Lite vägkartor för södra Sverige

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

Lite vägkartor för södra Sverige

#1 Inlägg av apex »

Vet inte hur det är med upphovsrätten, men dessa kan ju ge lite bra uppslag. Fina vägar markerade med purpur-färg.

Borlänge med omnejd

Bild

Östergötland, del av Västergötland

Bild

Stockholm

Bild

Småland och Blekinge

Bild

Halland

Bild

Västra Götaland och Bohuslän

Bild
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#2 Inlägg av Calle »

Bild

Lägger till en liten karta på en jätterolig väg som slingrar sig hela tiden, samtidigt som den är kuperad som tusan. Förmodligen en bit av Linderödsåsen man åker på. Den här delen åkte vi igår samt upp till Röstånga och tillbaka. Vi tog faktiskt samma äg hem då vi tyckte den var så rolig!!
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
Richie
Donator 2007
Inlägg: 110
Blev medlem: mån nov 06, 2006 10:28

#3 Inlägg av Richie »

ett tips är att byta från bitlord till U-torrent, lättare och använda. bytte sälv för ett tag sedan...
VFR 800FI -98

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#4 Inlägg av apex »

Körde från Linköping, gamla E4 och 209 mot Söderköping. Glass där och vidare till Stegeborg. Färja och sedan in mot Norrköping. Kul väg!

Färja över Bråviken och sedan vägen mot Jönåkaer ska visst vara en höjdar oxå.. Måste testas!!
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#5 Inlägg av tersan »

apex skrev: Färja över Bråviken och sedan vägen mot Jönåkaer ska visst vara en höjdar oxå.. Måste testas!!
Härligt vårväder utanför fönstret idag, så jag började kolla lite restips inför säsongen...

Har du testat vägen än? Jag kan annars rekommendera den varmt, mina föräldrar bor ute på Vikbolandet och roligaste/kortaste/snabbaste vägen till och från Stockholm är just via Kvarsebo/Jönåker.

För Stockholmare och andra norrlänningar kan det vara värt att nämna den som ett kul alternativ om man ska söderut: Strax innan Nyköpingsbro svänger man E4an och kör gamla E4. Sen vid Jönåker svänger man vänster mot Kvarsebo-färjan. Om man inte tar den sista vägen ner till själva färjan så fortsätter den milt sagt kurviga och backiga vägen förbi Kolmårdens Djurpark, och sen kan man köra en underbar väg längs med Bråviken för att sedan komma fram till E4 strax före Norrköping. Tar man å andra sidan färjan så hamnar man mitt i Norrköping, alternativt så kan man fortsätta mot E22 söderut.

Östergötland är fullt med kul bilvägar, oj vad kul jag ska ha i sommar när jag kollar om de funkar för hoj också... :D
VFR750F -92, grön

Skriv svar