Donner skrev:Ventiljustering/koll skall vara gjord vid 2400/4800mil + att den skall göras nästa gång vid 7200mil. Ingen jättekostnad på dessa motorer men det bör ju vara gjort nån gång. Enl Hondamecken jag talat med så behöver dom oftast justeras vid 2400 och sen inte mer.
Annars är det väl allmänskick, känna på framgaffel och lager samt kolla drivpaket och kolla så ingen bromskiva fram är sned efter ett glömt skivbromslås.
Tror cuts var tillbehör men kan inte svära på det.
En ägare är ju ett + ,lycka till.
Kuts finns på 00:an som standard. Är det inte det på alla viffrar fram tom 2001?
Kolla om du får med passagerarhandtagen. De har en tendens att försvinna på lite äldre viffrar... Säljs dyrt på eBay. Lite mindre så på detta forum. Hårdvaluta typ.
Du behöver assistans för detta; ställ upp hojen på centralen och tryck in vänster framok i färdriktningen. Bakhjulet ska inte gå att snurra då. Länkade bromsar du vet.
Passagerarhandtagen sitter på den har jag sett på bilderna.
Bra tips där med länkade bromsar, hade nog missat det annars
Hondis skrev:Bra tips där med länkade bromsar, hade nog missat det annars
Det brukar inte vara nåt fel på systemet, men kan vara värt att kolla ändå.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Bilder läggs upp på "Jag och min VFR"-subforumet, kanske med en liten presentation av dig själv också om du inte redan gjort!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!