Planering av minisemester

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Ralsbo
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 202
Blev medlem: fre apr 10, 2009 17:51
Ort: Alingsås
Kontakt:

Planering av minisemester

#1 Inlägg av Ralsbo »

Har tagit mig ett par dagar ledigt och försöker bli klar med bokföringen innan revisorn ska ha in den och sätta rödpennan i den överallt.
Tankarna vandrar iväg när man sitter med alla kvitton och fakturor och det är lätt att halka in på andra, mer roliga saker. Som att planera lite minisemestrar på hojen tex.
Detta har jag kommit fram till hittills:
Första resan tar jag nog färjan över till Fredrikshamn och åker sakta och lugnt ner mot Tyska gränsen. Ev. tar jag färjan Helsingborg-Helsingör, får se hur det blir. Troligtvis kommer jag att ligga på småvägarna utmed kusten. Väl i Tyskland är det dags att fylla på Whiskeyförrådet, så där kommer att inhandlas ett antal flaskor så det räcker till mina småresor i sommar. Färdighandlad och klar samt efter en god middag i hamnen i Flensburg åker jag tillbaka via broarna och småvägar upp till Alingsås igen.
Andra resan tror jag blir en tur nere i Skåne samt i Österlen. Det var ett tag sedan jag var där. Åker runt en sväng och kollar runt lite.
Tredje resan är tänkt att bli upp till Dalsland/Värmland. Jag hade tänkt mig att försöka komma i närheten av ett av de olika vargreviren där uppe och se om jag kan få syn på några vargar.
Ett köttstycke utanför tältet på nätterna kanske gör susen, vem vet. :shock:
Eventuellt tar jag vägen hemåt via Norge om jag hinner med detta. Annars får det bli den fjärde resan.
Alla resor är tänkta att starta på torsdag/fredag kväll och sedan är jag hemma igen på söndag kväll.
Ett mycket trevligt sätt att komma bort från vardagen en stund. Kan verkligen rekommenderas.
Det enda man behöver ha med sig är tält, sovsäck, stormkök, ombyte, toalettartiklar samt lite mat. Resten brukar ordna sig under resans gång.
Och för allt i världen, glöm inte det lilla hopfällbara fiskespöt. Eftersom man försöker att hitta en liten sjö att campa vid (om man inte är vid havet förstås) så är det alltid trevligt med en liten fiskestund.
Så ser det ut för tillfället med min lite diffusa planering, vi får se hur det blir i verkligheten.
Vi ses ute på vägarna.
/Sanny
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#2 Inlägg av Donner »

Låter hur trevligt som helst (speciellt det där med whisky) ;)
Min tant är inte så glad för några längre resor på hoj och det är ganska trist att resa ensam tycker jag annars hade jag gärna gjort liknande resor.

Men när man bara åker iväg och stannar där man tycker det passar....det är semester.

Mvh jocke
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Skriv svar