Gotland ViFFeR Grand National 2010

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

Gotland ViFFeR Grand National 2010

#1 Inlägg av Since-2009 »

Har ännu inte lyckats lista ut hur jag ska kunna ladda upp bilder via Ippphonen men förhoppningsvis löser jag det snart =0)

Söndag - Resan ut till ön

Happ uppe med tuppen, börja plocka ordning all packning och prickar av på senillistan vartefter. När klockan är tillräckligt ringer jag medresenärerna o kollar av, allt går som planerat. In till centrum, handlar väska, sovsäck, öronpluggar, ficklampa, pannlampa (:tummenupp) o lite annat krims krams. Hem och proppa väskan full, tar bilen iväg till dom andra och lämnar packningen o hem igen. I stället, fyller en ryggsäck med allt jag glömt(trots senillistan) iväg o v-powrar upp hojen och så bär det av. Framme vid dom väntande kumpanerna som precis fått in sina hojar (Monster och 996 SPS) i skåpbilen.

När vi kliat oss i skallen en stund om hur i helsifyr min hoj skulle få plats hade vi bestämt oss, det ska gå. För att försöka förklara hur tiggt det var så fick vi rulla ut och in den tre ggr, montera bort blinklyktor på de andra hojarna samt min vänstra skjutspinne med ställning. Vi fick även demontera ena dörrsidan och hamra/böja en genomgående skruv där för reskyltshållaren. Med det extra utrymmet för framdäcket gick det att pressa igen dörren så att båda låsningarna klicka fast, däcken som fick fjädra när vi pressa.

Så iväg kom vi, ganska tight schema för att hinna med båten då vi upptäcker att det smäller oroväckande från bakvagnen på skåpbilen vid minsta gupp... Först trodde vi att någon av hojarna inte var fastspänd ordentligt men så var det alltså inte. Tidspressen blev ju inte bättre av detta och jag satt väl mer eller mindre och höll tummarna dom första milen när det dåna från bakvagnen. Fram kom vi iaf, 20 min tillgodo så vi passa på att tanka upp fyra jeepdunkar med v-power.

Resan med båten var odramatisk, träffa några trevliga gubbar som gärna snacka hoj, käka ngn räkmacka o så. Lukta ganska mkt soppa i vår fullsmetade skåpbil när vi åkte av båten, körde dom 3.5 milen till vandrarhemmet vi bokat in oss på. Avlastning av allt, bra läge var det och vi bestämde oss för att ta hojarna tillbaka till Visby för att käka. Hunnit bli ganska mörkt nu, satan vilka bra lysen jag har =0) Efter några km undrar jag om de odlar flugor på ön, aldrig varit med om något liknande utan det smattra bara till och hela visiret var vältäckt av odjur.

När vi käkat klart var det ännu mörkare, tankar upp hojarna och beger oss tebax. Jag lägger mig sist och kan ha på helljuset o lysa upp vägen för båda framför, ingen av dom har backspeglar. Flygfäna har lugnat ner sig så vi kan hålla hyffsat tempo nu. Några piggekottar var det enda vi sötte på men de hoppa fyrfota ned i diket när vi kom dånandes.

Nu är det dags för kudden, inskrivning på banan kl 07:30.

Fortsättning följer..
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#2 Inlägg av Since-2009 »

Jodå fortfarande på hjulen och har hur kul som helst! =0) Har lite strul med hög däcktemperatur trots inte alltför hård körning för min del, ska ev fortsätta att labba med dämpinställningar imorgon, ringtryck är justerat.

Första passet (15 min) körde jag väl som på gata så jag tog mig runt odramatiskt, andra var det en avåkning så då blev det bara 2-3 varv. Sen börja jag testa mer nedlägg, hade problem med fotplacering etc. så då blev det lite mkt spöken i skallen plus att jag oroa mig lite för omkörningar = alla fel på en gång =0/ Men men skam den som ger sig, tog hjälp av polarna och nötte spårval istället, fick lite tips av instruktörerna osv och kul var det =0) Imorrn ska jag öka på och pressa mer vid nedlägg/ut ur kurvorna.

Kompletterande bilder med tillhörande text kommer senast torsdag. 13.3 mil blev det idag på banan.

Fortsättning följer..
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
dubbear
Medlem
Inlägg: 278
Blev medlem: fre maj 22, 2009 14:51
Ort: Göteborg

#3 Inlägg av dubbear »

Låter Kul!
Hoppas jag får tid med något i denna stilen i sommar.
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#4 Inlägg av Since-2009 »

En enda banbild blev det på mig :tummenupp Har lite filmer också men de har jag inte orkat redigera ännu, tre underbara dagar var det iaf!

Bästa tider:

Monster 1.44.6 (svartflagg sista repan, den hojen fick bekänna färg)

996 SPS 1.53

VFR 2.14

Av de uppmätta tiderna, jag visste inte om att jag klockades och det var nog lika bra det.. De snabbaste körde låga 1.36.

Trångt var det
Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild


Bild

Bild

Åååå så svänger det
Bild

Bild

The island
Bild

Odlar dom flugor på den där ön eller?
Bild

Självservering
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Klädkoden var inte benhård
Bild

Bild

7.5mil för en dosa :tummenupp
Bild

Stresslasta p.g.a. att färjan var full så vi kunde inte ha en hoj "löst"

Bild

Ensåndär Porsche Pantamera

Bild

Lustig figur, var någon fransk ras.. tydligen endast ett tjugotal i Sverige

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#5 Inlägg av Ajax »

Tack för fina bilder - det ser ut som att ni haft det hur skönt som helst! :) :tummenupp
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Robert
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: tis apr 21, 2009 12:45
Ort: Malmö

#6 Inlägg av Robert »

Mycket trevlig reseberättelse :D
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#7 Inlägg av Since-2009 »

Tack tack, jo det var helt klockrent det där och om allt klaffar sticker vi ned igen i augusti =)
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Skriv svar