Pairinställningen

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Pairinställningen

#1 Inlägg av Lasseåmål »

Hej, har en fråga här om en VFR 800 vtec 2008. Jag har kollat på olika trådar om det här med flapper å pairventilen, jag har kopplat ur den spärrat flappsen å kortat av snorkeln, men nu funderar jag efter sett olika filmer på nätet, SKA MAN PLUGGA SLANGEN FRÅN VENTILEN IN TILL LUFTBURKEN, ELLER INTE, Å VARFÖR I SÅ FALL? Har även monterat slipon på den!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Pairinställningen

#2 Inlägg av blacken »

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Re: Pairinställningen

#3 Inlägg av Lasseåmål »

Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Pairinställningen

#4 Inlägg av blacken »

Lasseåmål skrev:
Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?
Om det är "flappern" som du åsyftar "Do the same with the valve itself to protect against dirt finding its way in."
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Re: Pairinställningen

#5 Inlägg av Lasseåmål »

blacken skrev:
Lasseåmål skrev:
Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?
Om det är "flappern" som du åsyftar "Do the same with the valve itself to protect against dirt finding its way in."
Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Pairinställningen

#6 Inlägg av vroom »

Lasseåmål skrev: Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Re: Pairinställningen

#7 Inlägg av Lasseåmål »

vroom skrev:
Lasseåmål skrev: Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.
samma här[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Pairinställningen

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

vroom skrev:
Lasseåmål skrev:Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.
Grov slang som går in i luftburken låter i mina öron som vevhusventilation och den får absolut inte :!: pluggas. Det är som att be om problem för då kommer motorn att ventilera genom varenda packning, O-ring och packbox istället.

Jag kanske är ute och cyklar om det är en helt annan slang som åsyftas i texten ovan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Re: Pairinställningen

#9 Inlägg av Lasseåmål »

Tyrannosaurus skrev:
vroom skrev:
Lasseåmål skrev:Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.
Grov slang som går in i luftburken låter i mina öron som vevhusventilation och den får absolut inte :!: pluggas. Det är som att be om problem för då kommer motorn att ventilera genom varenda packning, O-ring och packbox istället.

Jag kanske är ute och cyklar om det är en helt annan slang som åsyftas i texten ovan.
Nej, det är slangen på vänster sida från p—ventilen som jag funderade på, den du tänker på sitter på höger sida, men tack ändå! Jag hat pluggat å kört 600 mil nu å allt fungerar!

Skriv svar