MOTOGP på ASSEN 29-30 juni

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

MOTOGP på ASSEN 29-30 juni

#1 Inlägg av danhak »

Ingen på forumet som har några planer på att åka ner å kika på motGP på Assen i sommar? 29-30juni, helgen efter midsommar.. kan vara skönt att ta det lugnt på en camping i Holland med lite öl, sol å underhållning i världsklass :P !

Inte jättespännande att ligga å avverka mil på autobahn, men med endast ca 50 mil ifrån Puttgarden ligger det betydligt närmare än man tror (iaf för mig som bor i helsingborg 8) )

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 295
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

Hej!

#2 Inlägg av burnis »

Jo!....jag ska dit....ACV camping blir det som vanligt 8) 8)
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#3 Inlägg av danhak »

Har suttit å lurat på vad F**N ACV camping är men kommer inte på nåt... :roll:
Jag har knatat rätt mycket i fjällen, bott åtskilliga vintersäsonger i husvagn, spenderat 3år i det militära men all min campingerfarenhet till trots så måste jag erkänna att ACV är ett nytt begrepp :o

..om det nu inte är nåt i stil med AutoVehicleCamping, men va faan, husbuss?? näe låter inte så troligt. Men har du lyckats lura någon att köra dit med husbuss så tar jag gärna emot en sovplats! :D
hojlös

Användarvisningsbild
burnis
Donator 2007
Inlägg: 295
Blev medlem: lör jun 03, 2006 23:25
Ort: Småland
Kontakt:

#4 Inlägg av burnis »

hehe...nä...ACV är deras lokala idrottsklubb...man campar på deras plan...så har man tillgång till dusch o fik osånt...och att en fotbollsplan används vad den är tillför åxå =MC-camp...hehe 8)
VFR800 -00a
XR600r -00a såld
XR650r -04a såld
Nc750x -22 automat

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ett tips är även Drowen, Drowensand (vet inte riktigt hur det stavas) men dom har en mc-träff som kallas Houndsrugsrally (eller nåt) i samband med Assenveckan.

Jag har varit där en gång, det regnade hela tiden och vi missade alla race, så det var en riktig höjdarhelg mao :wink:
Men polaren lyckades iaf köpa ett Lasersystem till sin hoj.

Efteråt åkte vid neråt sydost mot Österrike. Efter 10 mil åkte regnstället av, ytterligare 10 mil senare var det tröjan. Sen var resten av resan hur varm och fin som helst.

När vi frågade några ur lokalbefolkningen om det har regnat mycket blev svaret: "Vadå regn? Vi har haft sånt här väder i två veckor".
Det gäller alltså att planera :)

Det blir nog en vända söderut, men exakt när och vart vet jag inte än. Ett tips. Håll koll på den nya Sabmag Scandinavia sidan http://www.improvelife.info/sabmag jag kommer att lägga upp lite träfftips mm. där så fort SMC Kalendern kommer ut.
Sidan som ligger där just nu är tillällig men det ligger redan några tips där. Om allt går bra kommer jag att ladda upp hela den nya hemsidan nu i slutet av veckan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#6 Inlägg av danhak »

burnis skrev:hehe...nä...ACV är deras lokala idrottsklubb...
HAHA där ser man.. Man lär så länge man lever heter det väl :P

Låter helt perfekt annars. Jag bor gärna så nära banan som möjligt så att man kan ta sovmorgon å helst gå till banan för att slippa all trafik som brukar vara vid såna evenemang. Har du någon mer info om boende där så tar jag tacksamt emot.
Tyrannosaurus skrev:Ett tips är även Drowen, Drowensand (vet inte riktigt hur det stavas) men dom har en mc-träff som kallas Houndsrugsrally (eller nåt) i samband med Assenveckan.
Du har ingen mer info om den träffen?? Typ vart den är och möjlighet till camping mm.. skulle va kanon.. Alltid kul att åka iväg på en mc.träff, men ska jag vara helt ärlig så åker jag dit för motoGP i första hand :P ..
att missa alla race vill jag inte riskera..;-)
hojlös

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#7 Inlägg av Qwerty »

Får se hur det blir. Jag har en bekant som bor 15mil från banan, kanske att jag åker och hälsar på henne under motoGP.

Har ett par bekanta som åkte ner förra året utan mej.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

danhak skrev:Du har ingen mer info om den träffen?? Typ vart den är och möjlighet till camping mm.. skulle va kanon.. Alltid kul att åka iväg på en mc.träff, men ska jag vara helt ärlig så åker jag dit för motoGP i första hand :P ..
Här är ett par länkar jag hittade.
http://www.eurocampings.net/nl/europa/n ... and-111059
http://www.drouwenerzand.nl
att missa alla race vill jag inte riskera..;-)
Att vi missade alla race berodde inte så mycket på val av camping utan mer på strul + skitväder.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar