Jaahahaa, vintern känns som den kom fort i år, eller garageställningstiden iaf. På lördag är det dags att hänga ner hojkläderna i källaren efter att moppen åkt till förvaret
RhINO skrev:Jaahahaa, vintern känns som den kom fort i år, eller garageställningstiden iaf. På lördag är det dags att hänga ner hojkläderna i källaren efter att moppen åkt till förvaret
Jag förstår inte problemet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Just oljebytarfrågan är berättigad när det handlar om körintervall och bytesfrekvens. Service häftet föreskriver enligt lag byte efter varje 1200mil.
En dunk+ filter för allt mellan skottpengar till uppåt väggarna är ju en kostnadsfråga inte helt irrelevant för ägaren. Står hojen varmt på vintern räcker det att byta vartannat år. Nu blir det nog byte för mig efter en 300 mil i år. Fast först i vår, blir några hjulsträckare ut från varmgaraget i vinter...
Hojen kommer stå i varmgarage så jag skiter nog i att byta efter 100 mil i år. Anledningen att jag ställer den nu är att det är 7 mil till svärföräldrarna där den sover på vintern och mängden åka som kommer bli närmaste fyra-ish veckorna är nog rätt begränsat ändå med en ettåring hemma
Funderar på att eventuellt ge mig på regulatorn i vinter men det är lite olkart än.
RhINO skrev:Hojen kommer stå i varmgarage så jag skiter nog i att byta efter 100 mil i år. Anledningen att jag ställer den nu är att det är 7 mil till svärföräldrarna där den sover på vintern och mängden åka som kommer bli närmaste fyra-ish veckorna är nog rätt begränsat ändå med en ettåring hemma
Funderar på att eventuellt ge mig på regulatorn i vinter men det är lite olkart än.
/R
Edwin.800x600.jpg (71.35 KiB) Visad 19979 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jag vet, den saknar tre cylindrar och är luftkyld!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Man ser ju att det är en generation 6 iaf med avgaseriet under sadeln
/R (väntar på en varm mars eller april nu)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Hojen kommer stå i varmgarage så jag skiter nog i att byta efter 100 mil i år. Anledningen att jag ställer den nu är att det är 7 mil till svärföräldrarna där den sover på vintern och mängden åka som kommer bli närmaste fyra-ish veckorna är nog rätt begränsat ändå med en ettåring hemma
Funderar på att eventuellt ge mig på regulatorn i vinter men det är lite olkart än.
Uppsala ligger förvisso norrut, men inte så långt norrut.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Ok, däck. När brukar ni byta? Byter man fram och bak samtidigt och vad är bra däck?
Här har jag inget som helst att tillägga utan är bara intresserad av avd du får för svar...har lite samma frågeställning...hittills bara kört Metzeler Roadtec Z6 på min VFR -92. Är inne på andra uppsättningen nu....
RhINO skrev:Ok, däck. När brukar ni byta? Byter man fram och bak samtidigt och vad är bra däck?
Har ni tips på däckkrängare i 08?
Jag byter det däck som är slitet, när slitagemarkeringen är i nivå med resten av däcket (<=1 mm).
Det går vanligtvis ett och ett halvt bakdäck på ett framdäck för mig.
Med tre hojar i stallet blir det snabbt dyrt att lämna in för bytet - har börjat kränga själv.
Däckmaskinen borde vara intjänad nu. Resten är "vinst".
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
RhINO skrev:Ok, däck. När brukar ni byta? Byter man fram och bak samtidigt och vad är bra däck?
Har ni tips på däckkrängare i 08?
Jag byter det däck som är slitet, när slitagemarkeringen är i nivå med resten av däcket (<=1 mm).
Det går vanligtvis ett och ett halvt bakdäck på ett framdäck för mig.
Med tre hojar i stallet blir det snabbt dyrt att lämna in för bytet - har börjat kränga själv.
Däckmaskinen borde vara intjänad nu. Resten är "vinst".
Det finns inga slitagemarkeringar på mina Pilot Road 4 (och nej det beror inte på att de är helt blanka)
Det är nog dags att byta den iaf, fort virkad klura på vilka däck man skall ha, nästan som oljefunderingar [SMILING FACE WITH SMILING EYES]