Nervöst gashandtag
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Nervöst gashandtag
De karakteristiska rycken under 3000 varv, blev betydligt bättre efter bänkning och powercommander 5.
Dock tråkigare effektkurva då den drar jämt hela varvräknaren ut, kör alltid 98
men i tyskland/österrike tankar jag super + premium extra allt och då dricker den faktiskt mindre soppa jämfört med hemma fast jag har haft semesterpackningen på och körning i alperna.
Motorn går fantastiskt bra efter optimering
Grövre grenrör och ingen kat spelar kanske också roll
Dock tråkigare effektkurva då den drar jämt hela varvräknaren ut, kör alltid 98
men i tyskland/österrike tankar jag super + premium extra allt och då dricker den faktiskt mindre soppa jämfört med hemma fast jag har haft semesterpackningen på och körning i alperna.
Motorn går fantastiskt bra efter optimering
Grövre grenrör och ingen kat spelar kanske också roll
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Nervöst gashandtag
De har väl inte frossat på det dyra K&N-filtret?Anoden skrev:...och nu går den ännu bättre efter att jag plockade bort skogsmössen som hade boat i luftburken
Styrka över hela registret är väl inte fel??Donner skrev:Dock tråkigare effektkurva då den drar jämt hela varvräknaren ut...
Jag vill minnas att svartviffern ylade på rätt bra när man kom över 6000 rpm!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Nervöst gashandtag
Nej den är ju starkare men tråkigare då den är så jämn, sjunger dock fint på höga varvtal och bluddrar gott på lågaadrian_vg skrev:De har väl inte frossat på det dyra K&N-filtret?Anoden skrev:...och nu går den ännu bättre efter att jag plockade bort skogsmössen som hade boat i luftburken
Styrka över hela registret är väl inte fel??Donner skrev:Dock tråkigare effektkurva då den drar jämt hela varvräknaren ut...
Jag vill minnas att svartviffern ylade på rätt bra när man kom över 6000 rpm!
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Nervöst gashandtag
Det klart att det känns tråkigare när "sparken" blir mindre, men i gengäld kan man glädja sig över mer pulver över hela registret.Donner skrev:Nej den är ju starkare men tråkigare då den är så jämn, sjunger dock fint på höga varvtal och bluddrar gott på lågaadrian_vg skrev:Styrka över hela registret är väl inte fel??Donner skrev:Dock tråkigare effektkurva då den drar jämt hela varvräknaren ut...
Jag vill minnas att svartviffern ylade på rätt bra när man kom över 6000 rpm!
Vill man ha mycket "spark" så får man väl köpa nån gammal Sukiaki GSXR, en 2-taktare eller varför inte en Honda CX500 Turbo. Först händer ingenting, sen händer ingenting, sen kommer allt på en gång s.k. ketchupeffekt
Nackdelen med det är att man vid utgången av kurvor kan bli omkörd av sitt eget bakhjul
Det är ett ganska känt faktum att tyskarna och kontinenten i allmänhet har bättre soppa än vi har här hemma. Fördelarna med det är lägre förbrukning, högre effekt och renare avgaser. Men nåt sånt hör man aldrig miljömupparna snacka om, lika lite som de snackar om vätgas. Men det beror väl som vanligt på att de har noll kollDonner skrev:men i tyskland/österrike tankar jag super + premium extra allt och då dricker den faktiskt mindre soppa jämfört med hemma fast jag har haft semesterpackningen på och körning i alperna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Nervöst gashandtag
Absolut inte, men man saknar sparken iblandTyrannosaurus skrev: Styrka över hela registret är väl inte fel??
Donner skrev:men i tyskland/österrike tankar jag super + premium extra allt och då dricker den faktiskt mindre soppa jämfört med hemma fast jag har haft semesterpackningen på och körning i alperna.
Japp så e det, soppan luktar annorlunda också. Körde Österrike förra veckan med bilen, den har aldrig gått så snålt och då plågades den i backarnaTyrannnosaurus skrev:Det är ett ganska känt faktum att tyskarna och kontinenten i allmänhet har bättre soppa än vi har här hemma. Fördelarna med det är lägre förbrukning, högre effekt och renare avgaser. Men nåt sånt hör man aldrig miljömupparna snacka om, lika lite som de snackar om vätgas. Men det beror väl som vanligt på att de har noll koll
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Nervöst gashandtag
Precis. Soppan där nere luktar lite gott som den gjorde här hemma förr. Numera luktar svensk soppa vedervärdigt och är dessutom cancerogen att få på huden.Donner skrev:Japp så e det, soppan luktar annorlunda också. Körde Österrike förra veckan med bilen, den har aldrig gått så snålt och då plågades den i backarna
Jag misstänker helt enkelt att kontinenten kör med akrylatsoppa d.v.s. i stort sett samma som man kan köpa här på dunk till gräsklippare mm. Även om det kanske inte är ren akrylat så är det troligen rätt hög inblandning.
Det vi får på svenska mackar är krackad skit med 10% etanolinblandning. Så det är inte så konstigt att injektorerna i sprutsystem kärvar ihop och munstyckena i förgasare ärgar och geggar igen om dom får stå, vilket undertecknad som bekant råkade ut för vilket resulterade i tre förgasarrivningar och 2600 :- i delar.
Egentligen skulle man skicka räkningen till MP och fråga var deras s.k. "miljöansvar" är nånstans
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Nervöst gashandtag
Vill man ha mycket "spark" så får man väl köpa nån gammal Sukiaki GSXR, en 2-taktare
rekommenderar en Kawasaki mach III/IV om det är "spark" som eftersökes eller en Suka GT550/750. Men Viffrarna kan "glimta" till rätt bra dom åsså, om man bara motiverar rullen tillräckligt friskt, har jag lagt märke till.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Re: Nervöst gashandtag
Lite lurigt det där med bensinen, bolagen lånar ofta av varandra, så inte alltid man vet vad man får i tanken, jag vet efter många år i branschen! När det gäller tappar som ex, Ingo mm mm så köper dom av olika bola! Finns även oseriösa tappägare som fyller lite 95 i 98 å känner några ören mera per liter, men största problemet är nog att det inte dräneras kondens vatten från deras cisterner, tror jag.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk