"Ska jag köpa en BMW 530 eller en Ferrari Testarossa", eller "hur långt är ett snöre?".
Vad ska du ha hojen till då?
Åka långt, åka bana, pendla, nöjesåka? Allt det nämnda? Eller bara något enstaka?
Om du kan svara ja på allt ovan, ska du nog kolla på en VFR i första hand tycker jag. CBR-R är en fortfarande en supersporthoj som har betydligt mer motor än vad VFR750/800 någonsin kommer att ha utan kompressorkit(!).
Gillar du hästkrafter mer, har klippkort på storbanorna, och gillar att posera vid korvkiosken är en CBR-R med Repsol eller HRC-kåpor det du ska ha.
VFR och CBR-R är ganska olika djur.
Därmed inte sagt att VFR är tråkig på något sätt, möjligen präktig. Viffermotorn är så lugn att du kan bli lurad på farten - håll koll på hastighetsmätaren!
CBR-R har en radfyra, vi har alla sett dem och gäspat lite så där nonchalant. En V4 däremot är lite speciell, särskilt om du monterar på ett lite öppnare slipon.
Det som sagts tidigare om VFR är att den inte är bäst på nånting, därför är den bra på allt. Är man lite elak skulle man kunna påstå att den är lika praktisk som säg en Volvo V70.
Om det hjälper dig något, så använder jag min VFR till jobbpendling, kortare nöjesåkningar och bankörning på korta banor samt en del grusåkning. Funkar bra för allt!
Edit: Det som ev talar emot CBR-R är försäkringspremien. F-bolagen ser rött när de ser mer än ett R i modellbeteckningen...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)