Skåne - Vann spa, Brastad

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Skåne - Vann spa, Brastad

#1 Inlägg av Maciver »

Till Sommaren (sensommaren) är tanken att jag ska upp till Vann Spa, Brastad på SMC Riks årsmöte.

Nu skulle jag vilja ha förslag på trevliga, roliga vägar att köra upp.

En tanke är:
http://g.co/maps/4cesr

Eslöv-Örkelljunga-Knäred-Spenshult-Forup-Svenljunga-Dalsjöfors-Fristad-Vårgårda-Trollhättan-Ödeborg (Färgelanda Golfklubb)-Munkedal-Vann Spa. 438 km enligt google maps.

Har jag valt en skittråkig väg, eller??

Ge förslag på ändringar. Inga motorvägar (blir det om det regnar den dagen vi ska köra).

Tempo: En VFR med 2 pers och packning, låt säga någonstans kring 10-20 över (kanske mer :twisted: ) .
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Skåne - Vann spa, Brastad

#2 Inlägg av Maciver »

Efter lite förslag från SMC´s forummedlemmar så blir det nog så här: http://g.co/maps/r4r6r 9 timmars körtid + raster. Nu ska det kollas i vilka hålor man kan tanka och äta.
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Skåne - Vann spa, Brastad

#3 Inlägg av Råttis »

Hejsan!

Kollade lite på färdvägen, såg att du kör inom Torup, precis vid rondellen där du svänger vänster så finns det en Biliamack. Då får du svänga höger. Om du nu hade kört motorvägssträckan så har du bara förbrukat en halvtank.

Jag brukar ta en besträckare antingen Hallandsåsen alt Eurostop i H-stad.

Min "svärfar" bor typ 2min därifrån. Tips ta inte alldelles för småvägar i dom trakterna pga det finns väldigt lappade och tjällskadade vägar samt att ända in i juni fanns det rullgrus på vissa ställen.

hmm man kanske skulle provåka din färdväg upp mot Torup när jag skall upp dit nu till våren =).

/Råttis

Skriv svar