Lackproblem

Bygger du om din hoj utöver det normala mekandet kan du dela med dig här.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
bonett
Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: tor dec 24, 2015 16:27

Lackproblem

#1 Inlägg av bonett »

Så här är det,klantade mej och tappade den fick skador på sidokåpor och tank.
Lämnade in den, vissa delar skulle lackas vissa bytas en del som sprack vid fäste.
Lackeraren lackade orginal vit ,men lacken på hojen har gulnat säger han så det skiljer en del.
Kåpan som kom från Honda ,den var helt ok i färgen (den hade nog stått på lager?)
Lackeraren har ingen förståelse att jag vill ha samma färg som hojen :?
Funderingar, varför kan dom inte blanda den färgen som är på hojen eller gulnar den med så det blir bättre med tiden

bonett
Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: tor dec 24, 2015 16:27

Re: Lackproblem

#2 Inlägg av bonett »

Här är fort sättningen av mitt lack bekymmer ,jag tänker höra mej för med andra lackerare och visa upp den.
Så får vi se vad dom säger. :?

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 977
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Lackproblem

#3 Inlägg av lappen »

Tror inte det är så lätt att blanda exakt kulör, det finns ju inget angivet annat än tidens tand. Är inte lackerare själv, men vad jag förstått krävs det inte mycket vid blandning för att kulören skall ändra sig. Det går ju säkert att laborera fram, men jag antar att detta är ett försäkringsärende (?) och att lackeraren knappast får betalt för att laborera med detta? Eller betalar du själv? Isf är det ju barta att ställa krav, men också vara beredd att betala för kalaset....
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

bonett
Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: tor dec 24, 2015 16:27

Re: Lackproblem

#4 Inlägg av bonett »

Jag tackar för inlägget ,alltid bra och få flera uppfatnlngar.
Då funderar jag på hur Honda gör,dom levererade en kåpa som sprack,den var exakt i alla fal :?
Jag tänker i alla fall höra runt,bland lackerare och andra så får vi se vad dom säger.

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 977
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Lackproblem

#5 Inlägg av lappen »

Sprack en ny kåpa? Går det inte reklamera? Vad menar du var exakt?

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk


VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

bonett
Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: tor dec 24, 2015 16:27

Re: Lackproblem

#6 Inlägg av bonett »

Lite sent svar :oops: en kåpa sprack vid fästet när jag tappade den,den fick jag från Honda lager och den var exakt i färg.
Men magkåpan och tanken blev lackade,hojen är en 14 vit jag vet inte om färgen ändrar sig eller så är det så svårt att få till.
När man rullar ut den i ljuset ,ute där man ser den mest ser man det klart.
Jag hörde att dom hade mätare till blandningen och blev imponerad av det,men det blev inte exakt ändå :?

Skriv svar