Humortråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TokTant
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: fre feb 12, 2010 17:32
Ort: Nära HBG

#16 Inlägg av TokTant »

Tre väninnor träffas, en single, en förlovad och en gift. De bestämmer att de skall prova hur man tekniskt bäst förför en man.

De kommer överens om att de samma kväll skall ta på sig en svart läderbody, högklackat och toppa med en häftig make-up och ta emot sina gubbar när de kommer hem....

Dagen efter samlas de för att berätta hur det gått...

Singeltjejen: - Så fort han öppnade dörren och såg mig kastade han ner mig på golvet och vi älskade 4 ggr!!!!!!!

Den förlovade: - Han kände på bodyn av lycka, bar in mig i sovrummet där vi älskade 2 ggr!!!!

Den gifta: *med besviken röst* - Ja du, jag tog också på mig läderbodyn och sminkade mig..... När gubben kom hem, slängde han sig i soffan, tog fjärrkontrollen i handen och sade: - Hörru Batman, vad blir det för käk idag??

:roll:

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#17 Inlägg av Conseal »

TokTant skrev:Tre väninnor träffas, en single, en förlovad och en gift. De bestämmer att de skall prova hur man tekniskt bäst förför en man.

De kommer överens om att de samma kväll skall ta på sig en svart läderbody, högklackat och toppa med en häftig make-up och ta emot sina gubbar när de kommer hem....

Dagen efter samlas de för att berätta hur det gått...

Singeltjejen: - Så fort han öppnade dörren och såg mig kastade han ner mig på golvet och vi älskade 4 ggr!!!!!!!

Den förlovade: - Han kände på bodyn av lycka, bar in mig i sovrummet där vi älskade 2 ggr!!!!

Den gifta: *med besviken röst* - Ja du, jag tog också på mig läderbodyn och sminkade mig..... När gubben kom hem, slängde han sig i soffan, tog fjärrkontrollen i handen och sade: - Hörru Batman, vad blir det för käk idag??

:roll:
Ledsen att sabba flytet i tråden men jag får inte ihop det där med singeltjejen... hade hon en kille eller fixade hon en för testet ???
Om hon hade en kille är hon väl inte singel ? ;)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#18 Inlägg av TG »

Blev lite brydd jag med men men.... :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag lägger mitt bidrag i form av en länk med lite allmäna historier om män, kvinnor och annat. Det är både gamla klassiker och annat, den som inte tål det får väl blunda :lol: :wink:

Varsegod :twisted: :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
TokTant
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: fre feb 12, 2010 17:32
Ort: Nära HBG

#20 Inlägg av TokTant »

Ledsen att sabba flytet i tråden men jag får inte ihop det där med singeltjejen... hade hon en kille eller fixade hon en för testet ???
Om hon hade en kille är hon väl inte singel ?
TG skrev:Blev lite brydd jag med men men.... :wink:
"Date" - *kallas det väl...* :wink:

Användarvisningsbild
diVid
Donator 2009
Inlägg: 90
Blev medlem: tor jul 06, 2006 10:50
Ort: Stockholm

#21 Inlägg av diVid »

Har inget att berätta... annonsen dock talar sitt tydliga språk: livet kan vara hårt även för en gammal vfr! ;-)

http://www.blocket.se/goteborg/Honda_VF ... ?ca=11&w=3
There´s no devil, there's just God when he's drunk.
_________________________________________
Dnepr k-650 -68, drunkning
Jawa 350 -86, stulen
Honda NTV Revere 650 -92, såld
Honda VFR 800 -01, såld
Suzuki DL-650 -12, in love with

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#22 Inlägg av TG »

När vi ändå är inne på blocket...

http://www.blocket.se/sodermanland/Serb ... ?ca=12&w=1
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Niklas_f
Medlem
Inlägg: 22
Blev medlem: mån dec 10, 2007 14:35
Ort: Jakobstad / Finland

Bulk Data Transfer

#23 Inlägg av Niklas_f »

Det fanns ju en hel del IT folk på detta forum...... :P

Bulk Data Transfer

1. One human cell contains 75 MB of genetic information.
2. One sperm contains half of that; that is 37.5 MB.
3. One ml of semen contains 100 million sperms.
4. In average, ejaculation lasts for 5 sec and contains 2.25 ml of semen.
5. This means that the throughput of a man's member is equal to (37.5 MB x 100,000,000 x 2.25)/5 = 1 687 500 000 000 000 byte/second =
1 687.5 Тerabyte/sec

This means that the female egg cell withstands this DoS (Denial of Service) attack at 1 687 terabyte per second, and only lets through
one (!) data package, thereby being the best freaking hardware firewall in the world!

The downside of it is that this very small data package that it lets through, hangs the system for at least 9 months!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#24 Inlägg av TG »

:claugh :claugh :claugh :claugh :claugh :claugh :claugh :claugh
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Bulk Data Transfer

#25 Inlägg av adrian_vg »

Niklas_f skrev:This means that the female egg cell withstands this DoS (Denial of Service) attack at 1 687 terabyte per second, and only lets through
one (!) data package, thereby being the best freaking hardware firewall in the world!
En DoS-attack!!! :tummenupp

:claugh :claugh :claugh
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#26 Inlägg av Sälle »

En snöskottares bekännelse


11:e December
Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn!
Finns det något finare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa idé jag någonsin haft. Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick skotta igen. Vilket underbart liv.

12:e December
Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle vara förskräckligt! Bob säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen.
Jag tror inte att det är möjligt. Bob är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.

14:e December
Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra så. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men
jag kommer verkligen i form på det här viset.

15:e December
50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera. Jag tycker det är löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.

16:e December
Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme, vilket jag tycker var väldigt elakt.

17:e December
Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.

20:e December
Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger.
Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Bob säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning för jobbet. Jag tror han ljuger.

22:a December
Bob hade rätt om att det blir en vit jul därför att det föll 32 cm till av den där vita skiten, och det är så kallt att det nog inte smälter förrän i augusti. Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta, sedan blev jag tvungen att pissa. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Bob att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den skitstöveln ljuger.

23:e December
Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse. Är hon knäpp eller? Varför sa hon inte det för en månad sen?
Hon säger att hon gjorde det, men jag tror ta mig fan att hon ljuger.

24:e December
15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av snöskyffeln. Tror jag fick en hjärtattack. Om jag får tag på den djäkeln som kör snöplogen ska jag dra honom i hans kulor genom snön. Jag vet att han gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag har skottat färdigt sedan kommer han längs gatan i 100 km i timmen och plogar igen det jag nyss skottat! Frugan vill att vi ska sjunga julsånger i kväll när vi öppnar julklapparna men jag är för upptagen med att kolla efter snöplogen.

25:e December
God jul. 50 cm till av den jävla skitsnön. Blev insnöad. Tanken på att skotta gör att mitt blod börjar koka. Gud vad jag hatar snön!
Snöplogsföraren kom förbi och frågade om en donation. Jag slog honom i huvudet med snöskyffeln.

26:e December
Fortfarande insnöad. Vad fan flyttade jag hit för?
Alltihop var HENNES ide. Hon går mig på nerverna.

28:e December
Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.

29:e December
25 cm till. Bob säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa in.
Det var det löjligaste jag har hört. Hur dum tror han att jag är?

30:e December
Taket rasade in. Snöplogsföraren stämmer mig på en miljon kronor för
att jag slog honom i huvudet. Frugan åkte till sin mamma.

31:a December
Eldade upp det som var kvar av huset. Ingen mer skottning.

8:e Januari
Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig.
Men varför är jag fastbunden i sängen?

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#27 Inlägg av HondaHasse »

Det är väl ungefär så man känner efter den här vintern! :lol:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Invalido

#28 Inlägg av Invalido »

det var en kille som skulle köpa en mc... han köpte en yamaha :claugh

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#29 Inlägg av adrian_vg »

Sälle skrev:En snöskottares bekännelse
Superbra! :lol:
Invalido skrev:det var en kille som skulle köpa en mc... han köpte en yamaha
Det var väl ingen historia, den handlar ju om dig själv juh! ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#30 Inlägg av HondaHasse »

Det var en hemsk vinter, ungefär som i år. Det snöade som aldrig förr och stormarna avlöste varandra.
Jon-Erik hade inte synts till nere i byn på flera veckor, så en patrull från Röda Korset gav sig upp till hans avlägsna lilla stuga långt uppe på fjället. Patrullen kämpade i flera timmar innan de nådde fram till Jon-Eriks stuga. Det var svårt att upptäcka exakt var den låg, så insnöad var den, men till slut såg de toppen av skorstenen som stack upp en bit ovanför snön.

- Hallå, ropade man ner i skorstenen, är det nån hemma?

- Ja, vad gäller det? hörde man Jon-Erik svara.

- Det är från Röda Korset.

- Försvinn härifrån! Här har ni inget att hämta. Jag köpte ert jädra märke förra året!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Skriv svar