Smällt med djur nångång?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- HondaHasse
- Donator 2018
- Kontakt:
Fåglar har man haft strykandes på sig med knarren,men ingen klockren träff på dom små kräken, rådjur,katter,hundar grävlingar har man hitintills missat med ibland lite för små marginaler
. Men med bil/lastbil så är det mellan "pekfingret och tummen" runt 10 till 20 rådjur, harar drösvis, igelkottar ca 10 st, katt minst två, fåglar buntvis, ormar tre st.. inget "facit" man yvs över.. 

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Snygg touch med rådjurshåret i kåpan... 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Jag har precis pratat med Hondacenter och dom har kollat på bågen och skickat en kostnadsberäkning på reparationerna. 45000 - 50000kr, vilket gör att det är ganska troligt att motorcykeln skrivs av.
Jag har kollat lite efter en ny men utbudet på VFR i årsmodellerna -06 till 07 är inte stort. En kille på EMCK (den lokala klubben) gjorde mig sugen på en annan modell, CBR1100XX Super Blackbird. Finns det någon här på forumet som har någon erfarenhet av den, då menar jag modellerna efter 2000 när det blev insprutare. Vad jag har läst så är ägarna av Blackbird lika lyriska som VFR ägarna.
Jag har kollat lite efter en ny men utbudet på VFR i årsmodellerna -06 till 07 är inte stort. En kille på EMCK (den lokala klubben) gjorde mig sugen på en annan modell, CBR1100XX Super Blackbird. Finns det någon här på forumet som har någon erfarenhet av den, då menar jag modellerna efter 2000 när det blev insprutare. Vad jag har läst så är ägarna av Blackbird lika lyriska som VFR ägarna.
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Blackbirden är en STOR motorcykel... Men jag ska erkänna att jag också sneglat åt det hållet, men snubblat på...
... att den är ENORM!
... att den inte har enkelsving.
... att man inte kan montera ljuddämparna högt á la VFR.
... att den är TUNG!
Blackbirdåkarna verkar vara lite som Vifferister, men mer maniska av nån anledning.
Du har inte kollat på VTR1000F (post-2002) nånting?
... att den är ENORM!
... att den är TUNG!
Blackbirdåkarna verkar vara lite som Vifferister, men mer maniska av nån anledning.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
===
===
VFR -98 väger 209kg torr och blackbirden 223kg vilket är en skillnad på 14 kg. Den är stor men jag hörde en sån förra veckan med orginalblås och orginal filter, jag fick gåshud...adrian_vg skrev:Blackbirden är en STOR motorcykel... Men jag ska erkänna att jag också sneglat åt det hållet, men snubblat på...
... att den är ENORM!
... att den är TUNG!
Jag vet inte hur mycket man skulle sakna enkelsvingen men försäkringen skilde inte mer än 1000 kr /år, den hamnade strax över 5000kr/år helförsäkrat.
-
- Medlem
Detta har inget med VFR att göra, eller mc överhuvudtaget.... Men för några år sen tog mitt ex en kråka med nosen på en av våra bubblor, bara en sådan liten fågel tryckte in plåten i nosen rejält.jeppes skrev:För ett par timmar sedan så fick jag ducka för en korkad jävla duva. Ligger i 100 o fanskapet lyfter o när jag duckar ner på höger sida känner jag vingen ta i hjälmen.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?
Fåglar är nåt jäkla skit, man blir duktigt rädd för dom blir stora på nära håll.jeppes skrev:För ett par timmar sedan så fick jag ducka för en korkad jävla duva. Ligger i 100 o fanskapet lyfter o när jag duckar ner på höger sida känner jag vingen ta i hjälmen.
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera