Bildrulletråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#376 Inlägg av adrian_vg »

StigH skrev:Inte för alla.
Ofta avslutas det mycket hastigt för de "icke attitydjusterade".. :roll:
Nej, precis! Vem är väl förtjänt av ytterligare en död motorcyklist även om det var hans eget puckade fel...? :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#377 Inlägg av Blåviffer »

adrian_vg skrev: Måste man köra som om man har eld i baken om man har en sporthoj? Går det inte att köra sansat och ändå ha kul?
Klart man kan! Fast sporthojens nisch är väl just att vara bäst på "eld i baken". Var det inte enbart det man var ute efter kunde man väl lika gärna köpa nån annan skön hoj som är bättre på annat? (VFR :P)
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#378 Inlägg av blacken »

ck ja. Tänk om Adrian hade varit med på 70-80-talets race (sist bjuder på fika) mellan McDonalds Sveavägen och Allmänna gränd (Gröna lund) då hade han garanterat blåst "huvudsäkringen", inte minst då ganska många körde med rensade megafoner Twisted Evil Wink
:lol: Han hade stendött! rakt av :D
Saknar det på något sätt, för fan vad kul vi hade Very Happy
Jajamensan! Man blev lite nostalgisk när man läste artikeln. Här är några bilder till..http://members.tripod.com/hydet_mc/gamlatider1.htm.Ack ja! den ungdomen. Det var bättre förr! :D
Motorcyklister blir synonymt med ligister.
Inte helt fel, skulle inte skada att bilisterna får tillbaka den respekten man hade tidigare i trafiken, Vad som tolkas som ligist får var och en avgöra men den "respekten" vi hade då i trafiken, var faktiskt den bästa livförsäkringen vi hade gentemot bilister. Så helt fel är det inte att tillåta en "liten" ligist att titta fram ibland :D ..
Sen kommer några puckon och förstör allt man jobbat för på trettio sekunder blankt...
Tror inte att det är så drastiskt, liasom bilisterna har ju fullt upp med att skälla på varandra när dom inte är upptagna med att "sms":a bakom ratten, så dom ser banne mig inte ett jota utanför displayen på nallen har jag lagt märke till..
Måste man köra som om man har eld i baken om man har en sporthoj? Går det inte att köra sansat och ändå ha kul?
Snälla Adrian! du ger alldeles för mycket "ammunition" :D ..
Nej, precis! Vem är väl förtjänt av ytterligare en död motorcyklist
Lite krasst kanske, men organbankerna är väldigt glada över det, och dom som står i transplanterings kön..
Ringa polisen och rapportera en grupp motorcyklister som kör trafikfarligt. Inte för att Polisen skulle ha hunnit ifatt dem, men...
Vill bara rätta en felstavning "Inte för att länsman kan göra ett skvatt!" ska det vara.. :)

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#379 Inlägg av Brother Wolf »

I går på vägen till jobbet höll jag på att bli inpressad i berget i söderledstunneln, han bytte fil utan att se mig, djävla idiot.
Sedan 300 meter längre fram, en SL buss byter fil åt höger och nästan prejar ut mig på en gräsmattta :(

Nu har jag ställt in hojen, jag vågar fan ta mig ej köra mer i år :evil:

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#380 Inlägg av adrian_vg »

Brother Wolf skrev:I går på vägen till jobbet höll jag på att bli inpressad i berget i söderledstunneln, han bytte fil utan att se mig, djävla idiot.
Sedan 300 meter längre fram, en SL buss byter fil åt höger och nästan prejar ut mig på en gräsmattta :(

Nu har jag ställt in hojen, jag vågar fan ta mig ej köra mer i år :evil:

BW
Man ser bara sitt, allt utanför den skyddande stålburen är någon annans problem... Använde du tutan nåt?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#381 Inlägg av Brother Wolf »

Använde, knappen är nästan sönder FFS :evil:

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#382 Inlägg av adrian_vg »

Brother Wolf skrev:Använde, knappen är nästan sönder FFS :evil:

BW
ABS på hojen?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#383 Inlägg av adrian_vg »

För Blåviffers räkning:

Var just ute på en riktigt skön tur nu sista(?) sensommardagen. Allt var riktigt härligt tills jag körde den riktigt slingriga Segloravägen utanför Borås. Runt en kurva kommer en lite j@vla Daewoo - på fel sida vägen. Blinkade, tutade bromsade järnet och tog mig ut i vägkanten. Några enstaka billängder innan mig kommer den äntligen över på rätt sida. Reaktion: "Vad var det där för trögskalle - fredagsfyllo?" :x Jag jagade ikapp människan för att se efter. När jag kom ikapp visade det sig vara en ung mobilpratande tjej! Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil. Jag släppte förbi henne och belönade henne med att vara ur motorn när jag körde förbi henne igen då hon hade rutan lite öppen :evil: Vad fan är det med människor...? Känns som jag fått nog med adrenalin för den här säsongen...

Edit: Den här skulle hamnat under bildrulletråden...nån kan väl flytta den?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#384 Inlägg av adrian_vg »

För Blackens räkning:
Blåviffer skrev:Var just ute på en riktigt skön tur nu sista(?) sensommardagen. Allt var riktigt härligt tills jag körde den riktigt slingriga Segloravägen utanför Borås. Runt en kurva kommer en lite j@vla Daewoo - på fel sida vägen. Blinkade, tutade bromsade järnet och tog mig ut i vägkanten. Några enstaka billängder innan mig kommer den äntligen över på rätt sida. Reaktion: "Vad var det där för trögskalle - fredagsfyllo?" :x Jag jagade ikapp människan för att se efter. När jag kom ikapp visade det sig vara en ung mobilpratande tjej! Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil. Jag släppte förbi henne och belönade henne med att vara ur motorn när jag körde förbi henne igen då hon hade rutan lite öppen :evil: Vad fan är det med människor...? Känns som jag fått nog med adrenalin för den här säsongen...

Edit: Den här skulle hamnat under bildrulletråden...nån kan väl flytta den?
Låter som det är dags för dig att skaffa dig en rejäl låskätting. Den gör underverk på ouppmärksamma bilister.. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#385 Inlägg av adrian_vg »

blåviffer skrev:Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil.
Var försiktig med sånt. De kan bli så rädda/pressade att de försöker köra på dig ist, för att hävda sin inbillade rätt.

Albanien var det sista landet i raden att förbjuda mobilprat vid bilkörning (utan handsfree?). Nu är det bara Sverige kvar som inte har ett sånt förbud. Känns ju sådär... :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#386 Inlägg av Blåviffer »

adrian_vg skrev:
blåviffer skrev:Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil.
Var försiktig med sånt. De kan bli så rädda/pressade att de försöker köra på dig ist, för att hävda sin inbillade rätt.

Albanien var det sista landet i raden att förbjuda mobilprat vid bilkörning (utan handsfree?). Nu är det bara Sverige kvar som inte har ett sånt förbud. Känns ju sådär... :?
Jo, så där i efterhand kan man ju tänka att det inte var en bra idé. Vet inte när sist jag blev så arg och rädd i trafiken sist - tror det här var värst hittills. Jag har ändå kört drygt 5000 mil per år ett antal år nu. Få stopp på bilen 2 meter innan farbror älg eller "galning som vänder på motorväg framför mig" ligger väl närmast efter men gav inte alls samma puls. Kanske för att jag satt i en bil. Hursomhelst tänker man inte helt klart när man är så uppjagad. Jag tog bilnumret och tänkte ta reda på vem det var för att ringa henne, fast jag ändrade mig sen när jag lugnat mig. Det skulle säkert ändå bara vara upptaget :(
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#387 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Det skulle säkert ändå bara vara upptaget :(
:lol: :lol: :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
kenjo
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: tor sep 24, 2009 08:51
Ort: Linköping

#388 Inlägg av kenjo »

Åkte med en kompis från Stockholm till Linköping idag. Lite efter Nyköping kom vi ikapp en danskreggad jeep grand cherokee. Vi körde om och efter ett tag körde han om oss så då placerade vi oss efter honom eftersom han hittat gasen nu. Han vinglade lite över vägen men "inte värre än en dålig billist" kom vi fram till. När vi närmade oss Norrköping så började han vingla mer och mer och billisten började få svårt att hålla sig i sin fil. Strax efter kom vi ikapp ett husvagnsekipage. Vad gör idioten? Jo han slänger sig ut i vänsterfilen framför en bil som kommer farandes. Den andra bilen fick bromsa ganska hårt och sedan var dansken åter halvvägs över i högerfilen och nära att åka in i husvagnen innan han hittade tillbaka till vänsterfilen. Då ringde jag polisen. Vet inte om han var full, trött eller bara en jävligt dålig chaufför men i trafiken borde han inte ha varit iaf. Han tog av vid nästa avfart och skulle antagligen till macken så jag vet inte hur det gick. Läste nu att två bilar krockat utanför Mantorp, söder om Linköping. Vi kan ju hoppas att dansken inte var en av dom.
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??

VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#389 Inlägg av Tyrannosaurus »

Brother Wolf skrev:I går på vägen till jobbet höll jag på att bli inpressad i berget i söderledstunneln, han bytte fil utan att se mig, djävla idiot.
Sedan 300 meter längre fram, en SL buss byter fil åt höger och nästan prejar ut mig på en gräsmattta :(

Nu har jag ställt in hojen, jag vågar fan ta mig ej köra mer i år :evil:

BW
Problem: Fel fil och för låg fart i tunneln :wink:
Lösning: Vänster fil och högre fart :twisted:
(Gäller f.ö. inte bara i Söderledstunneln - det är farligt att köra lagligt :twisted: :lol: ).
adrian_vg skrev:För Blackens räkning:
Blåviffer skrev:Var just ute på en riktigt skön tur nu sista(?) sensommardagen. Allt var riktigt härligt tills jag körde den riktigt slingriga Segloravägen utanför Borås. Runt en kurva kommer en lite j@vla Daewoo - på fel sida vägen. Blinkade, tutade bromsade järnet och tog mig ut i vägkanten. Några enstaka billängder innan mig kommer den äntligen över på rätt sida. Reaktion: "Vad var det där för trögskalle - fredagsfyllo?" :x Jag jagade ikapp människan för att se efter. När jag kom ikapp visade det sig vara en ung mobilpratande tjej! Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil. Jag släppte förbi henne och belönade henne med att vara ur motorn när jag körde förbi henne igen då hon hade rutan lite öppen :evil: Vad fan är det med människor...? Känns som jag fått nog med adrenalin för den här säsongen...

Edit: Den här skulle hamnat under bildrulletråden...nån kan väl flytta den?
Låter som det är dags för dig att skaffa dig en rejäl låskätting. Den gör underverk på ouppmärksamma bilister.. :D
Se där, där kan "ligisttakterna" fram även hos Adrian :lol:
Eller du kanske menar att det var Blackens replik :wink: 8) :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#390 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Eller du kanske menar att det var Blackens replik :wink: 8) :lol:
Blackens kommentar. Jag föredrar att hålla mig till de lagliga sätten och läxa upp dem verbalt, om jag får tag på dem. Har ju hänt en gång iaf...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar