blacken skrev:
adrian_vg skrev:
Varför ser man inte fler bötfällda kustom-åkare isf?

Ointressant frågeställning, lagen är vad den är och den säger vad den säger, oavsett "hur många customåkare som torskar på ljudet".
Kap 2, § 1 bygger väldigt mycket på godtycke från Farbror Blå's sida. Om man inte kör med rensat alternativt vrider ur den när Farbror står bredvid så säger dom i allmänhet inget. Det var värre på 70-80-talet när rätt många körde med rensade Devil-megafoner (inte 4-1 utan 4-0), då lät det och när Farbror vad i närheten stoppade många en fot i röret.
Däremot fattar jag inte hur alla fiskebåtsåkare klarar sig? Jag tycker bara att det låter illa. Inte vasst, inte kraftfullt, ingenting, bara en massa ploppande som kanske närmast kan jämföras med nån gammal Amazon med trasig ljuddämpare.
Sporttwinnar låter däremot maffigt, men det är ett helt annat ljud.
Kap 4, § 7 kan man åka dit för om man t.ex. gör en burnis. Men efter att ha gjort några under ungdomsåren kom jag rätt snabbt på att det var mer jobb än nöje när man sen skulle få bort alla gummirester på bakskärm, sving, stötdämpare och avgasrör. Så jag lade ner den verksamheten även om det kan vara rätt kul för stunden