Europaresa 2010

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

Europaresa 2010

#1 Inlägg av Sälle »

Då var resan påbörjad.

Eftersom Felia i all sin visdom har beslutat sig för att dess kunder inte behöver något hemsides utrymme så har man även tagit bort det för gamla kunder trots att det står i avtalet att 5X10Mb ingår i abonnemanget.
Så medan söker annat webbutrymme så tänkte jag att då kan jag göra min reseberättelse här så ni får något att skratta åt. Jag kommer att lägga upp en länk senare till Flickr eller Locr där jag kommer att lägga upp lite bilder, de flesta kommer att vara Geologgade så man kan se var dom är tagna.

Söndag kväll: Jag åker hem till Micke (KingLouie) för att vi ska åka tillsammans där ifrån till Trelleborg där vi ska ta färjan till Sassniz. Men så händer något oväntat, en timme innan avfärd bestämmer sig Micke för att han inte ska följa med. Anledningen tänker jag inte skriva om här eftersom jag inte vill åsamka er något lidande. Så det var bara att gränsla Viffen och ge sig av ensam.

Det var nattfärjan som jag bokat tid på och väl ombord så träffade jag 4 andra knuttar som kom från Lund. Jag slog mig ner hos dom och vi satt och pratade hela natten, jag berättade för dom varför jag reste ensam och vet därför vilka konsekvenser denna kunskap kan ge…

Framme i Sassniz så började jag köra rutten som Motorrad Tourenplaner 2008-2009 hade planerat åt mig (programmet är köpt från Louis och gör rutter för motorcyklar inte bilar). Dock märker jag efter ett tag att min utrustning inte är optimerad för vädret med en lufttemperatur på ca 30grader. Textilställ med ett underställ av mikrofleece, tyvärr så hade jag inte något annat underställ. Så på grund av värmen och en växande trötthet så ändrade jag GPS’n till att ta snabbaste väg istället, det svalkade lite Autobahn. Men jösses vad trött motorcykeln har blivit när jag monterade på orginaldämpare och ändrat mappning i PC3’an.

Jag kom fram till Pottdam eller rättare sagt Werder som ligger precis utanför Pottsdam så satte jag upp tältet så fort som möjligt följt av 1 liter vätska och en lång dusch i så kallt vatten som jag klarade av och drack ytterligare 1 liter vatten efter det.
Det var planerat att jag bara skulle stanna en natt men på grund av trötthet och vätskebrist så tog jag en extra natt där. Så under två dagar gjorde jag inget annat än sova, äta och dricka för körningen till Prag var ganska lång (och den blev längre).

Jag var tvungen att göra något åt min utrustning eftersom jag fick uppgifter om att det var ännu varmare i Tjeckien. Så en snabb modifiering av rutten tog mig till Louis i Leipzig där jag köpte ett underställ från Rukka med Outlast teknologi eller liknande samt en laddare till mitt headset eftersom jag glömde den kvar där hemma. Jag kan intyga att understället fungerar och väldigt bra dessutom.

Nu några ord om vägarbeten, jag HATAR dom…..
Jag råkade ut för fyra stycken på väg till Prag och i Tyskland lappar man inte vägar som i Sverige, där river man upp allt och börjar om från början. Man tar dessutom båda vägbanorna samtidigt vilket ställer till problem för GPS’n, och dom sätter inte några väganvisnings skyltar vilket ställer till med problem för mig. Att ha med sig en papperskarta i reserv är nog en bra idé.

Jag kommer fram till Prag och campingen jag ska bo på ligger i utkanten av Prag på södra sidan. Direkt när jag kör på ringleden runt staden så upptäcker jag att hela ringleden är en vägarbetsplats. En fil för all rusningstrafik, men det gick framåt med en otrolig hatighet av 6km/t. Lägg där till värmen så förstår ni varför jag inte gillar vägarbeten.

Efter ca:45 minuter visar min GPS att jag ska ta nästa avfart, när jag kommer av ringvägen säger den att jag ska ta en bro över vad som ser ut som ett stenbrott. Här har vi nästa problem, BRO J*VELN är inte färdigbyggd och inga skyltar som visar alternativ väg. Efter många svordomar, en halv tank och 90 minuters irrande runt så kommer jag äntligen fram.

Så nu sitter jag här på campingen med en vattenflaska för understället hindrar inte en att svettas, det transporterar bara bort det. Jag kommer att stanna här ett par dagar innan jag ger mig av till alphotellet där jag bokat rum. Den resan kommer jag att dela på två dagar med en snabb övernattning på en camping halvvägs till hotellet.

Fortsättning följer...

23/7

Kvar i Prag

Gårdagen var en riktig plåga med 35 grader i skuggan och ingen vind. Man kunde inte göra något mer än dricka massor med öl, på tal om öl så kostar en kopp kaffe och en halv liter öl lika mycket. Jag satt i skuggan hela dagen i shorts och svettades som en gris trots att jag försökte röra mig så lite som möjligt. Det är tur att att denna campingen inte tar betalt när man duschar vilket är normen i Europa.

Natten gav inte mycket sömn för det har åskat och regnat hela natten. Nu duggar det bara lite men framförallt så har temperaturen sjunkit till behagliga 25 grader.

Idag kommer jag bara ta det lugnt och dricka lite mer öl. innan var det värmen som hindrade en till att åka in till Prag och nu är det regnet (och att man är lite bekväm). Så jag har en anledning att åka hit igen. Och har man en så bra motorcykel som en VFR så borde det vara ett brott att inte åka hit. För med alla omvägar och vägarbeten som jag kört runt så har jag inte kört mer än 106mil än så länge, och det är räknat från Ängelholm.

I kväll kommer jag att packa ner det mesta så jag kan få en tidig start på väg till Österrike, tyvärr verkar det som om det även ska regna imorgon. Jag har även kollat upp hur vädret kommer att vara när jag är uppe i alperna och det var inte allt för rolig läsning men det fanns chans för någon dags uppehåll.

En sak jag glömde att berätta innan. När jag kom till kassan i Trelleborg för att betala färjebiljetten så fick jag ett paket med två tiedowns för att säkra bågen. Förra gången fick man inga men då låg vattnet spegelblankt och dom skattade åt en när man frågade am man behövde säkra bågen. Remmarna fick man behålla när man körde av båten och dom kostade inget extra, det blev till och med billigare. När jag bokade plats på Internet så uppgavs priset till 545:- men när jag betalade så kostade det 535:-.

fortsättning följer...

Bilder, dock inget spännande än.

Eftersom jag inte har någon hemsida kvar så kan jag inte lägga upp rutten. Men om någon är intresserad av vilka vägar jag kört så skicka ett PM med er e-mail adress så skickar jag en fil som öppnas i din webbläsare. För tillfället är den på 300kb. Skriv också om du vill ha uppdateringar eftersom jag kör eller bara när resan är slut.

26/7

De senaste dagarna har jag inte haft tillgång till Internet men här kommer en uppdatering av resan…
Starten från Prag blev en blöt historia och den blev inte bättre på hela dagen. Jag fick packa tältet i ösregn så tältet var dyngsurt även på insidan när jag packade upp det på kvällen. Vägarna kan jag inte klaga på, 25 mil med kurvor. Tjeckerna kan vist inte bygga raka vägar, normalt sett hade jag inte gnällt men med full packning och översvämning på vägen så tog det väldigt lång tid att köra. Jag hittade fram till campingen men det var den minsta campingen jag sett. Dessutom låg den bredvid stadens gymnastiksal där dom den kvällen hade logdans med levande band med jodl och hela baletten. Det krävdes dubbla öron pluggar för att kunna somna. Jag vaknade vid halv 5 på morgonen av att det droppade från taket i tältet eftersom all fukt i tältet från nar jag packade det på morgonen hade kondenserat i taket. Som tur var så lös solen så jag kunde låta tältet torka ut lite innan jag packade ner det vid 10-tiden inför min fortsatta resa till Hotel Simonhof. Resan till Österrike var helt underbar med strålande sol och sköna 18 grader, helt perfekt MC väder med fina vägar. Halvvägs till hotellet stannade jag vid ett gasthous för att äta lite. Det blev en Cordon Blue med smörvända nypotatis, helt underbart gott. Efter det gick resan lite lättare men när jag kom fram så upptäckte jag att det var det fel i mitt GPS planerings program, så när jag kom fram så fanns där inget hotell men det tog mig inte lång tid att hitta det. När jag hade checkat in och skulle gå ut för att hämta min packning så blev jag stoppad av ett engelskt par som sa åt mig att sätta mig ner på uteserveringen där dom bjöd mig på en öl. Vi pratade i ungefär en timme innan jag sick gå för att hämta mina grejor och göra mig hemmastadd på rummet. Vi träffades igen senare på kvällen för en ny öl då vi bestämde att ha följe upp till Grossglockner nästa dag. Efter detta så drog vi oss tillbaka men först bestämde vi att vi skulle äta frukost tillsammans.
Jag hade missförstått ”halfboard” som ingick i mitt paket som jag beställde, jag trodde att frukost ingick men det betyder att all mat ingår. Både frukost och middag, och middagen består av 5 till 6 rätter. Där finns ett sallads bord som följs ibland av en förrätt sen varmrätt, efterrätt och till sist ett ost bord. Jag ska inte tala om storleken och valmöjligheterna på frukostbuffén, WOW.
Dag två på hotellet så träffade jag mina engelska vänner till frukost där vi njöt av frukosten och planerade inför resan upp till Grossglockner. Efter frukosten gick jag till receptionen för att köpa min biljett till Grossglockner road men jag behövde inte betala något för den ingick i mitt packet sam jag hade beställt.
Klockan 10 så gav vi oss iväg och vilken väg det var, helt underbart. Tjejen som äger hotellet hade kollat att det skulle bli bra väder men molntäcket låg lite för lågt så vi fick inte se alla topparna. Vi gick på restaurangen på toppen och innan jag han beställa så hade mina engelska vänner hunnit före mig igen samt betalat. Ska det fortsätta så här så är jag tvungen att fylla dom helt för att betala tillbaka. Nåväl, jag kan inte berätta med ord hur vackert det är på toppen av Grossglockner, inte en min kamera klarade av att fånga utsikten. Jag är tvungen att åka hit igen när dom uppfunnit en 3D kamera. Bara att stå på toppen och njuta är värt hela resan, på toppen träffade jag även en norrman på en VFR -05 och frågade om han skulle på träffen men visste inte om att det fanns någon träff. Någon har inte skött informationen ordentligt….:-)
Väl tillbaka på hotellet med en öl bredvid mig, och inte heller fick jag betala utan den stod uppslagen när jag kom ner. Än en gång var min engelska vänner snabbare än mig, och nä jag gör det inte med vilje. Jag börjar få dåligt samvete nu.
Snart är det dags att gå upp för en dusch inför middagen, mina engelska vänner har fixat så jag ska sitta med dom. Middagen kan dom i alla fall inte betala åt mig eftersom den ingår. I morgon ska vi antagligen åka till Berchtesgarten och besöka örnnästet lite beroende på väder.
Så förhoppningsvis så kommer en uppdatering imorgon….
PS! Hemsides problemet är fixat, jag har köpt en egen domän och 20 gig på ett webbhotell. Men jag kommer prioritera VFR-forum så länge så det är inte mycket lönt att besöka den än. Jag kommer att säga till när jag lägger upp rutter och bilder. Vi hörs imorgon..


Uppdatering:
Det var meningen att vi skulle besöka Berchtesgarten igår och se Örnnästet, men det regnade mesta av dagen så vi bestämde oss att skjuta upp det en dag. Men när jag på morgonen satt och gjorde upp en rutt åt oss så slocknade min GPS och det gick inte att ha den på med än 20 sekunder innan den slocknade. Så jag hade fullt upp med att försöka att få kontakt med Garmin men jag fick inget svar på mina mail förrän dagen efter.

Så igår kom vi iväg till Berchtesgarten och vi hade fint väder, vi fick använda min engelska vänners GPS så dom fick leda och följde. Det var en väldigt trevlig väg att köra och när vi kom fram så besökte vi informations centret först där dom berättar allt om Hitler och kriget. När vi gått hela turen så gick vi till platsen där man köper biljett till bussen som för en upp till Örnnästet men när vi kom dit så var kön ca:500m och ingen av oss ville stå i en sådan kö. Tillsammans bestämde vi att Örnnästet fick vänta till nästa besök. När vi kom tillbaka till hotellet så tog jag beslutet att stanna en natt extra eftersom det skulle regna idag och jag inte hade någon fungerande GPS. Tankväskan är inte vattentät utan jag måste dra ett skydd ett skydd över väskan och det är inte genomskinligt. Jag kollade min mail och det hade kommit ett svar från Garmin i Sverige där det stod att jag skulle skicka in GPS’n när jag kom hem vilket inte hjälper mig nu.

Dag 5 på hotellet:
Mycket riktigt så har det regnat idag och åskat. Så efter frukosten så gick jag upp till mitt rum för att vila lite. I går kväll så blev det lite väl tufft i baren vilket gjort mig lite bakis idag. Jag och det engelska paret satt uppe till ganska sent och drack öl och whiskey. När jag låg i sängen så kom jag tänka på min GPS. Det var en sak som störde mig och det var att när den slocknade så lät den inget. Det piper alltid till när man stänger av den, så jag plockade fram den och började leka med den. Helt plötsligt så fick jag liv i den och den slocknade inte, dock så fungerade inte allt. Jag kunde inte föra över rutter från datorn då det vanliga sättet men jag kom på ett annat sätt som fungerade.

Nu är det strax dags för middagen och jag dricker min sista öl här. Imorgon lämnar jag hotellet och kommer att köra 700km till Villa Lövenherz där jag hoppas att dom har en ledig säng. Och imorgon kväll när jag kollat väderprognosen så kommer jag att bestämma fortsättningen på resan. Vid fint väder så kör jag nog västerut för ett besök på ett par dagar i Holland samt några dagar i Danmark på västkusten. Om det ska bli dåligt väder så kommer jag nog att sätta full fart mot Sverige.
I vilket fall som helst så kommer nog inte nästa uppdatering förrän jag kommit hem då jag inte vet om jag kan på någon Internet förbindelse efter jag lämnat hotellet.

Sista uppddateringen:

På morgonen efter frukosten sa jag adjö till hela personalen på Hotel Simonhof som alla hade varit helt underbara, jag fick en kram av mina nya engelska vänner och vi lovade att hålla kontakten. När bågen var packad så gav jag mig iväg i ett lätt duggregn. Prognosen sa att jag skulle få åka i regn tills jag kommit en bit in i Tyskland, och det stämde med råge. Efter någon mil så började det ösregna och jag överdriver inte, för jag kunde inte köra fortare en 30km/t för då fick jag vattenplaning. Monsunregnet gav sig ganska snart till ett mer normalt regn, mitt Rucka ställ höll vad det lovade och höll mig torr och varm. Handskarna gjorde det dock inte trots att dom skulle vara vattentäta.

Precis som prognosen lovat så när jag kommit in ett par mil i Tyskland så sprack himlen upp och solen kom fram med härliga 22 grader i luften. Vädret kunde inte bli mycket bättre och med lite mer än 700km att köra så gick det lite lättare när man hade fint väder. Det blev väldigt mycket Autoban och det är ganska tröttande då man måste vara på helspänn hela tiden. När jag närmade mig Kassel ett par mil från Villa Lövenhertz så stod solen ganska lågt och jag hade solen rakt i ögonen. Detta var nog första gången jag vär rädd för att köra på Autoban, när som helst kunde man få en bil i baken som var bländad av solen och inte såg en. Jag letade snabbt upp en avfart och fortsatte de sista milen på mindre vägar. När jag kom fram till Villa Lövenhertz så förstod jag med en gång att det skulle vara kört med en sängplats där. Det satt säkert 100 knuttar i trädgården och pimplade öl. Men jag gick in och frågade och fick till svar att jag hade rätt om att alla sängarna var upptagna. Jag köpte lite att dricka innan jag gav mig av igen. jag hade sett en skylt om en campingplats i närheten så jag körde dit. Efter jag fått upp tältet så somnade jag som en stock.

Nästa morgon kollade jag väder prognsen och jag skulle få en dag med fint väder sen skulle det regna igen, så jag bestämde mig för att köra hem. Jag fick en smärre chock efter GPS'n räknat ut rutten och visade att jag hade 830km att köra. Klockan 9 på morgonen så var tältet nerpackat och jag var redo att köra.

Vid 12 tiden så stannade jag för att äta lunch på en vägresturang och det smakade mycket bra, inte allt som vid svenska motsvarigheter. Det blev en Jägarsnitzel med champinjonsås och pommes med en stor cola, 11€ vilket är ganska normalt för en måltid i Tyskland. När jag kom fram till Hamburg så var det precis som vanligt, totalstopp på Autobahn. 4 filer som rör sig med en hastighet av 0-14km/t, att jag aldrig lär mig och kör runt istället. Varenda gång jag kört genom Hamburg så har det varit samma visa, jag förlorade 2 timmar i kön.

När jag väl kommit igenom Hamburg så kunde jag hålla hyfsad fart men det gick inte att göra fortare än 90km/t. När jag väl kom fram till Danska gränsen så började det att dugggregna, ett väldigt fint duggregn. Det vädret fick jag med mig hela vägen genom Danmark. Resten av resan är inte mycket att skriva eftersom det inte hände något, jo när jag kom ombord på färjan till Helsingborg så var den full med packade 14-åringar. När vi väl kom i hamn så förstod jag varför, det var Helsingborgs festivalen så jag valde att köra en omväg runt Helsingborg för att komma hem vilket jag gjorde ganska exakt 23:00 på kvällen.

Årets semester är slut men jag kommer aldrig att glömma Hotel Simonhof, personalen på Hotellet eller mina nya engelska vänner. Vyerna från Grossglockner sitter inbrända i skallen och dom kommer att göra den kommande vintern kortare.

Dom som följer med nästa år kommer inte att ångra sig.

Jag tackar för mig och hoppas ni får lite inspiration av läsningen.

Jag har lagt upp lite bilder på min server.
http://europa2010.mcresor.eu
Användarnamn: medlem@vfr-forum.se
Lösen: vfr-forum
Senast redigerad av Sälle den mån aug 02, 2010 14:37, redigerad totalt 8 gång.
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Europaresa 2010

#2 Inlägg av adrian_vg »

:tummenupp

Ser fram emot nästa rapport!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#3 Inlägg av Donner »

Trevlig läsning (trist att du fick åka själv dock). Kör lugnt.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

#4 Inlägg av Mister »

Väntar med spänning på fortsättningen :)
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#5 Inlägg av Sälle »

Donner skrev:Trevlig läsning (trist att du fick åka själv dock). Kör lugnt.
Ja, lite trist är det. Vi har trots allt varit kompisar i över 25 år men det är slut med det nu. Ett sånt här svek kan inte förlåtas.

Jag tar det väldigt lugnt, och jag har ganska stor erfarenhet av att köra i Europa och då framför allt Tyskland.
Och Tyskarna är mycket bättre förare än svenskarna. Dom är mer alerta i trafiken och visar mer hänsyn.
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

#6 Inlägg av StigH »

Sälle skrev:Jag tar det väldigt lugnt, och jag har ganska stor erfarenhet av att köra i Europa och då framför allt Tyskland.
Och Tyskarna är mycket bättre förare än svenskarna. Dom är mer alerta i trafiken och visar mer hänsyn.
Kan väl anknyta lite.
Var i Berlin i veckan 32-34 grader hela dagarna. Faktiskt hela veckan..Vi tog visserligen bilen (glömde repa AC:n innan!! Hur j-a glömsk får man vara?)
Sant, tyskarna kör bättre, visar mer hänsyn även om det ibland blir lite hetsigt. Det är f ö bötesbelagt att ge nån "fingret"! Det kanske bidrar?
Besökte Louis.de, alltis snygga och välskötta butiker med mycket godis. Omtöcknad av värmen missade jag att besöka butiken 1km från hotellet i Berlin.. :evil: Hade valt ut vad jag skulle ha redan i Hamburgsbutiken.
Besökte ett kul museum i Berlin med gamla DDR-motorcyklar. Fanns 350cc boxermotorer t ex hisnande 21hk, Trabanter mm. Polismotorcyklar från DDR, MZ-or med 500cc 2-t motor. Inga hisnande prestanda precis. Fanns t ex en modell som enbart användes vid eskort av högdjuren..
Tekniskt var de helt OK men om jag förstod rätt så hade man problem med ingående material, det var ofta av för låg kvalitet.
Kan lägga upp några bilder senare..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

StigH skrev:Besökte ett kul museum i Berlin med gamla DDR-motorcyklar.
Var, var?? Jag ska till Berlin i November. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

#8 Inlägg av StigH »

adrian_vg skrev:
StigH skrev:Besökte ett kul museum i Berlin med gamla DDR-motorcyklar.
Var, var?? Jag ska till Berlin i November. :D
Alexanderplatz..
Bilagor
500cc MZ, civil..
500cc MZ, civil..
DSCI0630.JPG (164.45 KiB) Visad 12715 gånger
350cc boxer...
350cc boxer...
DSCI0634.JPG (119.66 KiB) Visad 12714 gånger
Achtung, VoPo på en MZ..
Achtung, VoPo på en MZ..
DSCI0646.JPG (120.73 KiB) Visad 12717 gånger
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

StigH skrev:Alexanderplatz..
Tack! Lägger till det i planen! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#10 Inlägg av Sälle »

Lite bilder från Grossglockner men en kamera kan inte fånga vad man ser när man är på plats. Att stå på toppen ger en gåshud när man tiyyar på topparna.

http://picasaweb.google.com/micke.salls ... sglockner#
VFR 800Fi -98 Krockad och inlöst
VFR 800 Vtec -06

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

#11 Inlägg av StigH »

Sälle skrev:Lite bilder från Grossglockner men en kamera kan inte fånga vad man ser när man är på plats. Att stå på toppen ger en gåshud när man tiyyar på topparna.

http://picasaweb.google.com/micke.salls ... sglockner#
Grossglockner är häftigt..
Åkte där för många år sedan. Nära tre meter höga snövallar på sidorna om vägen, i juni..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#12 Inlägg av Donner »

Sälle skrev:Lite bilder från Grossglockner men en kamera kan inte fånga vad man ser när man är på plats. Att stå på toppen ger en gåshud när man tiyyar på topparna.

http://picasaweb.google.com/micke.salls ... sglockner#
Ja det e fan grymt....kunde flyttat dit vilken dag som helst :)
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

#13 Inlägg av marinmo »

Ser ut att vara "helt ok" vägar där runt Grossglockner också må man säga. Väldigt vackert.

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

#14 Inlägg av Mister »

:D

Vilken vy, vilka vägar ... !
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#15 Inlägg av TG »

Riktigt fina bilder!

Hoppas du har en riktigt bra resa trots bristen på sällskap...
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Skriv svar