Långtur till Italien - service?

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

Långtur till Italien - service?

#1 Inlägg av marinmo »

Hej!

En kompis till mig har ett litet hus i södra Italien. För er som inte vet det ligger Italien på en lite sydligare breddgrad där man allt som oftast inte behöver genomlida dagar med regn och 10 grader på sommaren. Detta faktum ensamt skulle kunna få mig att åka dit, men att det även är sjukt vackert där nere hjälper.

Hur som haver, nu när man inte har en hoj med sittställning räka så började jag fundera på om man kanske skulle ta ned den dit. Problemet är att det är på en höft 300-350 mil dit, enkel resa. Dvs, service kan/kommer bli ett problem såvida man inte åker med nyservad hoj raka vägen ner, inte åker något där och åker raka vägen tillbaka.

Så min fråga: Självklart finns det även auktoriserade Hondaverkstäder i Italien, men har någon erfarenhet från att göra service på sin hoj utomlands? Hur funkar det med stämplar osv?

Tack!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Långtur till Italien - service?

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

marinmo skrev:Så min fråga: Självklart finns det även auktoriserade Hondaverkstäder i Italien, men har någon erfarenhet från att göra service på sin hoj utomlands? Hur funkar det med stämplar osv?
Service och stämplar gäller oavsett i vilket land du servar. Men VFR har väl ganska långa serviceintervaller, så det borde väl inte vara något större problem.

Vill man spara lite mil, axlar, nacke mm. så kan kanske det här vara ett alternativ http://www.autozug.de http://www.biltag.se
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

#3 Inlägg av marinmo »

Njae va? Jag ligger just nu på 2700 mil, nästa service (även om den är så liten så den knappt kan kallas service ...) är ju 3000, sen är det väl 3600 som gäller?

Tack för länken ang biltåg, hade det i åtanke också men visste inte riktigt hur det funkade! :-)

Skriv svar