Tack civilfarbror

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

Tack civilfarbror

#1 Inlägg av Conseal »

Ligger på E4 på väg för att hämta ungarna på fritids. Ligger typ i lagliga 90 i vänsterfilen och småputtrar.
Plötsligt hör jag en bil till vänster :shock: :!: om mig. Vafan där ska det bara vara betongfundament.
Känner något som skrapar mig på benet och ser en silverfärgad motorhuv :!:
Smack slår en backspegel i styret och sedan i backspegeln.. "nu rasar jag in i körfältet brevid och blir överkörd" .. men icke,
jag håller balansen och ser en silverfärgad Saab 9x spurta iväg med blålyse i framrutan. Blir förbannad och tänker haka på men det går lite för fort för mitt omskakade tillstånd.
Stannar i vägrenen och ser ett 90 gradigt böjt kopplingshandtag och ett smutsigt byxben. Trevligt nog stannade en vänlig själ och överlämnade visitkort och vittnade om vansinneskörningen.
Begav mig till farbrors hus och pratade lite ... forts följer när jag ätit och tömt kameran. :evil:



BildBildBildBild

Efter samtal med försäkringsbolaget så visar det sig att om de inte "kommer fram" till vem som äger bilen så kommer det tas på MIN :!: :evil: :!: försäkring. Jag är väldigt vänligt sinnad till farbror
MEN om jag måste pynta en spänn så .....
Senast redigerad av Conseal den tis apr 17, 2007 18:09, redigerad totalt 1 gånger.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#2 Inlägg av elias »

Det där låter mycket skumt. De måste ha haft JÄVLIGT brådis för att inte ha sett eller ens märkt att man halvt kör ihjäl en motorcyklist.
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#3 Inlägg av Conseal »

Så .. la till bilder och lite mer info :cry: och märkte måste de ha gjort .. ska åka sakta där imorgon och kolla betongkanten för att se om de skrapade där också.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

#4 Inlägg av vfr800 »

det är alltså en civilsnut??

det är ju rent kriminellt att köra så bara för att komma till korvmacken!!! :evil: :evil:

fan det är bara att polisanmäla och du ska inte betala en spänn!

du fick regnummer va? hoppas att fanstyget blir av med jobbet eller skapligt straffad iallafall

skönt att det gick skapligt för dig och att ingen körde på dig

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#5 Inlägg av jacken »

De borde sitta bakom ett skrivbord och inte ute på vägarna ,när de inte kan köra bil ...

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

Jag själv fattade knappt vad som hände (har ärligt talat inte hämtat mig än). Men de som stannade och frågade hur det gick (guldstjärna i himlen för dem) hann få halva regnummret. tråkigt nog så saknar jag siffrorna .. men har farbror en silvergrå Saab 9-x med regnr som börjar på SDC så borde det ordna sig.

Den trvlige konstapeln som jag pratade med på stationen meddelade dock att om det var civilspan (från rikskrim) så loggas inte deras aktiviteter på samma sätt som vanliga civilarna och det är mkt svårare att få fram info om deras förehavanden :/
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#7 Inlägg av Henning »

Jag tror det är SÄPO, inte rikskrim, som går utan loggar.

Skit samma.

Gå till kvällspressen med det!

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#8 Inlägg av Tyrannosaurus »

conseal skrev:Den trvlige konstapeln som jag pratade med på stationen meddelade dock att om det var civilspan (från rikskrim) så loggas inte deras aktiviteter på samma sätt som vanliga civilarna och det är mkt svårare att få fram info om deras förehavanden :/
Det spelar ingen roll om det loggas eller inte. Var det en "grisbil" så har dom/myndigheten ansvar.
Det som gäller vid utryckning är att dom i princip får bryta mot alla trafikregler, men ställer dom till med något är dom fullt ansvariga.

Håller med Henning - Gå till kvällspressen med det!
Men en sak man kan göra innan är att vänligt upplysa polisen om dina intentioner om du inte får full ersättning.
Ta gärna med dig en liten bandspelare som du har i fickan eller spela in samtalet om du ringer för att ha bekräftelse och bevis på allt.

Det som gäller vid inspelning av samtal (avlyssning) oavsett om det är IRL eller via telefon är att om bara minst den ena parten känner till inspelningen/avlyssningen så är det ok. Det enda som alltså är förbjudet är att som tredje parti gå in och avlyssna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#9 Inlägg av elias »

Om överträdelse av hastighet kan göras utan risk för andra... så får se köra fort både med och utan blåljus. I detta fallet så har det inte uppfyllts och därmed är de "skyldiga".
Bild

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

#10 Inlägg av Torque »

Innan ni drar för stora växlar av det här, så kan det ju faktiskt vara så att polisen som körde faktiskt har skrivit ner händelsen när han kommit tillbaka till station. Har det varit en allvarlig utryckning så kanske dom inte stannade eftersom de sig i backspegeln att du aldrig gick omkull. Därefter kanske man har skrivit ner händelsen och den går att hitta i ett PM eller åtminstonde i en skadeanmälan.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#11 Inlägg av Conseal »

Torque skrev:Innan ni drar för stora växlar av det här, så kan det ju faktiskt vara så att polisen som körde faktiskt har skrivit ner händelsen när han kommit tillbaka till station. Har det varit en allvarlig utryckning så kanske dom inte stannade eftersom de sig i backspegeln att du aldrig gick omkull. Därefter kanske man har skrivit ner händelsen och den går att hitta i ett PM eller åtminstonde i en skadeanmälan.
Därför jag väntar lite med att bli förbannad igen 8)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#12 Inlägg av Lt.Dan »

Hur har det gått med "civilfarbrorn" ??

Fick du ut något på försäkringen eller fick du betala hela kalaset själv?
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#13 Inlägg av Conseal »

Ja du .. eftersom det inte går att styrka motparten så blire självrisken på 6k att pynta. Sen KANSKE trafikförsäkringsföreningen går in och hjälper till så det bara blir 2500 för mig .. vafan .. jag pröjsar de 500 handtaget går lös på istället så blire gjort :evil:
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

#14 Inlägg av Torque »

Tänkte på dig när jag läste den här tråden. Ligger nära i tiden också.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153835

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#15 Inlägg av Tyrannosaurus »

Torque skrev:Tänkte på dig när jag läste den här tråden. Ligger nära i tiden också.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153835
Var är grabbarna i blått när ni behövs? :wink:

En grabb i blått vid namn Olle Torges gjorde något och kallade det "att bilda ett medborgargarde" men hans hemsida verkar tyvärr vara borta http://home.swipnet.se/dx/torges/torge

Lite material finns Här http://www.politiken.biz/medborgargarden.htm
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar