Eftersnack VF/R Nordic Meet 2010

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
skyfly
Donator 2010
Inlägg: 313
Blev medlem: sön apr 15, 2007 20:29
Ort: Eslöv, VFR 800 -99

#16 Inlägg av skyfly »

Instämmer med er andra. Mycket trevligt.
Hasse med crew gjorde ett grymt bra jobb.
Ser fram emot nästa år.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#17 Inlägg av Tyrannosaurus »

Kan bara skriva under på ovanstående. Tack för ett mycket bra arrangemang, god mat och trevlig stämning under tälttaket.

Stort tack till Donner för att jag fick låna viffern för fellesturen. Skinnstället är nu upphängt på tork, fortfarande fuktigt.
Vädret hemåt bestod av spridda skurar med allt ifrån dugg till nästan ösregn, runt Jönköping blev det hyfsat fint och varmt och solen lyckades titta igenom.

Efter Södertälje längtade jag intensivt bort stödhjulen eftersom det i det närmaste stog tvärstill.
Ruttande och svängde av vid Rönninge för att ta gamla vägen och kan bara konstatera två saker...
1. Varför ska folk som överhuvudtaget inte har något som helst lokalsinne försöka åka en väg som dom inte känner till? Mitt i T-korsningen ut på gamla vägen från Rönningevägen (eller vad den heter) stog en Volvo och visste överhuvudtaget vart han skulle ta vägen. Tutade utan resultat, så det var bara att runda honom men då vart det fart på fanstyget med ett svart rökmoln (såg ut som en diesel), nåja, mina stödhjul är snabbare så jag lämnade honom bakom mig :P

2. Rullar väl på några km, sen kommer jag ifatt en kösvans, fan är det strul här också? Närå, ca. 20 bilar längre fram är det helt tomt för längst fram i kön ligger "det-är-faktiskt-bara... -här" m.a.o. en väglus. Förare av långsamgående fordon brukar ofta köra åt sidan och släppa fram när dom upptäcker att det har skapats en lång kö bakom dom, men det gör tyvärr inte "det-är-faktiskt-bara... -här" för "det-är-ju-faktsikt-bara... -här" - suck :roll:

Som sagt, längtade intensivt bort stödhjulen i det läget :evil:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Snoopy800
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: fre nov 20, 2009 14:52
Ort: Oslo, Norge
Kontakt:

#18 Inlägg av Snoopy800 »

Da tror jeg alle vi fra Vfr Klubben Norge er vel hjemme! Turen nordover gikk helt ok, og kun med noen få regnbyger :)

En hjertelig takk til Åsa & Hasse (samt crew) for en kjempehyggelig helg. Vi fra Norge har storkost oss sammen med svenske og danske Viffere :lol:

Været var ikke helt topp, men det bruker vi ikke energi på - skikkelig regntøy løste den "biffen" :shock:

Tusen, tusen takk for en knallhelg - vi kommer igjen neste år, men blir ENDA flere!

Vfr Klubben Norge
El Prez
HONDA VFR 800 V-TECH ABS 2009
/Sunbeam Pearl White

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

#19 Inlägg av M@rtini »

Donner skrev:
TG skrev:
Vi får börja sätta ihop turen snart ;)
Ja det börjar dra ihop sej, men det löser vi nån dag över några öl :lol:
Vill ni ha hjälp med rundan? Jag tycker sånt är kul, och hjälper hjärna till.

M,v,h, Martin.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#20 Inlägg av TG »

M@rtini skrev:
Donner skrev:
TG skrev:
Vi får börja sätta ihop turen snart ;)
Ja det börjar dra ihop sej, men det löser vi nån dag över några öl :lol:
Vill ni ha hjälp med rundan? Jag tycker sånt är kul, och hjälper hjärna till.

M,v,h, Martin.
Låter bra!!! :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Janne
Donator 2010
Inlägg: 34
Blev medlem: mån mar 16, 2009 23:35
Ort: Sorunda

#21 Inlägg av Janne »

Vill också tacka för en mycket trevlig helg med trevligt sällskap och god mat.
Att inte vädergudarna var på sitt bästa humör kan man ju inte göra mycket åt, men man får väl se det som övningskörning på halt underlag. Blev ingen övernattning i Västervik på vägen hem pga ett missförstånd, så det blev att köra hela vägen upp till Sorunda iaf. Bara mindre vägar (förutom E4 Linköping-Norrköping) i väldigt omväxlande väder, ömsom sol ömsom störtskur. Var hemma 20.30 efter 67 mils körning. Kan säga att det var väldigt segt sista 15 milen. Men lite massage på kvällen löste upp de stela musklerna. :D Ser redan fram mot nästa års träff.

Robert
Medlem
Inlägg: 337
Blev medlem: tis apr 21, 2009 12:45
Ort: Malmö

#22 Inlägg av Robert »

dubbear skrev:Ja tack till er alla mycket trevligt.

Hittade en video på mig när ja åkte hem till Göteborg i regnet
:shock: Helt sinnessjukt :shock: Och jag som var nervös vid allt över 50....det finns nog mer grepp än vad man tror :oops:
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#23 Inlägg av Tyrannosaurus »

Robert skrev:
dubbear skrev:Ja tack till er alla mycket trevligt.

Hittade en video på mig när ja åkte hem till Göteborg i regnet
:shock: Helt sinnessjukt :shock: Och jag som var nervös vid allt över 50....det finns nog mer grepp än vad man tror :oops:
Det är rätt kaxigt med knäpuckar på regnstället. Dom där grabbarna kör fortare i regn än vi gör på torrt.
Och nej det finns inte mer grepp än vad man tror såvida man inte kör på deras regndäck som är mjukare än suddgummi och håller inte ens ett varv på torrt.

När det är mindre regn kör dom på intermidjet som håller bättre men ändå inte så länge. Nästa steg är skurna slicks som liknar de värsta sportgatdäcken, därefter är den rena slicks, men dom funkar å andra sidan inte om det kommer två regndroppar i klunga. Utöver det finns det olika hårdhetsgrader.

Men å andra sidan har dom ett däckskonto som nog är högre än en vanlig dödligs årslön :shock: 8)

Haha, trots att jag inte fattar italjenska (eller om det är spanska) är det kul att höra speakersena som bara skriker och man fattar ju ord som "imposible", "spektaculare", "fantastico", "katastrofinario" :lol: :lol: :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

#24 Inlägg av Mister »

Kom hem för en kort stund sedan. Är rätt trött, men nöjd, efter en helt otrolig rolig långmchelg. :D

Vädergudarna skall tillbes samt offras till. Så riskerna med regn minimeras, vid nästa års träff :P

Härligt att träffa gamla bekantskaper samt nya ansikten. :)
Det såldes o köptes viffergrejer, fick även nya coola pimpförslag. Det kommer fixas bussblinkers å de snaraste. :P

Träffen...bjöd även på många festliga stunder och händelse såsom t ex när TG visade att han hade kvar skillsen när det gäller snabbhet i MC meckande o fixade på kort tid ett antal flapper/pair moddar ....som en nattlig övning. :)

Efterfesten skedde i Donners husvagn...där det reseplanerades...dock fick det ske en repitetion dagen efter :roll: :lol:

Conseal höll på att locka över mig till the dark side, med sin VTR...och har inte riktigt kommit över att VTR är faktiskt är lite sportigare.

Jag tackar the Crew, och även den kaxige grönklädde, samt klippan Hondahasse med fru som har lagt ner ett oehört engagemang och fått detta till en kanonträff.

Själv så avslutade jag vifferhelgen med körning på Knutstorp idag...vilket ytterligare spär på det flin man har på läpparna när man ser tillbaka på helgen. Slapp då otroligt nog iaf att pröva gaskontroll som en del forummedlemmar fick göra på söndagen.

Nu är det äntligen läggdags ...
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#25 Inlägg av TG »

Mister skrev:
Träffen...bjöd även på många festliga stunder och händelse såsom t ex när TG visade att han hade kvar skillsen när det gäller snabbhet i MC meckande o fixade på kort tid ett antal flapper/pair moddar ....som en nattlig övning. :)
Alltid kul att exportera lite kunskap man vunnit på forumet :)

Saknar tiden som mek...
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#26 Inlägg av Donner »

TG skrev:
Mister skrev:
Träffen...bjöd även på många festliga stunder och händelse såsom t ex när TG visade att han hade kvar skillsen när det gäller snabbhet i MC meckande o fixade på kort tid ett antal flapper/pair moddar ....som en nattlig övning. :)
Alltid kul att exportera lite kunskap man vunnit på forumet :)

Saknar tiden som mek...
Vi fixar ett mecktält på nästa träff och utför diverse operationer :lol:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

#27 Inlägg av Mister »

Donner skrev:
TG skrev:
Mister skrev:
Träffen...bjöd även på många festliga stunder och händelse såsom t ex när TG visade att han hade kvar skillsen när det gäller snabbhet i MC meckande o fixade på kort tid ett antal flapper/pair moddar ....som en nattlig övning. :)
Alltid kul att exportera lite kunskap man vunnit på forumet :)

Saknar tiden som mek...
Vi fixar ett mecktält på nästa träff och utför diverse operationer :lol:
Why not :tummenupp
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Skriv svar