Andra dejten 10/5 2008 (v19) i Gränna

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Andra dejten 10/5 2008 (v19) i Gränna

#1 Inlägg av Conseal »

Satt i min ensamhet och funderade på om det kanske var dax att planera "Andra dejten" ...

En hyffsat central samlingsplats i landet .. på vårkanten .. träffas över dan, köra runt lite .. klämma, lyssna, känna (påvarandras hojar alltså.. det är ingen bastuklubb) käka ...

Kom gärna med förslag på var/när/hur och eventuella rundtursförslag .. förra dejten va i Örebro .... funderade kort på Eskilstuna med omnejd men förslag är välkommna.

God Jul ....
Senast redigerad av Conseal den fre apr 25, 2008 15:47, redigerad totalt 2 gång.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#2 Inlägg av elias »

Mycket bra tycker jag. Om vi får satt ett datum tidigt så kan kanske fler komma förbi med. Nu är jag dock djupt imponerad av den första dejten, så många som ändå kom!

Frågan är kanske, hur seriöst vill vi göra det? Min åsikt är att vi kanske ska hålla det lika spartanskt detta året? Vädret är nyckfullt och det vore dumt att boka upp för mycket om Bore inte lämnat oss.

Det känns som att många kom förra året just för att det var under mycket enkla former. Kanske kan vi planera en längre samåkningstur denna gången dock?

Örebro var en bra ort med tanke på avstånden men vi skulle kanske kunna placera oss lite mer centralt denna gången så fler från Västkusten sluter upp?
Kanske Jönköping eller liknande?

Om det ska vara en endagarsträff så ska man hinna både dit o hem.
Bild

skyfly
Donator 2010
Inlägg: 313
Blev medlem: sön apr 15, 2007 20:29
Ort: Eslöv, VFR 800 -99

#3 Inlägg av skyfly »

Tycker det skulle vara trevligt med en träff Jönköping låter som en bra plats lite närmre skåne än Örebro.

Väntar ju också med spänning på mitt pris, tror det var en Nogger som Elias skall dela ut under pompa och ståt :D

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#4 Inlägg av Göingen »

elias skrev:Om vi får satt ett datum tidigt så kan kanske fler komma förbi med. Nu är jag dock djupt imponerad av den första dejten, så många som ändå kom!
Att spika ett datum redan nu är nog god idé så att man kan vika en dag i nya almanackan.
elias skrev:Det känns som att många kom förra året just för att det var under mycket enkla former. Kanske kan vi planera en längre samåkningstur denna gången dock?
Är själv närmast alergisk mot stora gäng som ska samköra. De i täten kör sakta för att se att alla hänger med, det i kön undrar varför tempot är så lusigt. Det vore jättetrevligt med en uppgjord tur med trevliga och krokiga vägar, men alla behöver väl inte köra samtidigt i en stor kolonn.
elias skrev:Örebro var en bra ort med tanke på avstånden men vi skulle kanske kunna placera oss lite mer centralt denna gången så fler från Västkusten sluter upp?
Kanske Jönköping eller liknande?
Jönköping låter lite bättre för oss Skåningar också. Har en känsla av att det öster och nordost om Jönköping finns tillgång till en del trevliga vägar. I alla fall är det lite kuperat och det brukar med mer eller mindre automatik ge trevligare MC-vägar. Var en dag tidigare i höstas i trakten söder om Kisa. Tyvärr med bil men önskar att jag haft hojen i stället.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#5 Inlägg av Conseal »

Alla tips är välkomna .. både Örebro och Jönköping är tänkbart.

Avståndsmässigt till/från Jönköping

Stockholm 32 mil
Göteborg 15 mil
Malmö 29 mil
Gävle 49 mil
Mora 42 mil

Avståndsmässigt till/från Örebro

Stockholm 20 mil
Göteborg 28 mil
Malmö 50 mil
Gävle 23 mil
Mora 25 mil
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#6 Inlägg av kennet »

Ja det hade varit riktigt kul med en träff, och Jönköping verkar ju vara en bra ide, lite lagom avstånd för alla. Elmia skulle kanske vara en bra träffpunkt och lätt att hitta för alla isf. :D
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Bara en tanke...

I samband med 2008:s Honda HRCS träff. Då får man en hel del aktiviteter på köpet med krubb, musik, shower, körning på Anderstorpsbanan mm.

Som sagt, bara en tanke.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Consiglieri
Donator 2008
Inlägg: 16
Blev medlem: tor nov 29, 2007 23:42
Ort: Göteborg

#8 Inlägg av Consiglieri »

Låter roligt med en träff..... Jag hakar gärna på om det blir Jönköping...


Måste bara skaffa mig en forumtröja med nick på....
Om bara mina kvinnor kunde vara som mina hojar:

1. Sexiga
2. Lydiga
3. Temperamentfulla

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#9 Inlägg av Qwerty »

Jönköping är ganska så bra träffpunkt. Nära från hela mellan samt skåne land. Tyvärr så blir det långt för norrland.


jag är på detta år, hade lite familje problem vid förra träffen och avstod då.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#10 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jo Jönköping ligger onekligen centralt. Det var ju t.o.m. en gång i tiden tal om att Jönköping skulle bli huvudstad vid en ev. Skandinavisk union (SU istället för EU).

En annan fördel med Jönköping förutom det centrala läget (och att Anderstorp ligger i närheten) är att man kan ha Camp VMCK som träffplats.

Bad i Vättern rekommenderas dock bara för vinterbadare. Det är Sveriges djupaste sjö, och det märks. Jag var i upp över knäna på Tändsticksträffen i år (2007) och gick runt till udden, men att doppa "den" i Vättern skulle aldrig falla mig in :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011
Inlägg: 379
Blev medlem: tis apr 10, 2007 18:13
Ort: hamneda.

#11 Inlägg av Fransson »

Skulle sitta som en smäck med Jönköping :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#12 Inlägg av Conseal »

Låter som det blir Jönköping 8) Fas 1 avklarad då ...

När är nästa punkt .. personligen planerar jag gärna inte för långt fram .. men det är jag det .. vad kan bli lämpligt

Mars, April, Maj ? (Juni) .. fortsätter vädret såhär så kan februari vara aktuellt :roll: :wink:
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011
Inlägg: 379
Blev medlem: tis apr 10, 2007 18:13
Ort: hamneda.

#13 Inlägg av Fransson »

Slutet på Aprill början på Maj brukar innehålla bra väder :)

Användarvisningsbild
VFunRider
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 141
Blev medlem: ons jun 28, 2006 12:50
Ort: Upplands Väsby

#14 Inlägg av VFunRider »

Ja, en lördag i maj tycker jag, och som Robban säger "att man kan ha Camp VMCK som träffplats". Kanon.
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#15 Inlägg av Göingen »

Inte senare än ca 20:e maj, sedan börjar det med skolavslutningar och en massa annat som tar upp tiden för oss alla.

Planerar att ta två veckors ledigt i slutet av april/början av maj och åka iväg på en riktig tur i Alperna eller kanske norra Spanien. Vore synd om detta krockade med en VFR-träff. Camp VMCK låter utmärkt för dem som har en bit att köra eller vill stanna kvar och halsa en pilsner på kvällen.

Skriv svar