Kan ju vara glad att det var mycket trafik, brukar ligga i 100 där normat sett.
Resultatet blev i alla fall VFR i BMW:s högra bakdörr och en hyfsad flygtur för mig (för dom som inte har provat så kommer man en bit när man åker av i 70), och efter att ha smackat i asfalten och rullat runt ett antal varv reste jag mig bara, inte ett brutet ben, nästan inga skador på kläderna (förutom hjälmen), knappt ont någonstans, snacka om flyt.
Nu när adrenalinet lagt sig känns det ju dock som halva kroppen är ett stort blåmärke, men det kunde ju gått betydligt värre, så man skall inte klaga.
Hojen blev inte vacker, inte en hel plastbit så långt ögat nådde och en krokig gaffel, knäckt styre m.m. Dessutom började den läcka bensin från luftningsslangen rakt ner på avgasröret, men som tur var så tog det sig inte, men brandkåren fick rycka ut och sanera.
Får också passa på ge en eloge till dom trevliga poliserna som kom dit och skrev rapport och sen skjutsade mig till jobbet så jag slapp sätta mig på en bussdjävel med hela utrustningen på. Ser ju kanske lite illa ut att komma till jobbet i polisbil men, men ...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nu till en liten fråga:
Har Honda märkesförsäkring (IF), hur ser det ut med ersättning för cykeln då den är nästan ny, min är ju en 2008 uttagen i våras med bara 400 mil, kan man räkna med att få ut fullt inköpspris för en sån (om den inte går att reparera) ?, eller hur funkar det. Är ju surt att behöva lägga ut stålar imellan för att något pucko nästan kör över en.
Skall kontakta f-bolaget imorgon, men det är ju bra att veta hur det brukar gå till innan.
Skall dom reparera så lär jag knappt se hojen på denna sidan snön, dom lär behöva rätt många delar för att få ihop den.
Och tillslut, jag har alltid undrat hur vissa vågar åka runt i kortbyxor och t-shirt på sina bågar, och efter att ha kysst asfalten idag så undrar jag ännu mer. Jävligt glad att jag hade full utrustning på mig idag kan jag säga, annars hade det nog varit större problem än en mörbultad kropp...