MotoGP - Assen 29:e juni

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

MotoGP - Assen 29:e juni

#1 Inlägg av Cimmerier »

Då det verkar skita sig med Sachsenring på grund av att MotoGP-nissarna ändrade datum till en vecka tidigare så tänkte jag göra en liten intressecheck för Assen i stället. I och med att det går på en lördag, inte på en söndag som alla andra race så är det lättare för mig att fiska ledigt, även om det inte är under min semesterperiod det här året.
Dessutom så är det ju aningen närmare. Bara att ta bron/båten över till Danmark och sen tuffa på nedåt liksom...

Håller på att kolla upp hotell och tyvärr så verkar det som om jag redan nu är ute i sista minuten. Har hört att campingen är livad, men i och med att jag inte kan ligga och ta igen mig en vecka efteråt så måste jag nog sikta på hotell det här året. Någon som har ett bra tips för detta?

Min plan är att dra ner på onsdagen för att kolla torsdagsträning, fredagens träningar & kval, lördagens race och sen eventuellt dra direkt hem efter det, alternativt stanna en natt till och dra hem på söndag förmiddag...

Edit: Hittade ett ***-hotell som visserligen låg 3 mil från Assen, men som såg riktigt mysigt ut. Typ en gammal herrgård ombyggd till hotell där de hade något specialerbjudande, så fyra nätter (ons, tors, fre & lör) för två pers kostade <1600:-
http://sv.hotels.com/hotel/details.html ... lId=399604
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: MotoGP - Assen 29:e juni

#2 Inlägg av M@rtini »

Är väl 99% säkert att jag kommer köra till Assen även nästa år, men då bir det nog samma upplägg som tidigare år. Köra ner på onsdag eftermiddag/kväll, campa i Assen, och köra hem på söndag.
Senast redigerad av M@rtini den lör nov 17, 2012 21:59, redigerad totalt 1 gånger.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Rydh
Donator 2013
Inlägg: 783
Blev medlem: mån sep 24, 2007 10:31
Ort: Kalmar

Re: MotoGP - Assen 29:e juni

#3 Inlägg av Rydh »

Hur är banan i Holland? Publikvänlig eller tråkbana? Vill minnas att jag hört att både Assen och Brno ska vara bra ur publiksynpunkt.
Jag är för fin i kanten för camping - enligt det jag läst om fenomenet i GP-sammanhang så skulle jag nog inte stå ut ;-)
Vad hette hotellet du hittade Cimmerier?
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: MotoGP - Assen 29:e juni

#4 Inlägg av M@rtini »

Rydh skrev:Hur är banan i Holland? Publikvänlig eller tråkbana? Vill minnas att jag hört att både Assen och Brno ska vara bra ur publiksynpunkt.
Jag är för fin i kanten för camping - enligt det jag läst om fenomenet i GP-sammanhang så skulle jag nog inte stå ut ;-)
Vad hette hotellet du hittade Cimmerier?
Tycker det är lite tråkigt att man inte ser hela banan, men sitter man på någon av de "nya" läktarna i början av banan, Strubben, TT-world eller Ossenbroeken så ser man en bra del av banan.
Vad gäller campingar så finns det både de med lite mer röj och fest, och de lite lugnare och mer städade. Den vi brukar bo på tillhör nog en av de lugnare, och jag brukar inte ha några problem med att sova.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

Re: MotoGP - Assen 29:e juni

#5 Inlägg av Cimmerier »

Rydh skrev:Hur är banan i Holland? Publikvänlig eller tråkbana? Vill minnas att jag hört att både Assen och Brno ska vara bra ur publiksynpunkt.
Jag är för fin i kanten för camping - enligt det jag läst om fenomenet i GP-sammanhang så skulle jag nog inte stå ut ;-)
Vad hette hotellet du hittade Cimmerier?
Hotellet vi valde heter Blauwestadhoeve... Det är bara att klicka på länken jag la upp i mitt första inlägg så kommer ni direkt till hotellet...
Har aldrig själv varit på Assen, men det finns en bra länk på banans hemsida där man kan få en rätt så ok känsla för var man skall och inte skall sitta. http://www.ttcircuit.com/tribune/ Det verkar tyvärr som om avåkningszonerna gör att man har en bra bit fram till själva banan, om man inte sitter på huvudläktaren framför start/mål. Annars brukar det ju ske en hel del omkörning i sista kurvan innan start/mål, så kanske läktaren som heter "Geert Timmertribune" är ett alternativ. Kanske Martini har bättre koll på läget...

//C
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: MotoGP - Assen 29:e juni

#6 Inlägg av M@rtini »

Säger bara lycka till att få biljetter till "Geert Timmertribune", det verkar vara så gott som omöjligt. Oavsett hur god tid vi varit ute i så har den redan varit slutsåld. Men man ser bra, vi smet upp där efter moto-gp racet en gång och konstaterade att där skulle man sitta. Men som sagt var så har inte lyckats få tag i biljetter där än. :(
Men man ser rätt så bra från de nya läktarna i början av varvet, suttit flera gånger på TT-world och det funkar bra.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

Re: MotoGP - Assen 29:e juni

#7 Inlägg av Cimmerier »

Hittade en liten länk på Assenbanans hemsida där de skickar ett mail till en så fort som biljetterna släpps...och sen plingar det ju till i min lilla Ifåne så fort det dyker upp ett mail i min inbox...Så jag hoppas på nybörjartur med biljetterna...
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Användarvisningsbild
Cimmerier
Medlem
Inlägg: 105
Blev medlem: tis feb 16, 2010 05:20
Ort: Klippan

Re: MotoGP - Assen 29:e juni

#8 Inlägg av Cimmerier »

M@rtini skrev:Säger bara lycka till att få biljetter till "Geert Timmertribune", det verkar vara så gott som omöjligt. Oavsett hur god tid vi varit ute i så har den redan varit slutsåld. Men man ser bra, vi smet upp där efter moto-gp racet en gång och konstaterade att där skulle man sitta. Men som sagt var så har inte lyckats få tag i biljetter där än. :(
Men man ser rätt så bra från de nya läktarna i början av varvet, suttit flera gånger på TT-world och det funkar bra.
Sådär...två platser till "Geert Timmertribune" bokade och betalda. Det var inge som helst problem att få dom. Eller så har jag bara en förbaskad nybörjartur 8)
Millions of flies can´t be wrong...EAT SHIT!!
Eller som frun brukar säga: Jag är inte dum...Jag har bara lite otur när jag tänker...
Honda Hornet - Såld
Blackbird - Kraschad
Suzuki SV 650 - Såld
Firestorm - Utlånad till frugan
VFR 1200 - Grå förstås...

Skriv svar