M@rtini skrev:Skulle gissa på att det beror på samma anledning som de la ner Blackbirden, för svårt, dyrt, eller omöjligt att klara avgaskraven.
Avgaskraven?
När blev det ett problem för stora flercylindriga vätskekylda motorer?
Låter skumt.
Var den anledningen jag hörde om att Blackbirden inte uppgraderades, och togs ur produktion (eller i vart fall slutade tas in/säljas i Sverige) -07. Vilket jag tycker var synd.
Sen tog det några år och så kom VFR1200F, och nu tror jag (tolkar det som) att den inte klarar Euro 5-normen som vad jag förstår snart blir gällande nya motorcyklar.
De nya kraven förändrar det för många hojar. Och undrar vad som blir efterträdaren till storviffern.
Jag har precis sålt min Crosstourer och beställt en AT Adventure Sport.
Ska bli spännande att åka till MC mässan och se vad det är jag har beställt.
Ska även bli spännande och få reda på priset.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00