Madame blå utanför Vara

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Dr.Lilja
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: fre jul 30, 2010 10:50
Ort: VEDDIGE Halland

Madame blå utanför Vara

#1 Inlägg av Dr.Lilja »

Vet inte om detta är ny kunskap, för Er, för mig är det det. Jag ligger ute & jobbar i några veckor nu, i Vara trakten. Jag blev av en slump ( finns inte många hotell i bygden ) inbokad på madame blå i Essunga, det är magiskt vad maten anbekommer, helt otroligt ställe. Killen som driver det ( med sin fru, tror jag ) är ett geni. Dessutom kör han Honda. Jag kör bil från Varberg till Vara men vägarna säger mig att Viffern borde ha varit där, blir man sedan serverad rödtunga med saffranssås en kulen septemberafton, då har man träffat helt rätt, rätt. Tydligen många mc åkare som ligger över där om sommrarna.

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

#2 Inlägg av StigH »

Läggs omedlbart in som bokmärke...
Fyller år i oktober..jämnt med lite annan bonus..

--------------------------------
Helt OT, men avataren visar min hoj, men det är inte jag på bilden..
Säljaren+mek försöker få igång startmotorn på den "körklara" hojen..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
Ralsbo
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 202
Blev medlem: fre apr 10, 2009 17:51
Ort: Alingsås
Kontakt:

#3 Inlägg av Ralsbo »

Jag har för mig att ägaren sitter/har suttit i styrelsen för SMC (lokalt tror jag) Han kör en Blackbird, när han är ute och hojar.
Vi har Madame Blå som resemål minst en gång om året, när vi är ute och åker med MC-klubben. Många andra klubbar har MB som resemål under sommaren.
Prova på deras fikabuffé, den går inte av för hackor.
Jag bor ju bara ett par mil därifrån så det är lätt att ta hojen en sommarkväll för lite fika och det är alltid gott om MC-folk där som man kan tjöta lite med.
Rekommenderas.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00

Användarvisningsbild
Dr.Lilja
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: fre jul 30, 2010 10:50
Ort: VEDDIGE Halland

#4 Inlägg av Dr.Lilja »

Tydligen många utländska touringåkare som stannar några nätter på sommaren, och ja blackbird kör han, Per- Åke, kul ställe och i kväll vankas det schnitsel till det dricker jag en iskall Mariestad. Såklart!

Skriv svar