VFR hojsemestertur - 2011 ?

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Intresseanmällan att åka på VFR tur i Österrike/norra Italien.

Javisst
7
30%
Kanske
16
70%
 
Antal röster: 23

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#166 Inlägg av Donner »

Nej lås inte....poppar ju upp lite frågor då o då :D
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#167 Inlägg av adrian_vg »

Donner skrev:Nej lås inte....poppar ju upp lite frågor då o då :D
Ska försöka hålla fingrarna i styr. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#168 Inlägg av Ajax »

Mister skrev:Åka autozug bland vänner där allehanda spörsmål avhandlas på kvällen med ett gäng öl i en komfortabel kupé toppar helt klar matandet på autobahn med hojen med hästlängder.

Tycker jag iaf.

Men, som ensamresenär hade man kanske resonerat annorlunda.
Håller helt med dig. Autobahn på VFR är inte speciellt spännande. Visst - det är kul att få prova, men sen när du ligger i 210 och tycker att det går undan och bilar kommer upp bakom dig, du går in till höger, släcker och sänker till 180 för att släppa förbi dem och det bara säger swoosch när tre - fyra bilar inte glider förbi långsamt utan riktigt pilar förbi... ja då var i varje fall jag inte speciellt kaxig längre. Lägg sedan till att du har turbulens från bilarna när du ligger i högfart... Dessutom var i varje fall inte jag van vid att bromsa hårt från 200 knutar... om du inte har CBS så var fin på bakbromsen så att du inte låser upp bakhjulet.

Nä, vill jag köra fort så får det bli på bana. Är sugen på att köra storbana i år.

Biltåget är mitt självklara val, och för att komma dit hinner du köra av dig på Autobahn i vilket fall.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

twowheeltours
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: lör aug 21, 2010 10:53
Ort: Nora

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#169 Inlägg av twowheeltours »

Att ställa sin mc på ett tåg....
Dagens ungdom... :?

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#170 Inlägg av Donner »

twowheeltours skrev:Att ställa sin mc på ett tåg....
Dagens ungdom... :?
Hehe ja vi gjorde det för att spara tid, annars kan man såklart köra ner och ta några dagar till. Har man inte dom extra dagarna så är valet lätt. Nu körde vi ca 60 mil sen var vi i grädden på 1 dygn. :wink:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

twowheeltours
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: lör aug 21, 2010 10:53
Ort: Nora

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#171 Inlägg av twowheeltours »

Tusan, man får ju inget medhåll i kampanjen "Våga Vägra Tåg". Jo förresten så tycker min fru som jag..... bara dock om vi inte åker snabbare än 150 km/h och dagsetapperna hålls under 80 mil.

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#172 Inlägg av Donner »

Man är ju ute efter att köra hoj så det är inget fel att vägra tåg men som sagt då skall man ha tiden till det. Just denna sträckan ner till alperna är extremt tråkig och påfrestande om man skall köra ner snabbt. Tåget i detta fallet är ett utmärkt alternativ för dom som vill spara sig lite. 80 mil om dagen är ganska mycket tycker jag :D

Nästa år vill jag ner....om nån är sugen så kan ni redan nu anmäla intresse :wink: Ja tåget blir det ju då :lol:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#173 Inlägg av Ajax »

Donner skrev: Nästa år vill jag ner....om nån är sugen så kan ni redan nu anmäla intresse :wink: Ja tåget blir det ju då :lol:
Klart jag är sugen! Det är mest en planeringsfråga... vilket för i år är min stora utmaning.

Jag har inte släppt tanken helt på att sticka söderut i sommar... fast eftersom jag ännu inte vet när jag kommer ha semester så blir det nog en rätt spontan resa isf. Hur länge har du semester Donner? Skulle Petra släppa iväg dig utan förvarning? ;)
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: VFR hojsemestertur - 2011 ?

#174 Inlägg av Donner »

Ajax skrev:
Donner skrev: Nästa år vill jag ner....om nån är sugen så kan ni redan nu anmäla intresse :wink: Ja tåget blir det ju då :lol:
Klart jag är sugen! Det är mest en planeringsfråga... vilket för i år är min stora utmaning.

Jag har inte släppt tanken helt på att sticka söderut i sommar... fast eftersom jag ännu inte vet när jag kommer ha semester så blir det nog en rätt spontan resa isf. Hur länge har du semester Donner? Skulle Petra släppa iväg dig utan förvarning? ;)
Låter kul :D jag har semester från midsommar och 4 veckor fram. Inte alls omöjligt att jag skulle bli ivägsläppt faktiskt :D
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Skriv svar