http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
Off-topictråden del 6
Moderator: adrian_vg
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
En sport-V4??
Jala Honda om de bara rycker i ens kedja...
http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.Seth skrev:lika gärna gjort en ny mellanklass viffer
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Off-topictråden del 6
VFR 900,adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ
"Bättre än HD"
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
Varför just 937cc?? Dina specar får det annars att vattnas i munnen. 8*DSeth skrev:VFR 900,adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2176
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Off-topictråden del 6
Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Off-topictråden del 6
vet inte. De har ju alltid legat underkant med t.ex 781cc på v-tecen så nu kan de ligga lite över.adrian_vg skrev:Varför just 937cc?? Dina specar får det annars att vattnas i munnen. 8*DSeth skrev:VFR 900,adrian_vg skrev: Vtecen börjar bli lite gammal hatt nu, efter snart tio år på marknaden. Nog för att Vtec verkar ha blivit en succé, men nyare hojar som Kawa Z1000SX verkar sparka Vtec-bak numera enl de flesta tester. 8-/ Honda *behöver* en ny VFR-sporttouringmodell i mellanklassen 750-1000cc.
937cc 150Hk med kuggdrivna unicam toppar för att gå lite mot 1200an eller göra en 937cc v-tec med variabla kamaxlar ist för 8v ->16v som är idag?
Bara lite önskedröm tänkande.
+ Om de kan behålla allround personligheten med lite mer krut och med långfärdskapacitet med 23L tank och kanske runt 0,5-0,57L/ milen typ
EDIT: fått hem ett litet givi paket
"Bättre än HD"
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
Tryckluftsstyrda? Djärvt drag på nya sport-viffern.Tommy Gsson skrev:Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4454
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14 *såld*
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14 *såld*
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
Givet din musiksmak, antar jag att det är denna; http://www.imdb.com/title/tt1236472/. Korrekt?Conseal skrev:I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
Tycker det ser ut som en vanlig VFR1200F med en annan bakdel.adrian_vg skrev:En sport-V4??Jala Honda om de bara rycker i ens kedja...
![]()
http://www.bike.se/nyheter/spionfoto-av ... lade-91742
Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare? Honda har haft det förr på hojar (se översta bilden)adrian_vg skrev:Tryckluftsstyrda? Djärvt drag på nya sport-viffern.Tommy Gsson skrev:Pneumatisk styrda ventiler är det som gäller!
T.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4454
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Off-topictråden del 6
Korrekt.adrian_vg skrev:Givet din musiksmak, antar jag att det är denna; http://www.imdb.com/title/tt1236472/. Korrekt?Conseal skrev:I filmen Lemmy körs det en röd VFR.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14 *såld*
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14 *såld*
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
För användarvänligt. ;*) Funkar det bra även på lite mer högvarviga hojar? Har för mig att hydrauliska ventillyftare inte hänger med riktigt där.Tyrannosaurus skrev:Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
Det funkar iaf på CBX750F, CBX600E m.fl. upp till 10.000 rpm.adrian_vg skrev:För användarvänligt. ;*) Funkar det bra även på lite mer högvarviga hojar? Har för mig att hydrauliska ventillyftare inte hänger med riktigt där.Tyrannosaurus skrev:Nej men varför inte hydrauliska ventillyftare?
Även XLV750R och GL1200 har det, men dom varvar mindre. Jag vet inte om det är fler hojar som har tekniken och jag vet inte heller varför dom har slutat med den. Vad jag vet hade dom inga problem med den, men man måste lufta hydrauldysorna i olja om man har tagit isär motorn.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Off-topictråden del 6
Ingen av hojarna du nämner är väl direkt nån typ av sportig hoj. Kanske med marginellt undantag av CBX750:an. 8*) Luftningen borde inte vara nåt problem, slutanvändaren öppnar sällan motorn.Tyrannosaurus skrev:Det funkar iaf på CBX750F, CBX600E m.fl. upp till 10.000 rpm.
Även XLV750R och GL1200 har det, men dom varvar mindre. Jag vet inte om det är fler hojar som har tekniken och jag vet inte heller varför dom har slutat med den. Vad jag vet hade dom inga problem med den, men man måste lufta hydrauldysorna i olja om man har tagit isär motorn.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!