Premiärturen 2009
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Jag tryckte i ca ett halvt kilo i däcken innan jag började köra. Läckage under vinteruppehållet är en underdrift...Göingen skrev:Du har väl kollat däckstrycket, det brukar sjunka under vintern.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Grattis!Badget skrev:Idag blev det premiärturen. 20 mil och +4 grader varmt
Finns vifferåkare längre norrut än Umeå?
===
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Hur lång är sommaren egentlgien så långt norrut? Dvs dräglig temperatur för mc-körning.Badget skrev:Det lär det nog göra.adrian_vg skrev:Grattis!Badget skrev:Idag blev det premiärturen. 20 mil och +4 grader varmt
Finns vifferåkare längre norrut än Umeå?
===
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Intressant. Har alltid trott att sommaren är riktigt kort norröver. Medan jag pluggade i Sundsvall som ligger ungefär halvvägs upp i Sverige frös jag alltid, även på sommaren. Men ni som bor riktigt långt norrut kanske är mer härdade och inte som oss sörlänningar.Badget skrev:Sommaren är väl från juni till slutet av augusti. Men man kan köra hoj från maj till september.

===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Då skulle du har varit på Midnattsolträffen i Gällivare 1988. Det var varmast i Europa däruppe då och på vägen upp (inlandsvägen, numera RV45) stannade vi vid en tjärn/älv utanför Arvidsjaur och övernattade (tält, natt föresten = lika ljust som på dan) och badade, de du!adrian_vg skrev:Intressant. Har alltid trott att sommaren är riktigt kort norröver. Medan jag pluggade i Sundsvall som ligger ungefär halvvägs upp i Sverige frös jag alltid, även på sommaren. Men ni som bor riktigt långt norrut kanske är mer härdade och inte som oss sörlänningar.Badget skrev:Sommaren är väl från juni till slutet av augusti. Men man kan köra hoj från maj till september.

Där fanns det heller inga mygg, men det kompenserades i kärret hos Malmbergets MCK.
Något jävligare har jag sällan varit med om. Man kommer till träffplatsen som vanligt, parkerar, kliver av, tar av sig handskarna, fäller upp visiret... Sen fäller man ner visiret igen och tar på sig handskarna...

Det var en ny upplevelse att slå upp tältet i full mundering. Hojen som stog 3 meter bort såg jag knappt för det svarta molnet runt den.
Medan jag stog och slogs med flygfäna så kommer det fram en kille och välkomnar mig iklädd kortbrallor och träskor, det var allt och inte ett myggbett. Jag vet inte om kombinationen att han var same och full hade något med saken att göra

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Har bort en kort period uppe i Kiruna också, kan erkänna att sommaren där inte var mycket att hurra för. Innan det bodde jag i Boden 35 mil söderut och där var sommaren i en helt annan klass. Nu bor jag i Umeå knappt 30 mil söder om Boden och här är sommaren helt kalas tycker jag. Så visst blir sommaren bättre ju längre söderut man kommer.adrian_vg skrev:Intressant. Har alltid trott att sommaren är riktigt kort norröver. Medan jag pluggade i Sundsvall som ligger ungefär halvvägs upp i Sverige frös jag alltid, även på sommaren. Men ni som bor riktigt långt norrut kanske är mer härdade och inte som oss sörlänningar.Badget skrev:Sommaren är väl från juni till slutet av augusti. Men man kan köra hoj från maj till september.
- GreenGiant
- Medlem
Hmm & när jag gick ut till bilen idag tyckte jag att det var kallt kl.07.00 på morgonen med 3+graderBadget skrev:Idag blev det premiärturen. 20 mil och +4 grader varmt

Dock med klarblå himmel & ökande temperatur, är uppe i ca.5-6grader nu

Dock den hojen jag kör nu erbjuder inte mkt till skydd bakom kåpan

<--------
Bor iofs i skåneland i Höganäs ca.2,5mil norr om Helsingborg

Det brukar bli lite varmare här nere & varmen brukar komma lite tidigare också

//GG
Kör 9-5 Aero & en VF400F-84
Vill ha en VFR800 Vtec
Vill ha en VFR800 Vtec
Jag ska erkänna att även för en halvhärdad norrlänning så blev det kallt.GreenGiant skrev:Hmm & när jag gick ut till bilen idag tyckte jag att det var kallt kl.07.00 på morgonen med 3+graderBadget skrev:Idag blev det premiärturen. 20 mil och +4 grader varmt![]()
Dock med klarblå himmel & ökande temperatur, är uppe i ca.5-6grader nu
Dock den hojen jag kör nu erbjuder inte mkt till skydd bakom kåpan
<--------
Bor iofs i skåneland i Höganäs ca.2,5mil norr om Helsingborg
Det brukar bli lite varmare här nere & varmen brukar komma lite tidigare också
//GG
Kröp ner bakom kåpan och gasade på lite för att förkorta lidandet=)
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Äntligen igång igen.
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=26579#26579
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=26579#26579
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Nja inte direkt premiärtur men ändå:
Igår morse sken solen och jag gick upp vid 8 för att åka till falköping (ca 14 mil från GBG). Kanonväder tyckte jag och gjorde rookie-misstaget att kasta ut vinterfodret ur stället och byta till sommarhandskar. Solen sken ju!!! Satt och skakade tänder ca 13,9 mil
Jaja, på hemvägen lånade jag tröjor av min pappa och med ny buff och rånarluva var det riktigt varmt och skönt. Men då var det istället molnigt och blåste orkan. Över 90 fick jag parera hojen så att den inte skulle dras med av sidvindarna. Lagom tillbaka i Göteborg kom solen i alla fall
Igår morse sken solen och jag gick upp vid 8 för att åka till falköping (ca 14 mil från GBG). Kanonväder tyckte jag och gjorde rookie-misstaget att kasta ut vinterfodret ur stället och byta till sommarhandskar. Solen sken ju!!! Satt och skakade tänder ca 13,9 mil

Jaja, på hemvägen lånade jag tröjor av min pappa och med ny buff och rånarluva var det riktigt varmt och skönt. Men då var det istället molnigt och blåste orkan. Över 90 fick jag parera hojen så att den inte skulle dras med av sidvindarna. Lagom tillbaka i Göteborg kom solen i alla fall

NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)
"Ge mig fri fart och fri bensin..."
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)
"Ge mig fri fart och fri bensin..."