Lite Höstbus:)

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Roadrunner
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: ons maj 20, 2009 12:04
Ort: Kungshamn

Lite Höstbus:)

#1 Inlägg av Roadrunner »

Snart är säsongen slut så bäst att busa av sig lite :)
Bilagor
vfr-119m.jpg
vfr-119m.jpg (45.24 KiB) Visad 12524 gånger
vfr-035m.jpg
vfr-035m.jpg (82.23 KiB) Visad 12524 gånger
vfr-117.jpg
vfr-117.jpg (94.88 KiB) Visad 12524 gånger
----------------
Beep Beep
----------------
VFR800 -07

Användarvisningsbild
lotek
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: mån jul 07, 2008 12:03
Ort: Halmstad

#2 Inlägg av lotek »

Ser ruskigt skönt ut..
Använder du kopplingen, VTEC:en eller har du drevat lite?

Var försiktigt bara..asfalten är kall..vi hade frost här i morse och jag var tvungen att skrapa rutan för första ggn i år.. :(

Nåja, det kommer en vår snart igen :D
Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"

Numera står en väääldigt Röd Daytona 675 :) i mitt garage..

People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lite Höstbus:)

#3 Inlägg av adrian_vg »

Roadrunner skrev:Snart är säsongen slut så bäst att busa av sig lite :)
Tsk, tsk... Tockna där farliga bikers som kör 200km/h överallt på bakhjulet... :roll: ;-) :lol:

Snyggt iaf! Ställer samma fråga som Lotek. Hur gör du? Om Gsson får upp sin på bakhjulet borde jag väl också kunna... :oops:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Du berättade för mig för nåt år sen hur man fick upp Edwin på bakhjulet. Det är något jag inte vågat pröva pga att det är en vinterhoj; man slangar inte på isgata. ;-)

Är det samma princip med en viffer?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#6 Inlägg av TG »

Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Roadrunner
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: ons maj 20, 2009 12:04
Ort: Kungshamn

#7 Inlägg av Roadrunner »

lotek skrev:Ser ruskigt skönt ut..
Använder du kopplingen, VTEC:en eller har du drevat lite?

Var försiktigt bara..asfalten är kall..vi hade frost här i morse och jag var tvungen att skrapa rutan för första ggn i år.. :(

Nåja, det kommer en vår snart igen :D

Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock :P
----------------
Beep Beep
----------------
VFR800 -07

Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012
Inlägg: 127
Blev medlem: tis dec 26, 2006 12:36
Ort: Bohus

#8 Inlägg av H2SO4 »

Roadrunner skrev: Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock :P
Har du fått nått papper som talar om vad du har på slangen? Skulle vara skoj att få veta dom siffrorna :)
******************************
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*

Användarvisningsbild
Roadrunner
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: ons maj 20, 2009 12:04
Ort: Kungshamn

#9 Inlägg av Roadrunner »

H2SO4 skrev:
Roadrunner skrev: Jag gör en powerwheelie när VTEC:en går in..Släpper gasen och på med gas igen..ingen koppling.. Bra klös i motorn med PCIII, KN-filter och LeoVince.. Går lätt upp faktiskt:) Hur nöjd som helst med denna hoj.. Jo, kallt nu men här på västkusten är det lite varmare.. Tack för varningen dock :P
Har du fått nått papper som talar om vad du har på slangen? Skulle vara skoj att få veta dom siffrorna :)
Tyvärr...köpte den på BIKE Trollhättan..Ringde killen som ägde den innan och han hade låtit en firma installera allt.. Han fick dock inge papper på effekt/vrid.. Snackade med en "mappergubbe" på BIKE och han gissade på 120-125 hk... Viffern går så jäkla bra om den får andas sa han.. Han sa dessutom att det är en av världens bästa motorer...om inte den bästa:)
----------------
Beep Beep
----------------
VFR800 -07

Användarvisningsbild
H2SO4
Donator 2012
Inlägg: 127
Blev medlem: tis dec 26, 2006 12:36
Ort: Bohus

#10 Inlägg av H2SO4 »

Roadrunner skrev: Tyvärr...köpte den på BIKE Trollhättan..Ringde killen som ägde den innan och han hade låtit en firma installera allt.. Han fick dock inge papper på effekt/vrid.. Snackade med en "mappergubbe" på BIKE och han gissade på 120-125 hk... Viffern går så jäkla bra om den får andas sa han.. Han sa dessutom att det är en av världens bästa motorer...om inte den bästa:)
Mm okay :) Jo har hört det med från oberoende källa (motorrenoveringsfirma i götet) när jag lämnade in toppen till min kawa att just vfr-motorn är en av dom bästa motorerna hittils vad gäller slitstarkhet osv.
******************************
Are you GOOD, or?!? ;-)
Honda RC46 - 99
Honda RC36 - 93 *Såld*
Kawasaki ZXR750 - 91 *Såld*
Kawasaki GPZ400 - 88 *Såld*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#11 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tegfors skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:
Så bra har han ännu inte blivt på att ljuga :wink:
Henning skulle kunna ta bort framhjulet eftersom han ändå inte använder det :lol: :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#12 Inlägg av Henning »

adrian_vg skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Du berättade för mig för nåt år sen hur man fick upp Edwin på bakhjulet. Det är något jag inte vågat pröva pga att det är en vinterhoj; man slangar inte på isgata. ;-)

Är det samma princip med en viffer?
Edwin;
Lägg i ettan, släpp ut kopplingen och lägg dig på lite över tomgångsvarv. Gasa till och visp är du bakhjulskung. ;)
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#13 Inlägg av Henning »

Tegfors skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:
Nej, jag vet bara hur man gör. ;)
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#14 Inlägg av Henning »

Tyrannosaurus skrev:
Tegfors skrev:
Henning skrev:Min gamla 86:a lättade utan krux om man bara duttade lite på kopplingen. Måste testa med en modernare. Den 98:a jag körde lyfte utan problem...

/H
Sa inte du igår att du ALDRIG körde på slangen... :wink:
Så bra har han ännu inte blivt på att ljuga :wink:
Henning skulle kunna ta bort framhjulet eftersom han ändå inte använder det :lol: :wink:
FÖRTAL! ;)
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#15 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Edwin;
Lägg i ettan, släpp ut kopplingen och lägg dig på lite över tomgångsvarv. Gasa till och visp är du bakhjulskung. ;)
Raka armar har jag för mig att du nåmnde också. Går den upp snabbt?? Bara så jag inte slår runt... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar