SGM - med nyfunnet hojintresse
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
VFR inhandlad, bilder kommer senare!
Jävlar i min lilla låda vilket mysigt ljud de här bågarna har live...det enda sura är att man fick låta polaren provköra (vågar inte riskera lämpet så här nära skarpt läge...), och att det kommer ta några veckor till innan man får prova själv med handledaren efter.
/J
Jävlar i min lilla låda vilket mysigt ljud de här bågarna har live...det enda sura är att man fick låta polaren provköra (vågar inte riskera lämpet så här nära skarpt läge...), och att det kommer ta några veckor till innan man får prova själv med handledaren efter.
/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
Välkommen till "gänget" SGM.
Grattis till hoj köpet och lycka till med körkortet.
Extra roligt att du är Impreza "frälst".
Är själv en lycklig äger av en WRX STI Petter Solberg -04
Trevligare bil får man leta efter
BTW sitter det slipons på din nya bike ? Det är nämligen ett måste
för att framhäva V4:ans skönsång
Grattis till hoj köpet och lycka till med körkortet.
Extra roligt att du är Impreza "frälst".
Är själv en lycklig äger av en WRX STI Petter Solberg -04
Trevligare bil får man leta efter
BTW sitter det slipons på din nya bike ? Det är nämligen ett måste
för att framhäva V4:ans skönsång
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart
Kul, en Solberg är ju inte fel med dccd:n. Lt. Dan - haha...jag trodde det var "dewess" från Imprezaklubben först (Lt. Dan är det inofficiella smeknamnet på honom), men han är stockholmare..
Jupp, slipon (G&G kolfiber med mullig ton) sitter på! Har torrvarvat lite hemma, det kommer bli ruskigt svårt att hålla sig ifrån att provköra - det är tur man har enduromoppen att köra av sig med tills att det är lite mer värme och gruset är bortsopat.
Kortet har en helt annan prioritet numera i alla fall.
Jag hade tänkte byta växellådsolja och mecka dit styrdämparen på ktm:en idag, det blev mest fika och tjöt i garaget med polarna från Team Tokslut...blir till att kliva upp i ottan och mecka imorgon istället...
Inte blev det några bilder heller.
Locket till passagerarsitsen följde med, även original ljuddämperi och en välfylld servicehandbok med diverse kvitton från den enda ägaren på hojen - stabilt!
Är det något specialverktyg man bör införskaffa, tänkte lite på kedjejusteringen...verkar vara något excenterspecial där som flyttar hjulaxeln..?
/J
Jupp, slipon (G&G kolfiber med mullig ton) sitter på! Har torrvarvat lite hemma, det kommer bli ruskigt svårt att hålla sig ifrån att provköra - det är tur man har enduromoppen att köra av sig med tills att det är lite mer värme och gruset är bortsopat.
Kortet har en helt annan prioritet numera i alla fall.
Jag hade tänkte byta växellådsolja och mecka dit styrdämparen på ktm:en idag, det blev mest fika och tjöt i garaget med polarna från Team Tokslut...blir till att kliva upp i ottan och mecka imorgon istället...
Inte blev det några bilder heller.
Locket till passagerarsitsen följde med, även original ljuddämperi och en välfylld servicehandbok med diverse kvitton från den enda ägaren på hojen - stabilt!
Är det något specialverktyg man bör införskaffa, tänkte lite på kedjejusteringen...verkar vara något excenterspecial där som flyttar hjulaxeln..?
/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
Inga verktyg med, får kontakta tidigare (och enda) ägaren och se ifall han har dem i någon låda.
burnis - Jajemen, enduro är livet...sitter och grinar illa idag (elljusspåret i fredags, grisenduro i lördags, och grisenduro på tidtagning igår...).
Inga bilder än på den röda, men jag vågar inte närma mig den innan handledaren är på plats, jag har svårt nog ändå att avhålla mig från att köra den...
Än går det, men det är enduroåkat som löser det, det går nätt och jämnt att gå idag, men mer är det inte..
/J
burnis - Jajemen, enduro är livet...sitter och grinar illa idag (elljusspåret i fredags, grisenduro i lördags, och grisenduro på tidtagning igår...).
Inga bilder än på den röda, men jag vågar inte närma mig den innan handledaren är på plats, jag har svårt nog ändå att avhålla mig från att köra den...
Än går det, men det är enduroåkat som löser det, det går nätt och jämnt att gå idag, men mer är det inte..
/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
Elljusspåret springer man i. Enduro kör man där man förhoppningsvis slipper möta någon galen bärplockare (kör i stort sett bara i Etuna, på riktig, värsta sortens endurobana i Gröndal...bara namnet är nog för att skrämma luttrade åkare.. ).
Elljusspåret väntade på mig idag med, men jag var nöjd med att bara ta mig till jobbet, och ösregnet gjorde valet än lättare att hoppa över det idag.
Blir nya friska tag imorgon.
/J
Elljusspåret väntade på mig idag med, men jag var nöjd med att bara ta mig till jobbet, och ösregnet gjorde valet än lättare att hoppa över det idag.
Blir nya friska tag imorgon.
/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
Njahapp, ont i benhinnorna på skenbenen kom som ett brev på posten, kanske lite aggressiv nystart på löpträningen (verkar skilja en del på vart det belastar jämfört med brottarenduro)...så det får bli gymmet ett tag istället.
Imorse klev jag ut i garaget och pillade bort passagerarhandtag, och monterade kuts-prytteln - uja, nu börjar det se ut som det skall!
Jag tycker att sitsen sitter lite räppligt, men det är väl som det skall vara.
Som en bonus så ramlade jag på alla verktygen snyggt fastspända under sätet (förmodligen har de legat där sedan Yoshi på Hondaaffärn' satte dit dom 1999.
Oljefilter inhandlat, nu lär man sondera lite vad det är för olja som gäller.
/J
P.S. Bilder kommer...bara solen och tid för fotande sammanfaller...
Imorse klev jag ut i garaget och pillade bort passagerarhandtag, och monterade kuts-prytteln - uja, nu börjar det se ut som det skall!
Jag tycker att sitsen sitter lite räppligt, men det är väl som det skall vara.
Som en bonus så ramlade jag på alla verktygen snyggt fastspända under sätet (förmodligen har de legat där sedan Yoshi på Hondaaffärn' satte dit dom 1999.
Oljefilter inhandlat, nu lär man sondera lite vad det är för olja som gäller.
/J
P.S. Bilder kommer...bara solen och tid för fotande sammanfaller...
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
Efter att ha provat in lite live-sittning på bågen, så togs beslutet att jag tyvärr är en 56:a i längd, men 58 på mitten (det kändes att en längre tur skulle sluta med ont...), så alpinestarsstället byttes mot jacka/byxor från Berik som satt lite mer ledigt runt ekvatorn...
Byxorna är lite lösa på andra ställen än midjan, så det får bli en storlek mindre senare när träningen gjort sitt.
Jackan sitter ruskigt skönt dock, precis men inte obekväm.
Kittad och klar, buffen lämnades ute vid mannekängandet...nu saknas det bara lite sopade gator och vårvärme, sedan skall trakterna här hemma göras osäkra!
/J
Byxorna är lite lösa på andra ställen än midjan, så det får bli en storlek mindre senare när träningen gjort sitt.
Jackan sitter ruskigt skönt dock, precis men inte obekväm.
Kittad och klar, buffen lämnades ute vid mannekängandet...nu saknas det bara lite sopade gator och vårvärme, sedan skall trakterna här hemma göras osäkra!
/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Ähm, host, host... jag har av andra mer erfarna medlemmar här på forumet blivit upplyst om att oslitna knäpuckar inte är riktigt... hur är det nu tyskarna säger... comme-il-faut. Vinkelslip, garagegolv och några varvs rondellkörning åt bägge hållen är tips jag fått för att ge ett mer seriöst intryck.SGM skrev:utvikningsbild
/J
Själv har jag inga knäpuckar alls, jag har dock inte riktigt blivit helt klar över vilka signaler det sänder.
VFR750F -92, grön
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Man kommer närmare marken utan puckar .. sålänge man bara skrapar brallan och inte knäskålen äre soft ändåtersan skrev: Själv har jag inga knäpuckar alls, jag har dock inte riktigt blivit helt klar över vilka signaler det sänder.
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Stället är inte invigt än...och det blir skinnlappar istället för puckar till att börja med.
Gathojar är glassköparmaskiner (japp, så är det), faller andan på att tävla med andra mindre mogna män (som jag...) hur manlig jag är så håller jag det i skogen, konsekvenserna av tavlorna är inte lika eländiga där...och man kan garva åt vurpor och omkulläggningar.
Tror inte jag garvar den dagen jag lägger ned pärlan...
/J
Gathojar är glassköparmaskiner (japp, så är det), faller andan på att tävla med andra mindre mogna män (som jag...) hur manlig jag är så håller jag det i skogen, konsekvenserna av tavlorna är inte lika eländiga där...och man kan garva åt vurpor och omkulläggningar.
Tror inte jag garvar den dagen jag lägger ned pärlan...
/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Mogen inställning. Tvivlar på att vi kommer att finna dig virad runt en lyktstolpe på en förutsebar framtid. Möjligen runt en gran i skogen, men inte en lyktstolpe på gatan.SGM skrev:Gathojar är glassköparmaskiner (japp, så är det), faller andan på att tävla med andra mindre mogna män (som jag...) hur manlig jag är så håller jag det i skogen, konsekvenserna av tavlorna är inte lika eländiga där...och man kan garva åt vurpor och omkulläggningar.
Tror inte jag garvar den dagen jag lägger ned pärlan...
/J
Alla har vält som sagt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!