Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#631 Inlägg av adrian_vg »

Karlsson skrev:Grattis till hojen! :D

Den är riktigt snygg utan stora blinkers.
Tack! Det gör sitt till! Linjerna blir lite mer harmoniska. Tycker fortfarande att gen 93-97 är snyggare, rent linjemässigt. Å andra sidan slipper man irritera sig över den till synes intryckta fronten på 800:an så fort man hoppar upp i sadeln och startar motorn. :D

Är väl en vanesak. Reflekterade just över det igår kväll till grillen och biran (Gröna Faran står på altanen på baksidan alldeles vid grillen och möbelgruppen), hur 750:an helt plötsligt bitvis ser lite ålderstigen ut, bredvid 800:an... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

#632 Inlägg av Rerun »

adrian_vg skrev:Det jag har hört, är att saker man äter i mörkret, blir man inte tjock av. ;-)
:tummenupp
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#633 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Mekfrenzy!

Fick av den vita åttaekrade bakfälgen från Gröna Faran... monterade den vita fälgen på Svarten
Men för h-e... du kan ju inte köra runt med en vit och en svart fälg! :shock: Bestäm dig, människa! Genomgående svart är alltid rätt, och vitt som kontrast funkar också, men inte både och/varken eller... :?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#634 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Men för h-e... du kan ju inte köra runt med en vit och en svart fälg! :shock: Bestäm dig, människa! Genomgående svart är alltid rätt, och vitt som kontrast funkar också, men inte både och/varken eller... :?
Äsch, du är så konservativ. Kommer att se bättre ut sen med en vit tankväska också. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#635 Inlägg av adrian_vg »

Underbar dag idag fö. Tvättade av Gröna Faran och fotade av den. Kapellade den och körde iväg till Järfälla för dagens Knixövning. Tur med kapellet för det hade visst regnat som sjutton och åskat och allt i Uppsala.

Svartviffern funkar iaf bra på kortbana. Den befarade tunga styrningen pga det nya framdäcket märktes knappt av. Hojen är STABIL. Motorn är stark och drar redan från tomgång. Ljudet ur Microndämparen är alldeles underbart! Låter lite som en V-twin på lägre varv och vrålar som besatt på högre. Blev inte mätt på att varva från botten och upp i kurvorna på banan. ;-)

De länkade bromsarna måste jag nog vänja mig mer vid, även om det känns lite bekvämt och säkrare att bakbromsen stabiliserar upp hojen när man bromsar med bara frambromsen så att den inte dyker så. Måste likaledes vänja mig vid hur direkt gasen är - den är närmast direktlänkad till bakhjulet; är van vid lite mjukare ingrepp som på Gröna Farans förgasarmotor.

Värmehandtag är lyx, men verkar vara praktiskt även under lite kallare sommarkvällar. Jag tror detta kommer att bli ett nödvändigt tillbehör även på eventuella senare sommarhojar.

Ni anar nog, jag håller på att bli kär i denna VFR800Fi! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#636 Inlägg av Pegaso »

Tycker det är bra att du har en vit fälg. Det blir lättare att skilja på våra avatarbilder då, som jag nyligen upptäckte var väldigt lika annars :wink:
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#637 Inlägg av adrian_vg »

Pegaso skrev:Tycker det är bra att du har en vit fälg. Det blir lättare att skilja på våra avatarbilder då, som jag nyligen upptäckte var väldigt lika annars :wink:
:lol: :lol: :lol:

Det var ju också ett skäl... ;-) Slipon? Bagster? Regskylt? :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#638 Inlägg av Pegaso »

adrian_vg skrev:Slipon? Bagster? Regskylt? :roll:
Detaljer som inte sticker ut fullt så mycket som en vit fälg på en annars svart hoj :wink:
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#639 Inlägg av adrian_vg »

Pegaso skrev:Detaljer som inte sticker ut fullt så mycket som en vit fälg på en annars svart hoj :wink:
Ja, okej då. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#640 Inlägg av adrian_vg »

Idag är årsdagen av Gröna Farans inköpsdag! Den fyller två år i min ägo! :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#641 Inlägg av adrian_vg »

Idag fick jag en SMS-aviseringen om ett paket på mitt utlämningsställe. Glad i hågen tog jag bågen från jobbet och skulle hämta ut den nya nummerskylten som jag beställt. Eller, det var det jag trodde jag skulle...

Killen i utlämningen undrade om det var ett stort paket, och jag svarade att det kanske var i A4-storlek. Jepp... Då halar han fram jättepaketet Allan! Jag svär, paketet var säkert en halv kubikmeter stort, och fyllde upp hela hans disk mellan snusdosorna på ena sidan och lakritsklubborna på den andra!! :shock:

Jag bara stirrade på det och försökte stamma fram nåt. Han såg ju att jag hade skinnställ på mig, hade antagligen kommit på en båge, och vad jag desperat försökte tänka ut - han gav mig utan ett ord en sax och jag började öppna paketet...

I paketet fanns en sadelkuts, ett Bagster tankskydd och en dito passande väska. Kutsen åkte raskt ner i ryggsäcken och tankskyddet trycktes ner bredvid. Väskan skulle jag sätta fast på mitt eget Bagster tankskydd.

Killen i utlämningen bara flinade... :lol:

Grejorna var iaf väl paketerade... Allt är väl igen, efter chocken och allt...

PS. Väskan passade som en smäck, och matchar mitt vita bakhjul perfekt! DS.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#642 Inlägg av adrian_vg »

Lustigt hur mycket luftströmmen efter kåpglaset totalt styrs om med en lite större väska på tanken... I mitt fall hamnar luftströmmen i princip mitt på bröstet, och hjälper till att hålla upp mig i landsvägshastigheter. Lite oväntad bonus. Åtminstone som det känns hittills. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#643 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Lustigt hur mycket luftströmmen efter kåpglaset totalt styrs om med en lite större väska på tanken... I mitt fall hamnar luftströmmen i princip mitt på bröstet, och hjälper till att hålla upp mig i landsvägshastigheter. Lite oväntad bonus. Åtminstone som det känns hittills. :)
Man får alltid en luftvirvel mellan kåpglaset och sig själv, lite olika beroende på glasets höjd, form och den egna längden.

En tankväska eliminerar delvis den virveln vilket ökar lyftkraften eller kanske minskar den neråttryckande kraften. Samtidigt ger ju väskan också ett visst stöd för överkroppen.

Jag hade gärna kört med tankväska om det hade funnits en Bagster till min hoj. Universal vill jag inte ha för dom repar oavsett utformning på underlaget och oavsett om det är magneter eller inte.
Magnetväskor medför dessutom risken att ett litet gruskorn mellan magneterna och tanken och du har riktigt "fina" repor.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#644 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Magnetväskor medför dessutom risken att ett litet gruskorn mellan magneterna och tanken och du har riktigt "fina" repor.
Jepp. been there, done that. :roll: Men praktiska är de, magnetväskorna... :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

#645 Inlägg av Tomas »

Snabbt svar från gamla ägaren som är i Norge och packar kyckling :?

Kul att du gillar hojen Adrian! Och jag tycker bara att det är roligt att du förfinar den så mycket du orkar! Skönt med någon som tar väl hand om bågen, och roligt att kunna läsa om hela äventyret här.

Skriv svar