Semesterförslag!

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Semesterförslag!

#1 Inlägg av Råttis »

Hej!

Sista helgen i augusti så är jag och frugan barnfria, då kommer en julklapp och present att öppnas och förverkas.

Det enda vi inte har kunnat bestämma oss var någonstans i Sverige vi kommer att förverka dessa två nätter.

Har ni några förslag?

Ni kan se vad vi har fått på adressen http://www.smartbox.se/upplevelsepresen ... ligt-2303/. Psss! Tryck på öppna bok Psst!

Vi har inte bestämt om det blir på två eller fyra hjul.

Ni som är beresta eller bor i områdena av dessa fina nattliga plaster kan nog komma med bra förslag.
Ett krav är att man kan kunna hitta på lite roliga saker alternativ gå å se på gamla ruiner eller andra historiska platser.

/Råttis

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Semesterförslag!

#2 Inlägg av tersan »

Oj, där fanns det lite att välja på.

Här i Östergötland hittar jag förstås som i min egen ficka, men det vete f... om boendealternativen var så roliga. Utflyktsmål finns det dock i mängder.

Södra Skåne (Malmö bort till Österlen och söderut) kan jag väldigt väl också efter att ha bott och verkat i turistbranschen där några år, och boendealternativen i Trelleborg och Hammenhög har bra rykte. En f.d. granne jobbar på Dannegården, så jag vet att de satsar på bra mat och logi.
Elite Plaza i Malmö har jag bott på, mycket trevligt men då blir det ju storstadssemester.

Kolsva Herrgård har släktingar till mig ägt för läääänge sen (min anfader Thomas sägs spöka där), har varit där några gånger och det är mycket charmigt. Lite ont om kul utflyktsmål runtikring kanske. Å andra sidan är miljön helt annorlunda jämfört med södra Sverige, så att bara åka runt på nåt tvåhjuligt blir en upplevelse i sig.

Öland är alltid trevligt, var själv där för första gången förra året och kände nog att det finns mer att upptäcka.

En fråga är hur lång restid ni tänkt er? De gånger jag och hustrun gjort liknande utflykter har vi hållt oss 2-3 timmar hemifrån, oftast har man ju inte semestrat så nära hemmet så det kan vara rätt kul att åka runt som turist "hemma". :wink:
VFR750F -92, grön

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Semesterförslag!

#3 Inlägg av Råttis »

Hepp!

Jag har ögnat igenom samt prata med ett par arbetskamrater och jag kan tänka mig upp till Värnen och där omkring. Är inte heller främmande för att ta en längre tripp.

Malmö är utesluten, har själv bott är i ca 10 år och sett det mesta av både framsida och baksida.

Österlen är ett altenativ samt intressant att du har en anfader som spökar i Kolsva Herrgård, gör det mycket roligare. Jag själv har släktforskat på min frus sida.

Tack för förslagen!

/Råttis

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Semesterförslag!

#4 Inlägg av Mister »

Öland, vore nog något. Hotellen i Kalmar är så där. Du har slottsruinen på Öland och Soliden. I Kalmar finns kalmarslott , Erik XIV ställe. I Kronoberg är det mer för naturen och besök på glasbruken.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Skriv svar