Europaturné 2017

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Europaturné 2017

#16 Inlägg av Göingen »

Har haft teknikstrul men nu verkar det funka. Efter en mellanlandning i Slovenien är vi nu i Dolomitland. Närmare bestämt Cortina Di Ampezzo. Saknar nu bakbroms totalt, det är något vajsing med det hydrauliska, kan trycka pedalen i botten utan att det bromsar någonting alls. Nåja, frambromsen är desto bättre på min hoj. Tar ordentligt om man använder mer än en finger. Men ner för passen saknar jag ändå bakbromsen. Får väl hem och meka.
I morgon blir det nog klassikern Grossglockner.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Europaturné 2017

#17 Inlägg av Göingen »

adrian_vg skrev:Kommer bilder senare?
Nja, jag blir sällan färdig att ta kort, men du kan följa oss på "Åka Söderut" på Facebook

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Europaturné 2017

#18 Inlägg av Göingen »

Vi har stött på fyra olika märkesträffar. Den första var en klubb för FIAT Topolino. Jättesmå bilar. Magnus hjälpte några Italienare att demontera toppen på en som havererat. På Grossglockner körde säkert 1000 Vespor i glada färger och sen mötte vi ett helt gäng Alfa Romeo 8C och ett gäng Audi R8 Cab.
Körningen fantastisk men för mycket trafik. Mange centralstöd lossnade på BMWn det har vi packat ner. Vi har börjat köra norrut på allvar och är nu i norra Österrike nära Tysklandsgränsen. Det blir nog en hel del autobahn den närmsta tiden.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: Europaturné 2017

#19 Inlägg av Jonher »

Kul att läsa. Jag är bara liiiteee avundsjuk ;) Låter som en "lagom händelserik" tripp. Det är ju oftast de oförutsedda händelserna man minns efteråt :)
Never ride faster than your guardian angel can fly

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Europaturné 2017

#20 Inlägg av Göingen »

Efter en hel del telefonköande har vi nu bokat färjebiljetter hem. Skutan lämnar Rostock kl. 16.00 idag. Natten är tillbringad på ett hotell ute på landet i en liten by. Vi har ca 40 mil till färjan, så vi kan ta det ganska lugnt. Hojarna är redan tankade och visiren avtorkade, bara att gasa iväg efter frukosten. Troligen lite tätare trafik på autobahn idag när det är måndag.

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Europaturné 2017

#21 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:
adrian_vg skrev:Kommer bilder senare?
Nja, jag blir sällan färdig att ta kort, men du kan följa oss på "Åka Söderut" på Facebook

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk
Följer. :-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Europaturné 2017

#22 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Vi har stött på fyra olika märkesträffar. Den första var en klubb för FIAT Topolino. Jättesmå bilar. Magnus hjälpte några Italienare att demontera toppen på en som havererat. På Grossglockner körde säkert 1000 Vespor i glada färger och sen mötte vi ett helt gäng Alfa Romeo 8C och ett gäng Audi R8 Cab.
Körningen fantastisk men för mycket trafik. Mange centralstöd lossnade på BMWn det har vi packat ner. Vi har börjat köra norrut på allvar och är nu i norra Österrike nära Tysklandsgränsen. Det blir nog en hel del autobahn den närmsta tiden.
Hade väntat mig att det österrikiska märket vars namn inte ska nämnas vibrerade loss saker... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Europaturné 2017

#23 Inlägg av Göingen »

Åter hemma efter 366-milautfärden. Kom hem vid midnatt efter att färjan anlänt Trelleborg vid 22-tiden. Hem färden för Mange blev lite onödigt spännande. Det visade sig att hans halvljus slocknat och detta i kombination med snabbt igengeggande visir i mörkret var en jobbig kombination. Mängden smådjur som surrade omkring i luften i natt var inte att förakta. Nåja, Mange stannade i Kristianstad och fick fatt i en ny lampa, tvättade av visiret ännu en gång, sedan gick det bättre.
Nu blir det jobb med att fixa till allt igen, mest rengöring. Första tvättmaskinen snurrar redan.
Några erfarenheter:
Roths visirtvättskit har varit uppskattat och använts flitigt av oss alla. Man får helt enkelt se mer på resan då...
Att åtminstone någon i gruppen tar med några lämpliga glödlampor.
Skaffa robotgräsklippare så kommer du hem till nyklippt...
Bilagor
insekter.JPG
insekter.JPG (89.61 KiB) Visad 11778 gånger
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Re: Europaturné 2017

#24 Inlägg av Göingen »

adrian_vg skrev:
Göingen skrev:Vi har stött på fyra olika märkesträffar. Den första var en klubb för FIAT Topolino. Jättesmå bilar. Magnus hjälpte några Italienare att demontera toppen på en som havererat. På Grossglockner körde säkert 1000 Vespor i glada färger och sen mötte vi ett helt gäng Alfa Romeo 8C och ett gäng Audi R8 Cab.
Körningen fantastisk men för mycket trafik. Mange centralstöd lossnade på BMWn det har vi packat ner. Vi har börjat köra norrut på allvar och är nu i norra Österrike nära Tysklandsgränsen. Det blir nog en hel del autobahn den närmsta tiden.
Hade väntat mig att det österrikiska märket vars namn inte ska nämnas vibrerade loss saker... :roll:
Inte när den körs på hemmaplan... :)
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Europaturné 2017

#25 Inlägg av adrian_vg »

Göingen skrev:Åter hemma efter 366-milautfärden. Kom hem vid midnatt efter att färjan anlänt Trelleborg vid 22-tiden. Hem färden för Mange blev lite onödigt spännande. Det visade sig att hans halvljus slocknat och detta i kombination med snabbt igengeggande visir i mörkret var en jobbig kombination. Mängden smådjur som surrade omkring i luften i natt var inte att förakta. Nåja, Mange stannade i Kristianstad och fick fatt i en ny lampa, tvättade av visiret ännu en gång, sedan gick det bättre.
Nu blir det jobb med att fixa till allt igen, mest rengöring. Första tvättmaskinen snurrar redan.
Några erfarenheter:
Roths visirtvättskit har varit uppskattat och använts flitigt av oss alla. Man får helt enkelt se mer på resan då...
Att åtminstone någon i gruppen tar med några lämpliga glödlampor.
Skaffa robotgräsklippare så kommer du hem till nyklippt...
Imponerande!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Europaturné 2017

#26 Inlägg av Donner »

Fantastiskt.....den resan innehöll det mesta :D

18/7 kör jag ner till Österrike fast med bil denna gången :wink:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Skriv svar