Photoshoppade lite på arslet

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#16 Inlägg av kennet »

Ja det såg lite lustigt ut :?
Utan hoj tyvärr

skyfly
Donator 2010
Inlägg: 313
Blev medlem: sön apr 15, 2007 20:29
Ort: Eslöv, VFR 800 -99

#17 Inlägg av skyfly »

Conseal skrev:Uppdaterade men inte med highpipe .. (ska försöka gjöra det med fast resultatet blir väl sådär) utan lite färgsättning ..
Jag vet att det ser ut som h-e men jag och photoshop är inte polare just nu ..

Bild
Bild
Den guldiga var snygg, även om jag nog inte vill ha den färgen själv.
Baken har blivit snygg men undrar hur det ser bakifrån.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

tersan skrev:
kennet skrev:Kanske en sådan här färg så blir alla nöjda och glad :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=Ly361pGE168
Oj, undrar om det finns nåt kvar med kameleontfärg fortfarande... den trenden var väl ganska kortlivad. Annars tycker jag att det var ett friskt grepp att montera sissy-bar på en VFR, i synnerhet när passagerarkåpan sitter där... :?
Flip-flop lackad VFR var något nytt. En polare i Staterna hade en storMagna lackad så. Jag fick låna den när jag var där. Körde iofs inte så mycket delvis då den hade kohornstyre och det är inte riktigt vad jag är van vid, speciellt inte om man ska åka en bit. Detroit-Colorado som var aktuellt tackade jag artigt nej till att köra på den hojen, det blev husbil istället :wink:

Sissy-bar fästet tror jag snarare är ett fäste för packhållare, men vackert var det inte. Sånt går att göra snyggare.
skyfly skrev:Den guldiga var snygg, även om jag nog inte vill ha den färgen själv.
Den påminner en del om Volvo C70:s guldlack. Det var en annan storMagna-åkare, men i Bergen, Norge som hade lackat hojen just i Volvo C70 lacken. Såg riktigt bra ut. Den finns någonstans i galleriet på http://www.honda-v4.com om ni vill se.

(Sådär ja, tredje gången gillt. Tur att jag sparare texten på annat håll. Sen om det var svenska också och inte "ey chompis"-språk vore det bra - fjärde gånget gillt då?)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#19 Inlägg av kennet »

Saffran 435 kallar Volvo den färgen, såg några C70 med den färgen då jag jobbade på fabriken Autonova :D
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#20 Inlägg av Conseal »

Tanken var att den skulle bli orange och det gråa på första bilden skulle bli vitt men jag och photoshop blev liksom inte polare riktigt .. vast det blev ju helt ok ändå ..
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#21 Inlägg av tersan »

Conseal skrev:Tanken var att den skulle bli orange och det gråa på första bilden skulle bli vitt men jag och photoshop blev liksom inte polare riktigt .. vast det blev ju helt ok ändå ..
Jag får nog justera min skärm, för min första tanke när jag såg bilden var just orange... och det är riktigt snyggt i rätt nyans! Lamborghini har en metallic-orange som är rätt läcker, sen finns ju den gamla hederliga rejs-kulören "Jägermeister-orange" 8)
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#22 Inlägg av Conseal »

tersan skrev:
Conseal skrev:Tanken var att den skulle bli orange och det gråa på första bilden skulle bli vitt men jag och photoshop blev liksom inte polare riktigt .. vast det blev ju helt ok ändå ..
Jag får nog justera min skärm, för min första tanke när jag såg bilden var just orange... och det är riktigt snyggt i rätt nyans! Lamborghini har en metallic-orange som är rätt läcker, sen finns ju den gamla hederliga rejs-kulören "Jägermeister-orange" 8)
Tanken va lambo-orange eller turbovifferorange eller lite mer "bränd" ton av orange
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#23 Inlägg av tersan »

Conseal skrev: Tanken va lambo-orange eller turbovifferorange eller lite mer "bränd" ton av orange
Sätt igång! Klart till Jönköping, hoppas jag?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#24 Inlägg av Conseal »

tersan skrev:
Conseal skrev: Tanken va lambo-orange eller turbovifferorange eller lite mer "bränd" ton av orange
Sätt igång! Klart till Jönköping, hoppas jag?
:claugh
Den va bra
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar