Andra dejten 10/5 2008 (v19) i Gränna

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#271 Inlägg av tersan »

Nu så här en vecka efteråt vill jag bara uttrycka min stora tacksamhet över han där uppe som ordnade årets hittills bästa väder till andra dejten! Det hade inte varit lika kul idag...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#272 Inlägg av Tyrannosaurus »

Kanonträff, men varför lär jag mig aldrig? Jag stannade ju och följde sen med "tysken" till Nybro då tanken var att jag skulle vidare till "Holger" helgen efter...
Jaha, gissa en gång vad som hände...? Regn, regn kallt, blåst, åska åså lite mer regn - Fan! :evil: Så det bidde ingen Holger trots att polare ringde ifrån Skåne och berättade om det fina och varma vädret där. Jo visst, men förutom att det hade behövts 20 mil i regn och kyla för att komma dit så hade jag haft ännu fler mil i mer regn och kyla för att komma hem.

Åkte hem igår (söndag) det skulle ju vara uppehåll. Och det var "uppehåll" med besked. Pissandet började redan före Oskarshamn. och sen var det från och till hela vägen.
Kom till Ringarum och förs så jag knappt kunde hålla balansen. Efter välbehövlig lunch åkte jackan på. Lite senare i Söderköping kom regnbrallorna fram. Sen sket jag i vädret och non-stopade hem. Dojorna och handskarna har gore-tex och de sistnämnda som även har termofoder (Reuch) får klart godkänt. Det enda som blev lite kallt var höger tumme som man inte kan röra, men semestergas är en bra uppfinning.
Vid Kolmårdenbackarna klarnade vädret upp vilket inte direkt gjorde att det blev varmare. De sista milen började kylan gå igenom alla lager trots att jag gjorde mig så liten jag kunde bakom kåpan.

Fy :evil: , såna här resor gör jag inte om fler gånger om jag kan undvika. Hade jag åkt hem med er andra så hade jag sluppit det här. Men å andra sidan var det riktigt trevligt i Nybro också.

Någon av de närmaste dagarna ska ägnas åt materialvård.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#273 Inlägg av ahlisboy »

Välkommen hem........ :)
-86 The original and best

Skriv svar