Bildrulletråden

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
dubbear
Medlem
Inlägg: 278
Blev medlem: fre maj 22, 2009 14:51
Ort: Göteborg

#391 Inlägg av dubbear »

Tyrannosaurus skrev: :wink:
:twisted: :twisted: :lol:


:lol:
:wink: 8) :lol:
Bild
Nåväl



Blev nästan prejjad på esexan Häromdagen då en taxi drulle missade sin döda vinkel.

Om man inte orkar vrida på hufudet kan man ju alltid blinka istället...
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#392 Inlägg av Tyrannosaurus »

dubbear skrev:
Tyrannosaurus skrev::wink:
:twisted: :twisted: :lol:


:lol:
:wink: 8) :lol:
Bild
Nåväl
:claugh :popcorn
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#393 Inlägg av blacken »

Se där, där kan "ligisttakterna" fram även hos Adrian Laughing
Han är säkert en sådan däringa "smygligist", kom fram ur garderoben nu Adrian.. :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#394 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Han är säkert en sådan däringa "smygligist", kom fram ur garderoben nu Adrian.. :D
Man får tänka elaka tankar om bildrullarna... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#395 Inlägg av Blåviffer »

Tre olyckor på ett par timmar på RV40 mellan Borås och Göteborg varav i en 3-4 bilar inblandade vad jag kunde se. Jag antar att olycksorsaken måste vara bristande fantasi. Jag menar när träden gnistrar vita och gräset likaså, solen klättrar och asfalten har en lätt såptäckt lyster är det väl inte helt långsökt att det kan vara halt? Då borde man inte köra skitfort och göra hastiga rörelser på ratten. Ändå kommer det hela tiden ifatt folk som kör som om de var på utryckning :shock:

Mötte för övrigt en Transalp på samma väg och det verkade gå finfint trots endast 2 hjul :-)
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#396 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Tre olyckor på ett par timmar på RV40 mellan Borås och Göteborg varav i en 3-4 bilar inblandade vad jag kunde se. Jag antar att olycksorsaken måste vara bristande fantasi. Jag menar när träden gnistrar vita och gräset likaså, solen klättrar och asfalten har en lätt såptäckt lyster är det väl inte helt långsökt att det kan vara halt? Då borde man inte köra skitfort och göra hastiga rörelser på ratten. Ändå kommer det hela tiden ifatt folk som kör som om de var på utryckning :shock:
Nötter...
Blåviffer skrev:Mötte för övrigt en Transalp på samma väg och det verkade gå finfint trots endast 2 hjul :-)
Förra vintern körde jag ifrån alla bilisterna med Edwin när det var som mest snö och is. Fyrhjulingarna kröp fram, antagligen för att inte plötsligt volta på rak väg... :roll:

Greppet finns trots snö och is, nä relativt sett, men som du säger, inga plötsliga manövrer. Lärde de sig inget på halkbanan eller?? Dubbelnötter... :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#397 Inlägg av blacken »

Blåviffer skrev:Tre olyckor på ett par timmar på RV40 mellan Borås och Göteborg varav i en 3-4 bilar inblandade vad jag kunde se. Jag antar att olycksorsaken måste vara bristande fantasi. Jag menar när träden gnistrar vita och gräset likaså, solen klättrar och asfalten har en lätt såptäckt lyster är det väl inte helt långsökt att det kan vara halt? Då borde man inte köra skitfort och göra hastiga rörelser på ratten. Ändå kommer det hela tiden ifatt folk som kör som om de var på utryckning :shock:

Mötte för övrigt en Transalp på samma väg och det verkade gå finfint trots endast 2 hjul :-)
Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga.. :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#398 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga.. :D
Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#399 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga.. :D
Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det. :?
Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito.. :? På isigt underlag asså..

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#400 Inlägg av Donner »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:
blacken skrev:Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga.. :D
Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det. :?
Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito.. :? På isigt underlag asså..
Ja och tvärtom på vått underlag :wink:
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#401 Inlägg av blacken »

Donner skrev:
blacken skrev:
adrian_vg skrev: Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det. :?
Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito.. :? På isigt underlag asså..
Ja och tvärtom på vått underlag :wink:
Är du helt säker på din utsago?
http://www.automotorsport.se/news/12280 ... farligare/
:D

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#402 Inlägg av Donner »

blacken skrev:
Donner skrev:
blacken skrev: Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito.. :? På isigt underlag asså..
Ja och tvärtom på vått underlag :wink:
Är du helt säker på din utsago?
http://www.automotorsport.se/news/12280 ... farligare/
:D
Ganska, fast i testen så jämför dom dubbfria vinterdäck med sommardäck.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#403 Inlägg av blacken »

Donner skrev:
blacken skrev:
Donner skrev: Ja och tvärtom på vått underlag :wink:
Är du helt säker på din utsago?
http://www.automotorsport.se/news/12280 ... farligare/
:D
Ganska, fast i testen så jämför dom dubbfria vinterdäck med sommardäck.
Mjaa har hört/sett annorlunda, men valet av däck är ju också helt avgörande. Liasom ett Kina/Korea/Taiwandäck jämfört med en Nokia dubbsula :lol: typ

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#404 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito.. :? På isigt underlag asså..
Man har ett okej grepp. Visst är det sämre, men inte så man snurrar på rak väg i normala hastigheter, om man inte gör nåt dumt, det var det jag ville säga.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

#405 Inlägg av StigH »

Blåviffer skrev:Tre olyckor på ett par timmar på RV40 mellan Borås och Göteborg varav i en 3-4 bilar inblandade vad jag kunde se. Jag antar att olycksorsaken måste vara bristande fantasi. Jag menar när träden gnistrar vita och gräset likaså, solen klättrar och asfalten har en lätt såptäckt lyster är det väl inte helt långsökt att det kan vara halt)
Blir så förb-d på dessa totalt fantasilösa bilförare som inte insett att när det där vita faller ner så blir det halt..
Och det MED eller utan dubbat/dubbfritt på sulorna.
Själv kör jag dubbfritt, hustrun dubbat, men hon kör mer mil än jag.
Inte så bra på polerade ishala skogsvägarna men man får väl köra efter hur man har sulat???
Dvs håll avståndet - abstand halten !! :twisted:

Förresten. nån som minns TV-bilderna för förra vintern? den mkt branta gatan från Tegnérlunden (i Fjollträsk..) mot Sveavägen?? Billarna smällde i parti och minut framför TV-kameran?
I den staden är insikten om "det vitas" påverkan på väglaget mindre än obefintlig..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Skriv svar