GUIDE: Installation av Leo Vince på VTEC

Här lägger vi egenhändigt ihopknåpade beskrivningar vid diverse servicearbeten.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

#16 Inlägg av Maciver »

Since-2009 skrev: Låg 2 st löst i lådan och inte med i monteringsanvisningen, kan ju tänka sig någon strypning men oklart hur och varför.

Bild
Tror också att det är någon typ av strypning, kanske mellan sista röret och dämparen.
Men jag gillar bilden, vilken massa godis. *dreggel.
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

Det är inte så att du försökt montera dämparna på högkant istf lågkant sas?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

tersan skrev:
Since-2009 skrev: Vad är dom runda brickorna med hål i tänkta för btw? Ligger en sådan på tredje plastpåsen längst nere från höger i bild. Låg 2 st löst i lådan och inte med i monteringsanvisningen, kan ju tänka sig någon strypning men oklart hur och varför.
Det ser ut som nåt som skulle kunna få ner ljudnivån till besiktningen...
Håller med, troligen db-killer.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#19 Inlägg av Since-2009 »

adrian_vg skrev:Det är inte så att du försökt montera dämparna på högkant istf lågkant sas?
Nä så tokigt var det inte =) Men men nu står den hos verkstan, han hade ett motorbyte innan så förhoppningen var att kolla på det under morgondagen. Inte helt nöjd över att komma dit med en halvfärdig cykel men han garva bara och tyckte att passformen är ofta inte alltid hundra och att han hade sett värre objekt, läs: "Här har du en låda med delar, något gick fel" ;)

Jag sa vad jag hade provat och att det möjligen var distanserna som jag inte montera. Fast om det är dom blir jag lite trött på mig själv, ögonmåttade och tyckte att det var sak skitsamma om det var dom eller original som satt på plats.
Tyrannosaurus skrev:
tersan skrev:
Since-2009 skrev: Vad är dom runda brickorna med hål i tänkta för btw? Ligger en sådan på tredje plastpåsen längst nere från höger i bild. Låg 2 st löst i lådan och inte med i monteringsanvisningen, kan ju tänka sig någon strypning men oklart hur och varför.
Det ser ut som nåt som skulle kunna få ner ljudnivån till besiktningen...
Håller med, troligen db-killer.
Jo precis fast det känns ju lite knepigt då de sitter db-killer i dämparna från början samt en sats till varje dämp om man plockar bort dem för att täcka hålen. Inte med i sprängskissen eller listan på delar, låg löst i lådan medans alla andra delar var förpacketerade i påsar. Men men det har väl ingen sexuell betydelse, lite fundersam över hur det var tänkt bara.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#20 Inlägg av Tyrannosaurus »

Since-2009 skrev:
Tyrannosaurus skrev:
tersan skrev: Det ser ut som nåt som skulle kunna få ner ljudnivån till besiktningen...
Håller med, troligen db-killer.
Jo precis fast det känns ju lite knepigt då de sitter db-killer i dämparna från början samt en sats till varje dämp om man plockar bort dem för att täcka hålen. Inte med i sprängskissen eller listan på delar, låg löst i lådan medans alla andra delar var förpacketerade i påsar. Men men det har väl ingen sexuell betydelse, lite fundersam över hur det var tänkt bara.
Kan ju också vara nåt som har blivit över vid tillverkningen eller någon på Leovince paketeringsavdelning som gillar att skoja.

Lite som när jag stog utanför Wheeler Dealer och bytte bakdäck en gång. Hade lagt upp alla delar snyggt och prydligt på en trasa på soffan. När jag ska montera hade någon jävla skämtare lagt dit en skruv till :cEvil:
Det tog en stunds funderande innan jag bestämde mig för att skruven inte tillhörde min hoj.
Senast redigerad av Tyrannosaurus den tis okt 19, 2010 01:32, redigerad totalt 1 gånger.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#21 Inlägg av Since-2009 »

Hehe toppklass på det skämtet! Kan säga att jag själv hade torskat dit på det så det sjöng om det ifall det gällde ngt sällsynt mek och "i högen" plantering av den falska skruven. Är oftast pedantisk med upplägget i.o.m. teflonminne alltför ofta, kontrolldra kan man inte göra för många ggr heller :tummenupp
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#22 Inlägg av Tyrannosaurus »

Since-2009 skrev:Hehe toppklass på det skämtet! Kan säga att jag själv hade torskat dit på det så det sjöng om det ifall det gällde ngt sällsynt mek och "i högen" plantering av den falska skruven. Är oftast pedantisk med upplägget i.o.m. teflonminne alltför ofta, kontrolldra kan man inte göra för många ggr heller :tummenupp
Mja, jag har hört en skräckhistoria, vet inte om den är sann, men...
Någon hade rivit isär sin motor, när allt var ihopsatt var det en skruv över så killen rev isär allt igen vilket kostade lite nya packningar mm.
Enligt historien som jag har hört den var han inte speciellt upplagd för garv när han väl kom på att skruven var falsk.

Så konentan av historien är: Ok om det är någon enkel grej som ett hjul eller nåt. Men att lägga till en skruv på en bänk där en motor ligger snyggt och prydligt i atomer kan nog leda till en fläskläpp :wink: :twisted: :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#23 Inlägg av Excalibur105 »

Du får vara försiktig om du hade tänkt montera dit en hugger någon gång i framtiden, min smälte en aning där röret går upp, bytte hugger och samma sak där, fick skära ut en bit för att det inte skulle se allt för djävligt ut. (leo vinci)
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Skriv svar