Vi kanske ska diskutera MC-Folkets sågning av VFRen som touringhoj? Fast i en ny tråd då, antar jag. Efter ärade forumgeneralens förklaring av off-topictråden är jag mer än lovligt förvirrad över vad man ska skriva var...
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Va'?? Har de sågat viffern? När? På vilka premisser?tersan skrev:Ja, jag tycker det har varit en ganska stillsam höst på forumen, inte bara detta. Till och med oljetrådarna har ebbat ut fort.![]()
Vi kanske ska diskutera MC-Folkets sågning av VFRen som touringhoj? Fast i en ny tråd då, antar jag. Efter ärade forumgeneralens förklaring av off-topictråden är jag mer än lovligt förvirrad över vad man ska skriva var...
Test av fyra sporttouringhojar i veckans nummer: VFR800, nån Bolinder-Munktell-Wagen, nån Jamhaha, och en Kraschwasabi.adrian_vg skrev:Va'?? Har de sågat viffern? När? På vilka premisser?
Hmm... nyans? Tror en var grön, en sk-tbrun (brons, kallade de den) och en öststatsgrå (kan ha varit röd, men hojar ska ju inte vara röda).adrian_vg skrev:Ok, lite mer nyans efterfrågas.![]()
Vilka modeller av de där andra mycket bättre motorcyklarna var det?
Att diskutera nya viffern måste vara så mycket on-topic som det går,tersan skrev:Ja, jag tycker det har varit en ganska stillsam höst på forumen, inte bara detta. Till och med oljetrådarna har ebbat ut fort.![]()
Jag har suttit länge vid skrivbordet med en utsträckt hand, men moderatorn tar inte sitt ansvar. Jag budgeterade en flyttad tråd, men det verkar inte gå igenom. Nu blir jag säkert irriterad också.Tommy Gsson skrev:Att diskutera nya viffern måste vara så mycket on-topic som det går,tersan skrev:Ja, jag tycker det har varit en ganska stillsam höst på forumen, inte bara detta. Till och med oljetrådarna har ebbat ut fort.![]()
så det får du göra någon annanstans![]()
T.
Äh, ingen av oss är nog nån vidare politiker...adrian_vg skrev:Jag tar din utsträckta hand i samförstånd.Bra så?
Frågan om föreningstidningar som pdf brukar vara populär...adrian_vg skrev:Synd att MC-folket inte också släppss som PDF på SMC:s webb, skulle underlätta för oss som har så tät postgång...
Var de andra onämnbara märkena i samma storleksklass? Och vad var detta med bara fem växlar? Alla motorcyklar har väl haft i det närmaste sex växlar sen mitten av 80-talet eller så...
Tror inte någon skulle våga göra det för en så smal modellgrupp som (nästan) bara ser VFR för ögonen. Vinnaren är ju liksom given på förhand... Möjligen kan det klagas på ljudbrist, brist på kuggdrivna kammar och annat väsentligt.tersan skrev:Frågan om föreningstidningar som pdf brukar vara populär...
Men du har säkert tidningen liggande i lådan när du kommer hem.
Undrar om vi kan få loss lite hojar av andra märken för ett riktigt, helt objektivt test?
Ja, och?adrian_vg skrev:Vinnaren är ju liksom given på förhand...