MC-dagar 2010 (Göteborg)

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#31 Inlägg av HondaHasse »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Jag vill inte vara pessimist, men... är ni säkra på att snön har försvunnit till 23-25/4 ? :wink: :twisted:
Hittills har snön i Uppsala varit borta till sista april. Enda gången det var snö i trakterna vid det datumet var typ '93.
Och 2010 :wink: :twisted:
Med tanke på att det är runt halvmetern och smällkallt även i Stockholm så skulle jag inte utesluta nyttjandet av "stödhjulen".
http://www.expressen.se/debatt/1.183631 ... n-vara-har
Vill bara påminna om att tråden handlar om vi i SKÅNE ska åka till GÖTEBORG i slutet av april...
Jag vet att jag var lite off topic också ett tag men vill ni diskutera väder, snälla kan ni göra det i off topic eller stara en ny tråd? :)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#32 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Med tanke på att det är runt halvmetern och smällkallt även i Stockholm så skulle jag inte utesluta nyttjandet av "stödhjulen".
http://www.expressen.se/debatt/1.183631 ... n-vara-har
Och man kallar mig för pessimist... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#33 Inlägg av adrian_vg »

HondaHasse skrev:Vill bara påminna om att tråden handlar om vi i SKÅNE ska åka till GÖTEBORG i slutet av april...
Jag vet att jag var lite off topic också ett tag men vill ni diskutera väder, snälla kan ni göra det i off topic eller stara en ny tråd? :)
Sorry. Tillbaka till ämnet! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#34 Inlägg av HondaHasse »

HondaHasse skrev:Åter till ämnet :wink:

1. Göingen
2. HondaHasse
3. Åsa
4. Akademikern
5. Burnis
6. Robert
7. tersan
8. dubbear
9. Mister
10.Donner
11. Hexx Åker från Falköping
Igen.....

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#35 Inlägg av Akademikern »

1. Göingen
2. HondaHasse
3. Åsa
4. ..........
5. Burnis
6. Robert
7. tersan
8. dubbear
9. Mister
10.Donner
11. Hexx Åker från Falköping

Drar mig ur, har för mycket bry med mitt privatliv.
Siktar på Hamburgturen i maj istället
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Robert
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: tis apr 21, 2009 12:45
Ort: Malmö

Vandrarhem?

#36 Inlägg av Robert »

Vandrarhem i göteborgstrakten finns det hyfsat gott om vill jag minnas.

En övernattning skulle jag kunna tänka mig :D (måste ju gå att sälja in hemmavid)

Några minuter i google och man hittar en del kring 200-300kr/natt. Hittar man något som ligger lite utanför så slipper man problem med att parkera i stan på natten.
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 792
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#37 Inlägg av Göingen »

Jag känner de som driver http://www.aspencamping.se ca 2 mil från Göteborg. Jag kontaktade dem och de var villiga att "tjuvstarta" säsongen för oss 23-25/4 under MC-dagarna om vi blir ett gäng. Det finns ett antal 4-bäddsstugor vi kan hyra.
Förslagsvis försöker vi träffas på fredagskvällen på campingen, är det någon som önskar ansluta på lördagsmorgonen är det också tänkbart. På lördag förmiddag puttrar vi iväg till Stora Holm (var nu det ligger). På kvällen ses vi åter vid stugorna och kan utbyta intryck från dagens händelser.
Söndag morgon splittras vi i mindre grupper och var och en drar hem till sig. Kommer man iväg i tid finns det stora möjligheter att välja lite roligare väg hem. :P

Lite beroende på hur väl vi lyckas fylla stugorna borde vi kunna komma undan med ungefär 250 - 300:-/person för två nätter. Klart prisvärt om ni frågar mig. Men då ingår inget käk och du tar med egna lakan.

Känns detta som ett attraktivt alternativ?
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#38 Inlägg av HondaHasse »

Kanon! Jag slutar inte jobbet förrän 20:20 så vi åker nog inte förrän lördag morron. Om allt klaffar så blir vi 3 st, Åsa, akademikern och jag.

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#39 Inlägg av Donner »

Ja det låter ju kanon där med campingen. Jag kör nog gärna upp på lördagen då jag jobbar hela fredagen, dock kanske jag kan ta mej ledigt och köra på fredagen. Vilken tid på fredagen är aktuell??
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 792
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#40 Inlägg av Göingen »

Donner skrev:Ja det låter ju kanon där med campingen. Jag kör nog gärna upp på lördagen då jag jobbar hela fredagen, dock kanske jag kan ta mej ledigt och köra på fredagen. Vilken tid på fredagen är aktuell??
Ingen speciell, men det kan ju vara gött att vara framme innan mörkret faller. Själv sticker jag nog direkt efter jonbbet och kan väl vara där runt 18-tiden. Risken är att det är kallt på lördagsmorgonen, fast det kvittar väl för en viking som du :lol:
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#41 Inlägg av Donner »

Göingen skrev:
Donner skrev:Ja det låter ju kanon där med campingen. Jag kör nog gärna upp på lördagen då jag jobbar hela fredagen, dock kanske jag kan ta mej ledigt och köra på fredagen. Vilken tid på fredagen är aktuell??
Ingen speciell, men det kan ju vara gött att vara framme innan mörkret faller. Själv sticker jag nog direkt efter jonbbet och kan väl vara där runt 18-tiden. Risken är att det är kallt på lördagsmorgonen, fast det kvittar väl för en viking som du :lol:
Haha ja det kvittar mej. Fast det hade varit trevligt att komma upp på fredagskvällen, vilken tid slutar du jobbet då? Jag kan nog sluta 12 typ.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 792
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#42 Inlägg av Göingen »

Donner skrev:
Göingen skrev:
Donner skrev:Ja det låter ju kanon där med campingen. Jag kör nog gärna upp på lördagen då jag jobbar hela fredagen, dock kanske jag kan ta mej ledigt och köra på fredagen. Vilken tid på fredagen är aktuell??
Ingen speciell, men det kan ju vara gött att vara framme innan mörkret faller. Själv sticker jag nog direkt efter jonbbet och kan väl vara där runt 18-tiden. Risken är att det är kallt på lördagsmorgonen, fast det kvittar väl för en viking som du :lol:
Haha ja det kvittar mej. Fast det hade varit trevligt att komma upp på fredagskvällen, vilken tid slutar du jobbet då? Jag kan nog sluta 12 typ.
Jag jobbar i Älmhult, borde kunna skubba någon timme på fredagseftermiddagen. Kan tänka mig att vi kunde sammanstråla i Halmstad vi 16-tiden. Sen har vi bara en och en halv timme E6:a och vips är vi framme. Vi kan väl återkomma om detaljerna.

PS
Var ute och torrgasade VFRen i garaget i söndags. Den sjöng så grannt så jag ska nog anmäla den till nästa år uttagning till schlagerfestivalen.
:P
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#43 Inlägg av Donner »

Ja det skulle ju kunna passa bra. Ja jag var ju till o med ute och körde några hundra meter med min nyinköpta VFR, det var fint och riktigt gott ljud är där i den. Vi kan väl höras när det närmar sej och bestämma närmare ang tider och så? Stugan på campingen låter förträffligt.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Robert
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: tis apr 21, 2009 12:45
Ort: Malmö

#44 Inlägg av Robert »

4 bädds stugor låter fint. Jag tar lätt en fredag ledig och tar en ordentlig omväg till göteborg. En heldag och köra längs kusten från Malmö hade jag tänkt mig. Söndagen så hakar jag gärna på om någon vill åka krånglig väg hem :D .

Göingen, när behöver du boka stugorna?
Vad exakt måste vi ha med oss i sov väg? Endast lakan och örngott?
Ska vi betala i förväg?
Är det entréavgift på MC träffen?
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 792
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#45 Inlägg av Göingen »

Göingen, när behöver du boka stugorna? Det är nog inte så bråttom, det är off season, kanske en vecka innan.

Vad exakt måste vi ha med oss i sov väg? Endast lakan och örngott? Kollar det, jag brukar ta min sovsäck så slipper jag bädda.

Ska vi betala i förväg? Nej jag tycker det blir lite för struligt. Jag litar på att de som sagt de ska komma också kommer.

Är det entréavgift på MC träffen? Ja, jag fick en lapp med några tiors rabatt på entrén med senaste MC-Folket. Vet ej vad entrén kostar.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Låst