Resa till Norge, tälta?

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
moshh
Donator 2009
Inlägg: 247
Blev medlem: sön mar 01, 2009 20:23
Ort: Göteborg

Resa till Norge, tälta?

#1 Inlägg av moshh »

Har tänkt åka på en tur till Norge med tjejen någon gång i Juli men jag är minst sagt nybörjare när det kommer till långresor med hoj.

Jag vet inte exakt hur vi ska åka än men jag har sett mycket bilder och hört mycket om dom fina landskapen i mellersta Norge längs med "kusten" eller vad man ska säga.

Min största fundering är om det går att tälta? Rekommenderas det?
Jag är inte jätteinsatt på lagar om vart man får och inte får tälta men om man hittar nån fin gräsplätt smått avskild från vägen så borde det väl inte vara några problem?

Anledningen till att vi vill tälta är för att ska man bo på vandrarhem eller liknande måste man ju boka sådant i förväg vilket vi vill undvika eftersom jag inte har någon överhuvudtaget uppfattning om hur lång tid det tar att åka till olika platser samt att jag inte vill vara bunden till att vara vid en specifik plats vid en specifik tidpunkt.

Då kommer jag till min andra stora fundering. Duscha. Vart gör man det om man ska tälta? Finns det mycket rastplatser med dusch längs med dom vägarna? Känns lite unket om man inte ska duscha på hela resan.

Jag tror inte jag hittills har läst om någon som åkt på MC-resa med tält vilket känns lite tråkigt. Kanske blir det för struligt?
Jag vet inte, vad säger ni?

/Kara
--------------------------
2008-2010 VFR 750F -87
2010-2017 VFR 750F -90
2017-2022 Ducati Supersport S - 17

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#2 Inlägg av HondaHasse »