Sommaren kommer i augusti!

Annonsera och tipsa om träffar värda att åka på!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Tur i augusti?

Omröstningen slutade fre aug 10, 2007 12:31

Nej
2
22%
Ja
7
78%
Gärna, men inte med dig Elias för du luktar fisk!
0
Inga röster
 
Antal röster: 9

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

Sommaren kommer i augusti!

#1 Inlägg av elias »

Om man nu försöker dra ihop en gemensam körning igen då.

Pratet har vart löst, så även denna tråden blir lös.

Hur många skulle vara intresserade av att ta en helgkörning tillsammans? Vi pratar isf en eller två övernattningar i tält eller vandrarhem (jag föredrar det senare). Låt säg att man träffas i någon geografisk mittpunkt. Senast vart det Örebro, vi skulle kunna säga Gislaved denna gången? Sen tar man sig en tur till ... Söderköping för att sedan sova över på vandrarhem för att sedan dra sig hemåt där man säkert kan göra en tur av det med.

Jag kan ta på mig att kolla upp vandrarhem, campingar etc bara vi får ett antal och ett datum!

Andra modeller än VFR är välkomna, även andra märken! :)


Med mig är vi en, och sen måste Calle med för han kan behöva komma ifrån sin flickvän/sambo (om hon nu inte vill med).
Bild

Användarvisningsbild
Hulk
Donator 2012
Inlägg: 142
Blev medlem: lör maj 26, 2007 13:58
Ort: Sörmland

#2 Inlägg av Hulk »

Kan väl skicka in en "eventuellt" i alla fall!
Skulle vara kul att ta en lite längre tur .. kanske kan få med mig brorsan också, dock inte i slutet av Aug. .. men bara du bara tvättar av dig fisklukten :lol:
VFR750-95

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#3 Inlägg av kennet »

"Eventuellt" tre då, har ju semester en bra bit in i augusti 8)
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#4 Inlägg av Tyrannosaurus »

Varför luktar su fisk?
Har du varit ute och metat? Bytt jobb? Bor på västkusten? Eller har det blivit för lite hojåkning och för mycket.... denna regninga sommar :lol:

"Roade" mig att kolla långvädret idag, och... dra mig baklänges in i en fiskfabrik om det inte ser bättre ut nästa vecka. Kolla själv http://www.svt.se/vader (10 dygnsprognosen ligger väl kvar några timmar till).

Ett tips på central samlingspunkt om det blir som det ser ut är att åka på Dacketräffen i Virserum, Småland
Det är en kanonträff som varmt rekommenderas av många. En kille som jag träffade i början av säsongen på en rastplats i Sörmland kallade den för "måsteträff".

Träffen ligger mitt i stan (stadparken) med närhet (gångavstånd) till både affärer (100 meter), restaurang (400 meter), hotel (300 meter), marknad (1000 meter). Troligen finns det även vandrarhem för dom som ratar Hotel Kanvas. Träffen startar officiellt redan på torsdag och man bör komma senast då eller tidigt på fredagen för att få bra plats. Det brukar vara folk som landar redan på måndag och tisdag.

Karta
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#5 Inlägg av kennet »

Det kunde vara något ............ :roll:
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#6 Inlägg av jacken »

I augusti ... :? ,det vore kul :) ,synd bara att man ska till Thailand i 3 veckor med familjen 8)

yxan
Donator 2007
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 17, 2006 17:10
Ort: Alafors

#7 Inlägg av yxan »

Det låter ju kul med en vfr körning om det inte vore så att min hand inte satt fast i armen just nu...
Men se till att åka ni som kan så vi får igång en vfr-åknings kultur :)
Lät ju förbannat pretantiöst (inget tjat om stavning om det ordet tack...), men det vore kul om vi kunde ha något vfr-rally per år.
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

jacken skrev:I augusti ... :? ,det vore kul :) ,synd bara att man ska till Thailand i 3 veckor med familjen 8)
Ja det är synd om dig :lol:

Funderar på att göra en sån resa i höst/vinter kanske.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#9 Inlägg av ahlisboy »

Tja.
Nu vet jag ju inte om Gnislaved är nån geografisk mittpunkt, men det är väl mer av akademiskt intresse. Huvudsaken att man får köra lite.
Det skulle vara skitkul att hänga på en sväng, kan helgerna utom 4:e och 5:e samt 18:e och 19:e tänkte väl nöta lite mälaren runt men blir det nått av detta så hänger jag hellre på här.... :D
-86 The original and best

Användarvisningsbild
joch
Donator 2010
Inlägg: 204
Blev medlem: lör maj 26, 2007 18:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

#10 Inlägg av joch »

Jag är lite inne på att göra en liten norgeresa nästa vecka, och sedan avsluta med Lidköping och Fredrik Persson på fredagen den 10e. Lite svårt att få tummen ur och planera något vettigt bara. :roll:

Skriv svar