Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#16 Inlägg av Conseal »

Jag har påbörjat sökandet efter en lämplig plats och eventuellt hittat en. Måste kontakta dem bara. Har även en rutt på ca 22mil utstakad men är inte 100 på om alla vägar är användbara. Det är boendet som är utmaningen till vettigt pris. Har kollat samtliga campingar i mälardalsområdet och det är svårt att få plats med 30 pers i stugor men som sagt, jag kanske har hittat något.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#17 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Det var en diskussion och tankar om eventuell träff i Mälardalen och hur vi löser det.
Har lite minnesanteckningar, om intresse finns?
Låter intressant, jag kan tänka mig att ta tag i det, kanske med lite benägen hjälp från någon annan närboende vifferist om intresse finns. Kan vara intressant att höra hur diskussionerna gick och om mitt förslag som jag nämnde här tidigare togs upp och hur tankarna gick kring det.
Ok, lägger upp raderna så fort barnen tillåter.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#18 Inlägg av adrian_vg »

Minnesanteckningar från träffen.

* VFR-Nordic träffen krockar med Helmerträffen.
* Verkar spontant inte så populärt med en träff i träffen.
* Honda-Hasse har ett system för ekonomi mm.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:Jag har påbörjat sökandet efter en lämplig plats och eventuellt hittat en. Måste kontakta dem bara. Har även en rutt på ca 22mil utstakad men är inte 100 på om alla vägar är användbara. Det är boendet som är utmaningen till vettigt pris. Har kollat samtliga campingar i mälardalsområdet och det är svårt att få plats med 30 pers i stugor men som sagt, jag kanske har hittat något.
adrian_vg skrev:Minnesanteckningar från träffen.

* VFR-Nordic träffen krockar med Helmerträffen.
* Verkar spontant inte så populärt med en träff i träffen.
* Honda-Hasse har ett system för ekonomi mm.
(kopplar ihop Conseals och Adrians inlägg).

Ok, ingen träff i träffen då, vilket kanske kan vara vettigt eftersom det kan skifta fokus från VFR-Nordic. Vet inte vad Conseal har för tankar på boende, men en tur på 22 mil låter lite mycket, kanske inte för oss som bor i Mälardalen, men kanske för dom som kör uppåt 60 mil till träffen och sen ska åka lika långt hem.

Ytterligare en tanke är att lägga VFR-Nordic träffen 12-14/8 2016 eller 19-21/8 2016 d.v.s. 1 eller 2 helger efter Helmerträffen som antagligen kommer att ligga 4-7/8 2016 och att det är möjligt att Mälaren Runt går 13/8.

Fördelen med detta är dels personlig eftersom jag då kommer kunna delta (jag jobbar ju på Helmerträffen som medlem i klubben) dessutom skulle Huddinge MCK:s klubbkåk och tomt kunna göras tillgängliga för VFR-Nordic träffen genom min försorg. Vet inte om det behövs, men det är en tanke/förslag/erbjudande om folk nappar på det.
En möjlighet med det är att man inför kanske jubileet skulle kunna engagera klubbens husband (ja vi har ett sånt - Ted Kings) att spela.

Notera också som jag tror jag nämnde tidigare att det finns en stugby (vet inte exakt hur många platser, men det går att kolla upp) och restaurang i direkt anslutning till klubbkåken (ca. 200 meter).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#20 Inlägg av M@rtini »

Tyrannosaurus skrev:Ok, ingen träff i träffen då, vilket kanske kan vara vettigt eftersom det kan skifta fokus från VFR-Nordic. Vet inte vad Conseal har för tankar på boende, men en tur på 22 mil låter lite mycket, kanske inte för oss som bor i Mälardalen, men kanske för dom som kör uppåt 60 mil till träffen och sen ska åka lika långt hem.

Ytterligare en tanke är att lägga VFR-Nordic träffen 12-14/8 2016 eller 19-21/8 2016 d.v.s. 1 eller 2 helger efter Helmerträffen som antagligen kommer att ligga 4-7/8 2016 och att det är möjligt att Mälaren Runt går 13/8.
En runda på 22 mil är det nog ingen som har något emot, rundan i år var 24 mil utan att någon uttryckte något missnöje med det. Min erfarenhet av besökarna på VFR-träffarna är att det är vana förare som gillar aktiv körning, och att de inte har något emot att köra en längre runda på lördagen om det bara blir en bra och fin runda. En av synpunkterna som framförts tidigare år har varit att det ibland varit för långa stopp på rundan.

Precis som Robban ser jag helst att träffarna inte krockar, eftersom jag gärna besöker Helmerträffen (men inte som en del i VFR Nordic Meet). Om det i så fall blir andra eller tredje helgen istället spelar inte mig någon roll, har gott om bekanta att besöka så kommer i så fall hålla mig kvar i trakterna i och kring huvudstaden.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#21 Inlägg av Conseal »

Stället jag hittat är en scoutgård med 40 sängplatser, jag kan kolla om det går att flytta fram en vecka eventuellt.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Seth
Medlem
Inlägg: 1178
Blev medlem: sön maj 31, 2009 22:33
Ort: Kinne-vedum

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#22 Inlägg av Seth »

Jag kan kanske beställa en VFR Banner. fick en länk av en kompis till en som tillverkar flaggor etc.
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#23 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:Stället jag hittat är en scoutgård med 40 sängplatser, jag kan kolla om det går att flytta fram en vecka eventuellt.
Scoutgård en bit söder om Stockholm? Då tror jag nästan jag vet vad det är, Helmerträffen placerades nämligen på en scoutgård det året vägen utanför klubbkåken byggdes om. Kan tänka mig att det är samma och isf är det ett mycket fint ställe :) . En av gårdens ledare är nämligen medlem i klubben, om det är den jag tänker på.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Vem håller i VFR Nordic Meet nästa år?

#24 Inlägg av adrian_vg »

Årets 24 mila-tour var inget problem, om man bortser från lite tekniska missöden för min del.
Ju kurvigare desto bättre dock. Långa transportsträckor är förödande föe sittfläsket oavsett hoj/sadel.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar