Sport kräver inte att folk blir särskillt svettiga men kräver ofta utövarens styrka och smidighet med mera. Ofta krävs mentalt fokus. Redskapet är ofta centralt.
Exempel: Rally, Backhoppning och Galopp.
Idrott gör utövaren direkt anfådd och svettig. Redskapen kräver utövarens ansträngda styrka och fysiska insats för att röra på sig. Utövaren kan vara stendum.
Exempel: Kulstötning, Marathonlöpning och Fotboll.
Spel kräver inte növändigt utövarens fysiska prestation utan kan vara till och med avkopplande att utföra. Kräver nära alltid mentalt fokus.
Exempel: Schack, Dart och Golf.
Sport kräver inte att folk blir särskillt svettiga men kräver ofta utövarens styrka och smidighet med mera. Ofta krävs mentalt fokus. Redskapet är ofta centralt.
Exempel: Rally, Backhoppning och Galopp.
Idrott gör utövaren direkt anfådd och svettig. Redskapen kräver utövarens ansträngda styrka och fysiska insats för att röra på sig. Utövaren kan vara stendum.
Exempel: Kulstötning, Marathonlöpning och Fotboll.
Spel kräver inte növändigt utövarens fysiska prestation utan kan vara till och med avkopplande att utföra. Kräver nära alltid mentalt fokus.
Exempel: Schack, Dart och Golf.
/H
Helt fritt utifrån det du skrev tolkar jag då hojåka som spel
Nu har jag skickat en massa PM till dom som frågat.
Anledningen till PM är att jag tror inte ägarna till siten jag skickat länk till blir glada om jag annonserar ut den på en öppen sida. Och jag antar att det finns lite copyright frågor även om det sänts på TV (i England i och för sig).