Alla tittar på julklapparna dom fått som ska på Viffern innan vårenStigH skrev: (ett helt meningslöst inlägg, men lite aktivitet får man väl fixa till i forumet??)
StigH - En VF750C ok???
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- HondaHasse
- Donator 2018

- Kontakt:
Fransson skrev:Inga problem du lär sitta lättGöingen skrev:Går det att montera spikmatta på en viffer?HondaHasse skrev:Alla tittar på julklapparna dom fått som ska på Viffern innan våren![]()
Rida lätt har jag ju hört talas om men att köra lätt var något nytt
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Helt ok, mer sånt!StigH skrev:Kommer nog att fortsätta med denna tråd som projekttråd..
Allt står fortfarande i släpet och i kartonger, men efter garageröjning så kan vi börja..
(ett helt meningslöst inlägg, men lite aktivitet får man väl fixa till i forumet??)
Sett längden på min presentationstråd? Den har kommit att bli en sorts blogg för mig.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
Jodå, har kollat igenom en hel del trådar...adrian_vg skrev:Helt ok, mer sånt!
Sett längden på min presentationstråd? Den har kommit att bli en sorts blogg för mig.
Hittade förresten en extra topp till hojen idag i skuffen..
Är ju fyrventilare..ändå från -82-83.
Så nu har jag cirka 1.75 st motorer, saknar en topp till motor 2.
Sen fick jag idag lite papper från Landsarkivet, trodde jag fått ett gammalt reg bevis som skulle hjälpa till med återinreg, men tji fick jag..
När man beställer dokument från LandsArk så vet man nämligen inte vad man beställer, de heter bara "dok"...
Får väl beställa de senaste 5-10 "dok" - nåt måste väl visa på identiteten vs reg nummer!
Vill ha ramnumret på ett "officiellt" papper!
- adrian_vg
- Kontakt:
Var utanför Jönköping bor du?
Jag är född och uppvuxen i Bankeryd, alldeles nordväst om Jkpg. Gick fyra år på Erik Dahlbergsgymnasiet innan jag flyttade vidare till den "riktiga" världen.
Jag är född och uppvuxen i Bankeryd, alldeles nordväst om Jkpg. Gick fyra år på Erik Dahlbergsgymnasiet innan jag flyttade vidare till den "riktiga" världen.
===
===
- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
Tillbaka igen efter att ha hämtat "en annan" VF750C i Holland, en lågmilare, nu i veckan..
Den urspr i delar inköpta hojen visade sig sakna för många väsentliga detaljer, bla startmotorn saknades för att geisten skulle finnas för att fullfölja projektet.
Håller mig till ett av "Italienprojekten" just nu.
Finns en del att göra på VF:n också, inte minst för att reg skylten fortfarande är gul med NL-märke...
Kommer med en reseberättelse senare. Den bjuder jag på

Den urspr i delar inköpta hojen visade sig sakna för många väsentliga detaljer, bla startmotorn saknades för att geisten skulle finnas för att fullfölja projektet.
Finns en del att göra på VF:n också, inte minst för att reg skylten fortfarande är gul med NL-märke...
Kommer med en reseberättelse senare. Den bjuder jag på
Välkommen tillbakaStigH skrev:Tillbaka igen efter att ha hämtat "en annan" VF750C i Holland, en lågmilare, nu i veckan..
Kommer med en reseberättelse senare. Den bjuder jag på![]()
bilder?!
VFR 800 -02 (silver)
- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
Snabbresa för att hämta hoj....
Så har man varit nere i Holland på en snabbtur och hämtat en VF750C...
Hustrun skjutsade mig till busstaionen kl 8 för bussen till Skavsta. Man kan byta i Linköping till flygbussen men jag valde att åka till Nyköping och ta lokaltrafiken, tänkte att det skulle bli nån minut över för lite snabbmat. Jorå, en mirakulöst god kebab inhandlades 200m frås busstn i Nyköping. Lokalbussen var försenad så jag hann med den också..
Snål som man är blev det trpt via Ryanair, likheten med boskapstransport är slående, men billigt blir det. Hade jag bokat dagen innan hade resan kostat 60 spänn..
Eindhoven nästa och ett väntande hotellrum vid stn.
Överenskommet var att hojen skulle hämtas vid 10-tiden torsdag.
JAG var där, men inte han..
Han kom vid 11.30 - utan hoj...
När den hämtats visade det sig att startrelät (och nåt till) brunnit så iväg kom jag först 15.30! J-ar!
Planerad färja gick 0045 från Grenaa och med bara 82 mil att åka fanns det en viss chans...
Det gick fort, mycket fort, så fort man nu kan köra bland alla Strassenbau och i rusningstrafik, det var trångt!
När jag närmade mig danska gränsen, efter Hamburg började det att regna (dvs lägre fart) och att mörkna och jag insåg att det började bli mycket snålt om tid. Försent att boka hotellrum så det blev tre timmars kvartande på en bänk utanför en mack 10-15 mil in i Danmark. Vad f-n gör man?? Det var iaf inte kallt. När det ljusnade tog jag de sista milen mot Grenå bara för att upptäcka att nästa färja gick först 14.25!!!
Stena Line bokade in mig i "drivers lounge" (för lastbilschaufförer) så fick jag sova där och torka upp lite för regnet det slutade först vid 6-tiden.
Sen var det bara järnet Varberg-hem. Hemma vid 2030-tiden..
Drygt 100mil sen kl 15.30 dan innan....
Kanske jag hunnit i tid om jag inte behövt tanka nästan varje timme.
14 liters tank *suck*
Nåja. ändå rätt nöjd. Prutade 25% på priset pga förseningen och så fick jag ett nytt batteri i hojen, plus att han betalade försäkringen hem (1000SEK..)
Hustrun skjutsade mig till busstaionen kl 8 för bussen till Skavsta. Man kan byta i Linköping till flygbussen men jag valde att åka till Nyköping och ta lokaltrafiken, tänkte att det skulle bli nån minut över för lite snabbmat. Jorå, en mirakulöst god kebab inhandlades 200m frås busstn i Nyköping. Lokalbussen var försenad så jag hann med den också..
Snål som man är blev det trpt via Ryanair, likheten med boskapstransport är slående, men billigt blir det. Hade jag bokat dagen innan hade resan kostat 60 spänn..
Eindhoven nästa och ett väntande hotellrum vid stn.
Överenskommet var att hojen skulle hämtas vid 10-tiden torsdag.
JAG var där, men inte han..
När den hämtats visade det sig att startrelät (och nåt till) brunnit så iväg kom jag först 15.30! J-ar!
Planerad färja gick 0045 från Grenaa och med bara 82 mil att åka fanns det en viss chans...
Det gick fort, mycket fort, så fort man nu kan köra bland alla Strassenbau och i rusningstrafik, det var trångt!
När jag närmade mig danska gränsen, efter Hamburg började det att regna (dvs lägre fart) och att mörkna och jag insåg att det började bli mycket snålt om tid. Försent att boka hotellrum så det blev tre timmars kvartande på en bänk utanför en mack 10-15 mil in i Danmark. Vad f-n gör man?? Det var iaf inte kallt. När det ljusnade tog jag de sista milen mot Grenå bara för att upptäcka att nästa färja gick först 14.25!!!
Stena Line bokade in mig i "drivers lounge" (för lastbilschaufförer) så fick jag sova där och torka upp lite för regnet det slutade först vid 6-tiden.
Sen var det bara järnet Varberg-hem. Hemma vid 2030-tiden..
Drygt 100mil sen kl 15.30 dan innan....
Kanske jag hunnit i tid om jag inte behövt tanka nästan varje timme.
14 liters tank *suck*
Nåja. ändå rätt nöjd. Prutade 25% på priset pga förseningen och så fick jag ett nytt batteri i hojen, plus att han betalade försäkringen hem (1000SEK..)
Re: Snabbresa för att hämta hoj....
Då gick det nog undanStigH skrev: Kanske jag hunnit i tid om jag inte behövt tanka nästan varje timme.
14 liters tank *suck*
Skönt att du kom hem med din hoj iallafall och hoppas du har hittat en trevlig bekantskap
- adrian_vg
- Kontakt:
Re: Snabbresa för att hämta hoj....
Coolt! Lite udda hoj på forumet, men väldigt välkommen ändå - Honda V4:or är de allihop.StigH skrev:Så har man varit nere i Holland på en snabbtur och hämtat en VF750C...
Bilder?
===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
80- eller 90-talare?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- StigH
- Donator 2014
- Kontakt:
En RC07... med få mil på mätaren som stått ett bra tag...Tyrannosaurus skrev:80- eller 90-talare?
Blir billig försäkring om två år...
"Italienprojektet" finns här:
http://www.mcnytt.se/project/view.php?id=75