Sälja / Inte Sälja?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Sälja / Inte Sälja?
Danlse, vad du än bestämmer att göra, tänk igenom det noga. Hojen är ju juste och körklar, och om inte pengarna är något problem, ställ av den bara ett tag. Har en misstanke om att när våren närmar sig kommer din köra-mc-tarm att vrängas ut och in. Sitter man där utan mc då, kommer det att kännas jävligt surt när man ser alla andra fräsa fram. 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Sänk dina fasta kostnader så slipper du ågren för att den bara står och kostar pengar.
Sälj den kreditköpta(?) hojen och casha för en äldre.
-> Inga räntor och amorteringar
-> Ingen dyr försäkring
Då gör det inte så mycket om den står. Två gånger har jag skaffat hoj som jag sålt alldeles för snabbt då jag räknat på milkostnaden
nu har jag hoj igen som kostar några hundra i månaden i försäkringspremie. Eftersom den liksom din rullar sparsamt så är slitaget minimalt.
Sälj den kreditköpta(?) hojen och casha för en äldre.
-> Inga räntor och amorteringar
-> Ingen dyr försäkring
Då gör det inte så mycket om den står. Två gånger har jag skaffat hoj som jag sålt alldeles för snabbt då jag räknat på milkostnaden

Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-
Bra tankar här - blir ingen försäljning nu om ingen skulle ringa och vilja köpa till utannonserat pris.
Hojen är betald så inga kostnader på det sättet men värdeminskning och försäkring finns ju där hela tiden, å andra siden ska man ju lägga pengar på nåt och blir det inte detta så blir det väl fler inköp på Bauhaus och hur kul är det..?
Hojen är betald så inga kostnader på det sättet men värdeminskning och försäkring finns ju där hela tiden, å andra siden ska man ju lägga pengar på nåt och blir det inte detta så blir det väl fler inköp på Bauhaus och hur kul är det..?
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Ja såvida du inte ställer av den, då kostar den ingenting om man inte räkknar med värdeminskningen.danlse skrev:Hojen är betald så inga kostnader på det sättet men värdeminskning och försäkring finns ju där hela tiden
Det där är livsfarligt och det finns två skolor:å andra siden ska man ju lägga pengar på nåt och blir det inte detta så blir det väl fler inköp på Bauhaus och hur kul är det..?
1. Som en polare brukade göra. Han sålde hojen, brände pengarna och sen när han blev hojsugen igen = tji kosing = nya lån osv. = jippie!

Och det var inte bara en gång han gjorde så, utan varje gång han bytte hoj och han bytte hoj rätt ofta = mycket skulder = jippie igen

2. Mitt sätt. När jag har sålt/bytt hoj så har pengarna jag har fått varit heliga, "lösgjort kapital" kallade jag det för, dom pengarna står det "hoj" på och får inte användas till något annat.
Detta fick jag ibland kritik för av nämnda polare ovan som inte kunde hålla i slantarna och det hände att vi skulle göra något men jag sa att jag inte hade pengar just då.
Svaret blev: "Men du har ju pengar, du har ju sålt hojen".
- GLÖÖÖM DET!

Men sen hade man ju ändå pengar när man fick lön, men hojpengarna var heliga och rördes inte till något annat än att köpa en ny hoj för

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Nu får jag väl inga applåder här ...men tolhundran är såld och eventuellt blir det inköp av Triumph Tiger 800 från 2011 på söndag..
Mindre, lättare med mer upprätt körställning är väl några anledningar men mest var jag nog sugen på nåt annorlunda.
Mindre, lättare med mer upprätt körställning är väl några anledningar men mest var jag nog sugen på nåt annorlunda.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Ett av mina inköpsargument, vid sidan av "jag har aldrig haft en sån"...danlse skrev:...men mest var jag nog sugen på nåt annorlunda.

Och krisar det finns det gott om begagnade viffrar till bra pris.

VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Kontakt:
En Tiger?? Du hoppar då från hoj till hoj.danlse skrev:Nu får jag väl inga applåder här ...men tolhundran är såld och eventuellt blir det inköp av Triumph Tiger 800 från 2011 på söndag..

Nå, fler viffrar finns på marknaden när längtan blir för stor.

Edit: Fick du vad du ville för storviffern förresten, dvs är du nöjd med försäljningspriset?
===
===
tror 800:an är riktigt trevlig, du måste ju bara testa detta!! http://www.youtube.com/watch?v=aTvYAcJO ... r_embedded
- arvikathomas
- Medlem
tigern är fin, var inne på en xc ifjol, men det blev två billigare cyklar istället. .
Kör VFR800 V-tech 2012 och KTM 690 enduro R -16
Var ju inte så negativa kommentarer ändå
Blir säkert en VFR igen i framtiden men då lutar det nog åt en 800 igen för min del.
Priset på 1200an som Adrian frågade om blev väl någolunda OK men tur jag köpte den i Tyskland för om man jämför försäljningspriserna här nu med vad dom kostade i sverige förra våren när jag köpte den så hade det blivit en förlust på i alla fall 30000.
Och den där filmen - nja jag tror jag väntar lite med en del av grejorna där...
Återkommer på söndag om det blir affär!
//D

Blir säkert en VFR igen i framtiden men då lutar det nog åt en 800 igen för min del.
Priset på 1200an som Adrian frågade om blev väl någolunda OK men tur jag köpte den i Tyskland för om man jämför försäljningspriserna här nu med vad dom kostade i sverige förra våren när jag köpte den så hade det blivit en förlust på i alla fall 30000.
Och den där filmen - nja jag tror jag väntar lite med en del av grejorna där...
Återkommer på söndag om det blir affär!
//D
- adrian_vg
- Kontakt:
danlse skrev:Priset på 1200an som Adrian frågade om blev väl någolunda OK men tur jag köpte den i Tyskland för om man jämför försäljningspriserna här nu med vad dom kostade i sverige förra våren när jag köpte den så hade det blivit en förlust på i alla fall 30000.

===
===
Då våren 2011 kostade dom billigaste 1200 orna 130' på blocket och nu går 2010 orna för en bit under hundra..adrian_vg skrev:danlse skrev:Priset på 1200an som Adrian frågade om blev väl någolunda OK men tur jag köpte den i Tyskland för om man jämför försäljningspriserna här nu med vad dom kostade i sverige förra våren när jag köpte den så hade det blivit en förlust på i alla fall 30000.Har priserna sjunkit så mycket även på storviffern??
Fn vilken skillnad 30 på ett år det är mycket det. 

Blev affär idag så nu är man ägare till en Triumph Tiger 800 från 2011.
Så här långt:
+ Känns fantastiskt lätt och smidig att köra
+ Upprätt körställning är bekvämt
+ Riktigt billig försäkring
- Mesigt vinande motoljud
- Det märks ju att det fattas 78 hästar..
- Detaljkvalite'n är inte riktigt på Hondanivå
Så här långt:
- adrian_vg
- Kontakt:
Är det ett slipon på? Har sett en del såna där hojar på Rörken, varav de med Arrow-pipor (originaltillbehör?) lät betydligt roligare.danlse skrev:Blev affär idag så nu är man ägare till en Triumph Tiger 800 från 2011.
Så här långt:
===
===