Tjejloppor...blacken skrev:Alldeles riktigt, hjälmen "anpassar" sig efter den som mest begagnar sig av den. Och glöm ej heller bort att om man lånar riksdagens vurpollon så får man ju tjejloppor,, bluääh!..
Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Tankade viffern full efter jobbet igår. Känns lite vemodigt med tanke på att detta kanske är sista viffertankningen för i år. Nästa kommer inte att ske förrän runt april nästa år...
Nå, ska byta olja och filter på svartviffern idag är det tänkt, så är viffern körklar till nästa säsong.
Nå, ska byta olja och filter på svartviffern idag är det tänkt, så är viffern körklar till nästa säsong.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ska du redan ge upp? Borde väl kunna vara läge för lite helgturer åtminstone i oktober? Är det sol och på plussidan i temperatur kan det ju vara riktigt härliga turer hela hösten. Dessutom slipper man ju det mesta av flugmoset så viffern blir lätttvättadadrian_vg skrev:Tankade viffern full efter jobbet igår. Känns lite vemodigt med tanke på att detta kanske är sista viffertankningen för i år. Nästa kommer inte att ske förrän runt april nästa år...![]()
Nå, ska byta olja och filter på svartviffern idag är det tänkt, så är viffern körklar till nästa säsong.
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Nej då, men brukar vilja ha bytt olja och filter i slutet av säsongen och kanske köra några dagar eller en vecka till efter. Beror lite på vädret. Edwin är ju körklar - blir det frost och halt om morgonarna kör jag dubbat ist.Blåviffer skrev:Ska du redan ge upp? Borde väl kunna vara läge för lite helgturer åtminstone i oktober? Är det sol och på plussidan i temperatur kan det ju vara riktigt härliga turer hela hösten. Dessutom slipper man ju det mesta av flugmoset så viffern blir lätttvättad
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Häpp!
Så har man då fått den högst tveksamma äran att komma med i sladd-på-torr-väg-pga-dieselspill-ut-ur-rondell-gruppen av motorcyklister. Platsen för denna invigning var rondellen vid Gränby centrum mot väg 288 i Uppsala, åt norra Årsta till. Dieselspillet som jag tog för vatten och bara perifert registrerade var runt 20m långt, var runt en halvmeter brett (vi talar mycket spill!) och låg för en mc-förare i "idealspåret" ut ur rondellen.
Accelererade iaf ut rondellen som vanligt ("acceleration ut ur kurva"
) och fick alla moders sladd när framhjulet bara försvann. Sen kom det tillbaka, men då släppte bakhjulet. När bakhjulet återfick greppet släppte framhjulet. Ja, så där höll det på i kanske femton-tjugo meter ut ur rondellen - jag hängde som en vante i styret och liksom svävade ovanför sadeln. Fick i samma veva en rejäl kyss på högra vaden av fotpinnens känselspröt. Vaden är nu stenhård och öm. Framtiden bjuder nog på nåt rejält blått skulle jag tro...
Alla Knixkörningar i SMC:s regi hade iaf det goda med sig att jag hade sinnesnärvaro nog att inte släppa på gasen. Vad som skulle ha hänt om jag hade släppt på gasen mitt i sladden, vågar jag inte ens spekulera om... Så tack SMC för just det lilla guldkornet om gaskontroll!
Vad som hände sen var att motorn slocknade alldeles i slutet av sladden, antagligen löste det automatiska motorstoppet för insprutningen ut när hojen ligger för mycket på sidan, men jag släppte inte gasen.
Kom iaf ihåg att dra in kopplingen innan jag la mig och rullade skakande av adrenalin in till vägkanten. Nån minut senare hade skakningarna slutat (nästan iaf) och jag ringde 112 och bad dem komma och sanera illa kvickt innan nån annan råkar ut för nåt värre än mig - de skulle komma och nej jag behövde inte vänta på dem. Så jag körde iväg hemåt. Sakta. Och djupt misstänksam mot alla mörka fläckar på vägen...
Innan jag hunnit iväg, såg jag med lätt fasa ett knippe motorcyklister köra förbi i samma rondell, inkl ett antal övningskörare, men ingen av dem körde lyckligtvis ut i just den avfarten där jag fått mig en mindre omgång.
Kort och gott, idag hatar jag ignoranta fordonsförare som inte har vett nog att kolla att alla lock är ordentligt stängda och inte spilla ut en j@vla massa diesel på vägen. Hade ingen aning om att diesel kunde vara så in i h@lvete halt!! En lärdom mer...
Nu är jag iaf hemma, med olagd och oskrapad viffer, men lite öm i kroppen. Får inte glömma att kolla att styrstoppen är okej också...
Så har man då fått den högst tveksamma äran att komma med i sladd-på-torr-väg-pga-dieselspill-ut-ur-rondell-gruppen av motorcyklister. Platsen för denna invigning var rondellen vid Gränby centrum mot väg 288 i Uppsala, åt norra Årsta till. Dieselspillet som jag tog för vatten och bara perifert registrerade var runt 20m långt, var runt en halvmeter brett (vi talar mycket spill!) och låg för en mc-förare i "idealspåret" ut ur rondellen.
Accelererade iaf ut rondellen som vanligt ("acceleration ut ur kurva"
Alla Knixkörningar i SMC:s regi hade iaf det goda med sig att jag hade sinnesnärvaro nog att inte släppa på gasen. Vad som skulle ha hänt om jag hade släppt på gasen mitt i sladden, vågar jag inte ens spekulera om... Så tack SMC för just det lilla guldkornet om gaskontroll!
Vad som hände sen var att motorn slocknade alldeles i slutet av sladden, antagligen löste det automatiska motorstoppet för insprutningen ut när hojen ligger för mycket på sidan, men jag släppte inte gasen.
Innan jag hunnit iväg, såg jag med lätt fasa ett knippe motorcyklister köra förbi i samma rondell, inkl ett antal övningskörare, men ingen av dem körde lyckligtvis ut i just den avfarten där jag fått mig en mindre omgång.
Kort och gott, idag hatar jag ignoranta fordonsförare som inte har vett nog att kolla att alla lock är ordentligt stängda och inte spilla ut en j@vla massa diesel på vägen. Hade ingen aning om att diesel kunde vara så in i h@lvete halt!! En lärdom mer...
Nu är jag iaf hemma, med olagd och oskrapad viffer, men lite öm i kroppen. Får inte glömma att kolla att styrstoppen är okej också...
Senast redigerad av adrian_vg den tis okt 05, 2010 18:46, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
skönt att det gick bra, det tråkigaste är att när man ser misstänksamma fläckar i svängarna i framtiden så blir det lätt att stelna till, oj. inte nu igen eller... men men bara att blicka framåt och vara mjuk i gasen och hoppas på det bästa även när liknande uppstår igen, för det kommer det garanterat göra.... förbannade tomtar 
Själv så har jag bekymmer med bussarna häromkring som sprutar ut diesel pga nåt otätt men det skiter dom i, kör tills det stannar, även kylarvätskeläckage är vanligt och blir såphalt vid nederbörd
hade inte hojen varit så fin som den är borde man dra ut dom och slänga ner dom på backen och sen tappa hojen över dom och fråga, väger den sååå mycket?
Då kanske dom får sig en liten tankeställare när dom ligger där under 330kg gjutjärn ( i mitt fall)
Själv så har jag bekymmer med bussarna häromkring som sprutar ut diesel pga nåt otätt men det skiter dom i, kör tills det stannar, även kylarvätskeläckage är vanligt och blir såphalt vid nederbörd
Då kanske dom får sig en liten tankeställare när dom ligger där under 330kg gjutjärn ( i mitt fall)
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Hade inget annat val än att vara mjuk i kroppen - hängde ju som en vimpel i styret typ. <fladder, fladder>Jimmy.S skrev:skönt att det gick bra, det tråkigaste är att när man ser misstänksamma fläckar i svängarna i framtiden så blir det lätt att stelna till, oj. inte nu igen eller... men men bara att blicka framåt och vara mjuk i gasen och hoppas på det bästa även när liknande uppstår igen, för det kommer det garanterat göra.... förbannade tomtar
Intressant tanke. En del tankar om tradar- och busschaffisar resp maskingevär och en vägg bakom ryggen på dem, for genom skallen medan jag stod och skakade i vägkanten...Jimmy.S skrev:Då kanske dom får sig en liten tankeställare när dom ligger där under 330kg gjutjärn ( i mitt fall)
Nå, tur iaf att det var högra vaden som fick närkontakt med fotpinnen. Det är bara fotbromsbenet, och inte växelbenet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Kom hem igår efter jobbet och ställde upp viffern på garageinfarten när några rollerbladande tjejer i nedre tonåren vinglade fram.
T=Tjejerna, J=Jag
T: -...
J: Va'??
T: -...
J: -Va'?? Vänta, ska ta av mig hjälmen först så jag hör...
J: -Ok, vad sa ni?
T: -Vad jobbar du med?
J: -Datorer, på universitet.
T: -Är båda mopparna dina?
J: -Jo...
T: -Den svarta är jättesnygg!
J: -Tack! Det tycker jag också.
T: -Kör du crossmoppen också?
J: -... [kort paus, ska jag säga att det inte är en moped utan en motorcykel, nää...) Jepp!
T: -(i korus) Cooooolt! Hejdå!
J. -Hejdå!
Not: "den svarta" moppen var alltså svartviffern och "crossmoppen" Edwin...
Indoktrinering av unga människor till motorcyklister kan inte börjas tidigt nog!
T=Tjejerna, J=Jag
T: -...
J: Va'??
T: -...
J: -Va'?? Vänta, ska ta av mig hjälmen först så jag hör...
J: -Ok, vad sa ni?
T: -Vad jobbar du med?
J: -Datorer, på universitet.
T: -Är båda mopparna dina?
J: -Jo...
T: -Den svarta är jättesnygg!
J: -Tack! Det tycker jag också.
T: -Kör du crossmoppen också?
J: -... [kort paus, ska jag säga att det inte är en moped utan en motorcykel, nää...) Jepp!
T: -(i korus) Cooooolt! Hejdå!
J. -Hejdå!
Not: "den svarta" moppen var alltså svartviffern och "crossmoppen" Edwin...
Indoktrinering av unga människor till motorcyklister kan inte börjas tidigt nog!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Beställde ett par svarta Titaxgrepp för svartviffern. Ska tydligen vara en helt annan bättre känsla pga bättre utväxling än original. Om just det kunde jag möjligen inte ha brytt mig så mycket, det intressanta var att de var så snygga. Jag skyller allt på Donner som satte idéen i skallen på mig...
Mer tuning alltså på gång. Med lite tur har jag dem innan jag kapellar svartviffern för vintern.
Roger på Bikersneed.se var vänlig nog att skicka lite bilder på greppen. De röda är tvåfingersgreppen.
Roger på Bikersneed.se var vänlig nog att skicka lite bilder på greppen. De röda är tvåfingersgreppen.
- Bilagor
-
- Titax2.JPG (27.75 KiB) Visad 9887 gånger
-
- Titax Kaw BL B.jpg (31.54 KiB) Visad 9887 gånger
-
- Titax short RED 2.jpg (46.63 KiB) Visad 9887 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
200pix eller billigare för kinagreppen på eBay.Pegaso skrev:adrian_vg skrev:...bilder...VILL HAAA!!!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Idé! En Triumph Daytona 675 Limited Edition är ruskigt läcker i svart med guldfärgade fälgar. 
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Lägg till polerad kant på fälgarna så blir det perfektadrian_vg skrev:Idé! En Triumph Daytona 675 Limited Edition är ruskigt läcker i svart med guldfärgade fälgar.
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Hur är finishen på dina grepp?Donner skrev:Haha ja skyll på mejfast det är billigt
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
