Hoj-X 31/1-2/2 2020

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Hoj-X 31/1-2/2 2020

#1 Inlägg av Tyrannosaurus »

Nån här som funtar på att åka? Det ingår gratis hojmässa i Helsingfors för den som är intresserad. Men jag har hört att det brukar vara jävligt trångt där (har aldrig varit där, utan brukar gå ner till traktorbarnen och svinga en kall) och med min wobbliga gång vette katten :?

Jag kommer nog variera klädsel lite, klubbväst (känns igen lätt) eller forumtröja, eller kanske både och med långärmad forumtröja och klubbvästen över om det inte blir för varmt :D

Det är bra band i år bl.a. ett Creedence tributband :headbang
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Robbie
Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: tor jun 13, 2019 08:02
Ort: uppsala

Re: Hoj-X 31/1-2/2 2020

#2 Inlägg av Robbie »

Japp.
Jag har lyckats lura med mig familjen.

Återstår o se om det blir en återkommande tradition eller engångshändelse.

Jag kommer kännas igen på att jag har en tonåring o en blondin i släptåg;)
Kommer troligtvis ikläda mig nån form av svart/röd hoddie eller T-shirt
_________________
VFR 750 RC36-2 1995
MTX 125R 1987(icke fungerande just nu)

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Hoj-X 31/1-2/2 2020

#3 Inlägg av Tyrannosaurus »

Robbie skrev:Japp.
Jag har lyckats lura med mig familjen.

Återstår o se om det blir en återkommande tradition eller engångshändelse.

Jag kommer kännas igen på att jag har en tonåring o en blondin i släptåg ;)
Kommer troligtvis ikläda mig nån form av svart/röd hoddie eller T-shirt
Hemma igen efter Hoj-X, försökte kolla efter nån som såg VFR-aktig ut, men lyckades missa det. Själv satt jag mest still inne på Starlight eller gick runt i mycket långsam takt och vinglade (också med en blondin i släptåg och ibland stöttad av en kompis) så folk måste har trott att jag var dyngrak - efter två öl - Har nästan ingen balans kvar i kroppen :(

Dessutom fick jag så jävla ont i magen av allt jävla hostade igår så att vakterna blev oroliga och tog mig till sjuksyrran som övertalade mig att ta Kodein (som jag alltid har med mig numera, men som jag ogärna tar p.g.a. att det har andra kända effekter på magen som gör att den inte funkar alls).

Nåja, resan var hyfsat lyckad ändå, bra band och show, åså var jag uppe på kommandobryggan, eller datacentralen, med kaptenen. Väldigt likt Enterprise i Star Trek men två styrmansstolar längst fram och kaptensstolen i mitten bakom och en massa tekniska pryttlar runt omkring, så nu fattar jag var ST har hämtat inspirationen. Men det var klart häftigt att se och höra om all avancerad utrustning som finns ombord. Också lite olika anekdoter om grejer som har hänt bl.a. var det Symphoni som spelade in Estonias nödanrop på gammaldags Maxell-band.
Nästa vecka ska den upp på varv för att fixa en skadad fena på ena sidan som tydligen har ganska stor betydelse ur komfortsynpunkt.

Jag fick också svar på frågan varför den som enda båt jag har varit med om lutar åt fel håll när den svänger. Det beror inte på hög tyngdpunkt eller låg vattenlinje, utan hur dom fyller barlasttankarna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Robbie
Medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: tor jun 13, 2019 08:02
Ort: uppsala

Re: Hoj-X 31/1-2/2 2020

#4 Inlägg av Robbie »

Tyrannosaurus skrev:
Robbie skrev:Japp.
Jag har lyckats lura med mig familjen.

Återstår o se om det blir en återkommande tradition eller engångshändelse.

Jag kommer kännas igen på att jag har en tonåring o en blondin i släptåg ;)
Kommer troligtvis ikläda mig nån form av svart/röd hoddie eller T-shirt
Hemma igen efter Hoj-X, försökte kolla efter nån som såg VFR-aktig ut, men lyckades missa det. Själv satt jag mest still inne på Starlight eller gick runt i mycket långsam takt och vinglade (också med en blondin i släptåg och ibland stöttad av en kompis) så folk måste har trott att jag var dyngrak - efter två öl - Har nästan ingen balans kvar i kroppen :(

Dessutom fick jag så jävla ont i magen av allt jävla hostade igår så att vakterna blev oroliga och tog mig till sjuksyrran som övertalade mig att ta Kodein (som jag alltid har med mig numera, men som jag ogärna tar p.g.a. att det har andra kända effekter på magen som gör att den inte funkar alls).

Nåja, resan var hyfsat lyckad ändå, bra band och show, åså var jag uppe på kommandobryggan, eller datacentralen, med kaptenen. Väldigt likt Enterprise i Star Trek men två styrmansstolar längst fram och kaptensstolen i mitten bakom och en massa tekniska pryttlar runt omkring, så nu fattar jag var ST har hämtat inspirationen. Men det var klart häftigt att se och höra om all avancerad utrustning som finns ombord. Också lite olika anekdoter om grejer som har hänt bl.a. var det Symphoni som spelade in Estonias nödanrop på gammaldags Maxell-band.
Nästa vecka ska den upp på varv för att fixa en skadad fena på ena sidan som tydligen har ganska stor betydelse ur komfortsynpunkt.

Jag fick också svar på frågan varför den som enda båt jag har varit med om lutar åt fel håll när den svänger. Det beror inte på hög tyngdpunkt eller låg vattenlinje, utan hur dom fyller barlasttankarna.
också hemma igen.
Jag lämnade båten för ett besök på mässan.

custom/veteran delen var klart mest sevärd.. tyvärr hittade jag ingen viffer ;)
Fanns väl några trevliga saker o titta på bland det nya, men inget lika fint som rc36-II. Det man kunde se hos de flesta tillverkare var att dom försökte sig på nån modern tappning av café räsern, blev inte riktigt bra nånstans.

Ett tips om nån funderar på att åka nästa år: ta inte med er en tonåring + en fru som behöver äta titt som tätt för att vara glada.. Fanns alldeles för få matställen inne i mässområdet så blev lång väntan innan man fick fatt i nån mat.

Tror att jag såg dig första kvällen på starlight under gatsby showen. vi satt på högersida högt upp i typ ett bås med massa annat folk:)
sen kan det varit din ryggtavla jag såg nån gång när vi satt o åt..
Åker jag igen så ska jag nog också försöka ta mig upp på bryggan en sväng, vi bodde högt upp o reagerade lite på att båten var "gungig" trots lugnt vatten kanske kan ha haft med fenan o göra ;)
_________________
VFR 750 RC36-2 1995
MTX 125R 1987(icke fungerande just nu)

Skriv svar