Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Du får nog ge det lite mer tid än så här. Du räknar ju fortfarande passerad tid i timmar sedan operationen
Om ett tag kommer du veta mer om hur operationen gått och då kan du besluta om vifferns öde då.
Det är ju ganska poppis med gästspel, så du kan ju göra likadant - en säsong med något annat för att inte bara behöva titta på cykeln på garageuppfarten och tycka den är stor och tung
Om ett tag kommer du veta mer om hur operationen gått och då kan du besluta om vifferns öde då.
Det är ju ganska poppis med gästspel, så du kan ju göra likadant - en säsong med något annat för att inte bara behöva titta på cykeln på garageuppfarten och tycka den är stor och tung
Never ride faster than your guardian angel can fly
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Tro inte jag intehar tänkt på det också. Kan redan nu säga att sidorörelserna är bättre än innan, gör iaf inte ont längre. Om det det nu beror på fixen eller morfinet låter jag vara osagt ett tag till. Däremot är vertikalrörelsen upp och ner gravt försämrat. Det kommer inte att funkar på viffern. Blir det några grader bättre är det bra, men kommer iaf inte att funka på framåtlutad viffer.
Nå, inget bråttom att sälja viffern än med två månaders sjukskrivning och fyra till innan helt läkt. Med lite tur får jag några fina dagar i höst.
Undrar om jag kan ta hjulingen till avrostningen om några månader. Borde bli populärt som supportfordon för konupphämtning mm.
Får erkänna att jag kollat runt lite på Kawa ER6 också...
Nå, inget bråttom att sälja viffern än med två månaders sjukskrivning och fyra till innan helt läkt. Med lite tur får jag några fina dagar i höst.
Undrar om jag kan ta hjulingen till avrostningen om några månader. Borde bli populärt som supportfordon för konupphämtning mm.
Får erkänna att jag kollat runt lite på Kawa ER6 också...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Det har ju en fördel dom åkommorna, nämligen du får lättare att säga nej till huskorset ifall du inte riktigt vill samma sak som hon. Bara att säg "Men älskling det gör ju så ont att nicka instämmande, men har inga problem med att skaka nekande på huvudet"Kan redan nu säga att sidorörelserna är bättre än innan, gör iaf inte ont längre. Om det det nu beror på fixen eller morfinet låter jag vara osagt ett tag till. Däremot är vertikalrörelsen upp och ner gravt försämrat.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Lite intressant att köparen av grönviffern hör av sig på årsdagen av försäljningen för att fråga om kåporna...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Ha-hah!
http://www.blocket.se/sodermanland/Suzu ... 871433.htm
Edit: Fast jag tvivlar på att bakåtlutat är bättre för nacken än framåtlutat...
http://www.blocket.se/sodermanland/Suzu ... 871433.htm
Edit: Fast jag tvivlar på att bakåtlutat är bättre för nacken än framåtlutat...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Ha! det där är ju en gubbmoppe ju Fast ett par sådana http://calleschopperdelar.jetshop.se/fl ... c-293.aspx och ett stycke sådant häringa http://calleschopperdelar.jetshop.se/dr ... c-292.aspx så blir den inte så gubbig... Plus att körställningen blir lite mera vertikal så att sägaadrian_vg skrev:Ha-hah!
http://www.blocket.se/sodermanland/Suzu ... 871433.htm
Edit: Fast jag tvivlar på att bakåtlutat är bättre för nacken än framåtlutat...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
(Tersan får tro vad han vill...)
Har grunnat lite på körställningen på en sån här maskin. Inbillar mig att eftersom det blir så bakåtlutat kommer svanken och ryggen att få sitta ganska mycket i spänn (och man får hänga i armarna ist) om man inte också skaffar ett ryggstöd för föraren.
Kan nån bekräfta?
Har grunnat lite på körställningen på en sån här maskin. Inbillar mig att eftersom det blir så bakåtlutat kommer svanken och ryggen att få sitta ganska mycket i spänn (och man får hänga i armarna ist) om man inte också skaffar ett ryggstöd för föraren.
Kan nån bekräfta?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Jo du har så rätt så, man knäcker svanken rätt bra åt fel håll, jag får ont som bara den lede av den körställningen, men med rätt risers och ett "dragbar" styre så kommer man "rätt" så att säga, kolla på Dennis Hopper i "Easy Rider" hur han sitter på sin knarr.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Ska göra, tack för tipset.blacken skrev:Jo du har så rätt så, man knäcker svanken rätt bra åt fel håll, jag får ont som bara den lede av den körställningen, men med rätt risers och ett "dragbar" styre så kommer man "rätt" så att säga, kolla på Dennis Hopper i "Easy Rider" hur han sitter på sin knarr.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Tror gör vi i kyrkan... här spekulerar och tråkar vi hej vilt.adrian_vg skrev:(Tersan får tro vad han vill...)
Har grunnat lite på körställningen på en sån här maskin. Inbillar mig att eftersom det blir så bakåtlutat kommer svanken och ryggen att få sitta ganska mycket i spänn (och man får hänga i armarna ist) om man inte också skaffar ett ryggstöd för föraren.
Kan nån bekräfta?
Jag ska testa bakåtlutat nån dag, det har jag inga problem att erkänna om det gör dig lugnare. Men fetglöm krom och fransar!
Men din fråga är ändå intressant... undrar om inte det viktiga för dig är en upprätt körställning så att inte nacken behöver spännas? Sen beror det förstås på tänkt fart, jag anar att fartvinden påverkar belastningen på rygg/nacke en hel del. Det kan ju finnas en anledning till att de bakåtlutade grabbarna håller det tempot de gör.
Kan du inte testa en Sportster? De där japanska fiskebåtarna med fotplattar och skottkärrestyre ger jag inte så mycket för...
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Jag har provkört en liten H-D Sportster för några år sen i motorvägsfarter några mil tvärs genom Sthlm.
Dessvärre minns jag inte hur nacken mådde, mest för att jag hade fullt sjå att hänga kvar i styret pga att det inte gick att klämma åt med knäna på nåt vettigt sätt om tanken. Att hela underlivet var bortdomnat var liksom en parantes i sammanhanget. Just den Sportstern hade ganska framskjutna fotpinnar. Hade kanske funkat bättre med plattor på den sortens hoj.
Lätt framåtlutning för att sen när fartvinden ligger på stödja överkroppen i nästan helt upprätt ställning, kanske är tricket?
Dessvärre minns jag inte hur nacken mådde, mest för att jag hade fullt sjå att hänga kvar i styret pga att det inte gick att klämma åt med knäna på nåt vettigt sätt om tanken. Att hela underlivet var bortdomnat var liksom en parantes i sammanhanget. Just den Sportstern hade ganska framskjutna fotpinnar. Hade kanske funkat bättre med plattor på den sortens hoj.
Lätt framåtlutning för att sen när fartvinden ligger på stödja överkroppen i nästan helt upprätt ställning, kanske är tricket?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Det låter vettigt, men enda sättet är nog att testa vad som funkar för dig.adrian_vg skrev:Lätt framåtlutning för att sen när fartvinden ligger på stödja överkroppen i nästan helt upprätt ställning, kanske är tricket?
Fast jag hoppas att du hittar nån annan lösning än en kromad Sushi.
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Nu ska jag väl inte påstå att jag har någon jätteerfarenhet av att köra custom men bakåtlutad? Jag skulle vilja påstå att man sitter rakt och bekvämt om man undviker modellerna där man sitter väldigt långt från styret.
Jag körde en HD Road King i södra Kalifornien en dag i somras. Vi körde 50 mil på kanske sju åtta timmars aktiv körtid. Det var allt från highways till stadskörning och snirkliga bergsvägar. Visst, det är en helt annan sak och man får inte samma kontakt eftersom man inte kan förankra sig vettigt. Just den här led av några idiotmissar i själva handhavandet med dumma placeringar av saker och en vanvettigt trög koppling men i övrigt var det enormt bekvämt. Mjuk och skön sits, upprätt körställning och allmänt trivsamt. Jag hade inte den minsta stelhet eller träsmak efter en heldag. Dessutom lät den fränt. Jag skulle absolut kunna tänka mig att äga något liknande i framtiden.
Jag körde en HD Road King i södra Kalifornien en dag i somras. Vi körde 50 mil på kanske sju åtta timmars aktiv körtid. Det var allt från highways till stadskörning och snirkliga bergsvägar. Visst, det är en helt annan sak och man får inte samma kontakt eftersom man inte kan förankra sig vettigt. Just den här led av några idiotmissar i själva handhavandet med dumma placeringar av saker och en vanvettigt trög koppling men i övrigt var det enormt bekvämt. Mjuk och skön sits, upprätt körställning och allmänt trivsamt. Jag hade inte den minsta stelhet eller träsmak efter en heldag. Dessutom lät den fränt. Jag skulle absolut kunna tänka mig att äga något liknande i framtiden.
VFR1200F DCT -10