Höstgarage

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

Höstgarage

#1 Inlägg av elias »

Postar samma sak som jag postade på SH.. :)

Garagehyra.... Det kan slutade i parodi eller travesti.. så man ska ha koll på vem man hyr av bara.

Hyr man ut ett garage som privatperson så är det just privat man hyr ut det som. Det är alltid bäst att skriva ett kontrakt för att veta var som gäller och vem som ska stå för skador. Det gäller även betalningar. Betalar man i förväg eller i efterhand varje månad?

Vanligt är i förväg, så som jag gjorde med den killen som jag hyrde hos med min första hoj... men sen när vi skulle skiljas så hade jag helt plötsligt betalt i efterhand...
Då vill man inte hålla på att bråka med kontoutdrag hit o dit, speciellt inte när det rör sig om 100 - 200 spänn.

Sen är fördelen med att hyra privat att man kan dra lite när som helst. Vill man inte vara kvar så vill man inte det. Då kan man sticka OM man inte skrivit detta i något kontrakt innan dvs.

Drar lite favvocitat;

"Hitta det fastighetsbolag som låter dig säga upp en lägenhet eller dylikt, behålla nyckeln och ändå slippa hyran". sagt av X.

Här har vi klart ett fall när åpenhet går före eventuell framtida vänskap. Det som kanske mer var "vi har inte träffats så nyckeln har inte kunnats lämnas över" blir nu till att försöka få pengar ur ett tomt garage.
Vänskapligt sett hade det inte vart några problem att lösa det, men här blir det såklart det.

Så, SE TILL ATT SKRIVA ETT KONTRAKT! Det kan handla om så mycket MER pengar nästa gång!!!!!

Övriga tips på delande av garage är mer än välkommet! Det är många som ska hyra garage nu över vintern och en del som jag tror jag hyra ut för kanske första gången.
Bild

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#2 Inlägg av elias »

Tillägg... var försiktig med hur många det är som har hyrt i garaget innan, och vilka som finns i det nu.. hur många nycklar finns det ute i omlopp? När byttes det lås senast?
Bild

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#3 Inlägg av Qwerty »

Vilken jäkla tur att jag har ett garage. Med ett vidbyggt hus och allt.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Skriv svar