RVF1000R?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

RVF1000R?

#1 Inlägg av adrian_vg »

På riktigt denna gång? Med en prislapp som är överkomlig för medelknutten? Eller ännu en käftsmäll?


https://www.motorbikefans.com/honda-rvf ... -response/
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: RVF1000R?

#2 Inlägg av blacken »

Kanske det, med det nya frihandelsavtalet med Japan. Men det lär bli samma "vals" med försäkringen på en dylik sketraka. Dom som verkligen vill ha den, anses antagligen för "åldersmässigt själmordsbenägna" av förs bolagen och därvid smackar i med för dom acceptabel försäkringskostnad, den kostnaden lär nog aldrig ändra sig...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: RVF1000R?

#3 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Kanske det, med det nya frihandelsavtalet med Japan. Men det lär bli samma "vals" med försäkringen på en dylik sketraka. Dom som verkligen vill ha den, anses antagligen för "åldersmässigt själmordsbenägna" av förs bolagen och därvid smackar i med för dom acceptabel försäkringskostnad, den kostnaden lär nog aldrig ändra sig...
Beklagligtvis blir det nog så, men man kan ju hoppas!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: RVF1000R?

#4 Inlägg av M@rtini »

Hittade en annan häftig hoj, 20 års jubileumsmodellen av Yamaha YZF R1.

https://ultimatemotorcycling.com/2018/1 ... -reserved/

Är ju ingen Honda, eller ens V4 men en läcker hoj ändå. Saftigt pris, väldigt begränsad upplaga (alla 20 redan tingade), och inte gatlegal vad jag förstått.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: RVF1000R?

#5 Inlägg av adrian_vg »

M@rtini skrev:Hittade en annan häftig hoj, 20 års jubileumsmodellen av Yamaha YZF R1.

https://ultimatemotorcycling.com/2018/1 ... -reserved/

Är ju ingen Honda, eller ens V4 men en läcker hoj ändå. Saftigt pris, väldigt begränsad upplaga (alla 20 redan tingade), och inte gatlegal vad jag förstått.
Den där lackeringen... Dräggel överallt. :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: RVF1000R?

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:På riktigt denna gång? Med en prislapp som är överkomlig för medelknutten? Eller ännu en käftsmäll?

https://www.motorbikefans.com/honda-rvf ... -response/
Ja det vore ju på tiden!

CBR1000RR är hopplöst föråldrad. RC213V-S är förvisso modern, lätt, har massor med pulver men är å andra sidan enbart avsedd för stenrika oljeschejker och faktum är att den trots det ändå inte är nån match (även med racekit) för Ducce Panigale V4R som kostar under 1/4 av Hondan.
- RC213V-S: 215 hk racekittad och 2 millar.
- Panigale V4R: 220 hk och 400 papp.
Jag tror iofs att Hondan är lättare, men man får mycket lätta delar till Duccen utan att överstiga 1,5 mille till.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: RVF1000R?

#7 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:På riktigt denna gång? Med en prislapp som är överkomlig för medelknutten? Eller ännu en käftsmäll?

https://www.motorbikefans.com/honda-rvf ... -response/
Ja det vore ju på tiden!

CBR1000RR är hopplöst föråldrad. RC213V-S är förvisso modern, lätt, har massor med pulver men är å andra sidan enbart avsedd för stenrika oljeschejker och faktum är att den trots det ändå inte är nån match (även med racekit) för Ducce Panigale V4R som kostar under 1/4 av Hondan.
- RC213V-S: 215 hk racekittad och 2 millar.
- Panigale V4R: 220 hk och 400 papp.
Jag tror iofs att Hondan är lättare, men man får mycket lätta delar till Duccen utan att överstiga 1,5 mille till.
Hondan har en fördel till, den klarar ett varv utan depåbesök, eller maskinbyte :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar