Off-topictråden del8
Moderator: adrian_vg
Re: Off-topictråden del8
Hepp1
Läste om listan på Sporthoj för nån dag sedan och att läsa dem punkterna så tog jag det som ett skämt. Men tydligen inte.
Såg sedan att datumet var satt efter 1 april. Jag undrar vad de tänker med. De kan inte ha någon MC-förare med i gruppen.
Hoppas det inte går igenom de förslagen!
/Råttis
Läste om listan på Sporthoj för nån dag sedan och att läsa dem punkterna så tog jag det som ett skämt. Men tydligen inte.
Såg sedan att datumet var satt efter 1 april. Jag undrar vad de tänker med. De kan inte ha någon MC-förare med i gruppen.
Hoppas det inte går igenom de förslagen!
/Råttis
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Det kan vara värt att notera att förslagen är "arbetsförslag" och "diskussionsämnen".
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
och ännu mera "värt att notera" är att besluten fattas i Bryssel idag, inte här. Det gör det " aningen" mera "krångligare" att påverka beslut hos politiker för lokala bestämmelser.adrian_vg skrev:Det kan vara värt att notera att förslagen är "arbetsförslag" och "diskussionsämnen".
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
- adrian_vg
- Kontakt:
Viss flexibilitet finns för de enskilda medlemsländerna.
Se på tex snuset.
Se på tex snuset.

===
===
Det är väsensskillnad på en lokal och historisk konsumtionsnjutningsvara och en gemensam trafiklagstiftning.adrian_vg skrev:Viss flexibilitet finns för de enskilda medlemsländerna.
Se på tex snuset.
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Det är rätt intressant om man börjar fundera hur dom egentligen tänker... Eller "tänker" förresten, det vet dom nog inte hur man gör, alternativt kanske dom tror att det är nått som gör ont.
Inget snack om att det är en skrivbordsprodukt framtagen av politiskt tillsatta nollor som inte har den blekaste hur verkligheten funkar liksom i så mycket annat. Om vi tar dom här fyra punkterna som dom listade på SR så ska jag ta och såga dom lite snabbt och effektivt.
* Hastighetsregulator för att spärra maxhastigheten till 130 km/h.
Jaha, hur ska det gå till på äldre hojar utan en massa elektronik? Ska dom sätta i strypbrickor?
* Kraftig ordningsbothöjning för motorcyklister, körkortsindragning vid hastighetsöverträdelser över 20 km/h.
Hur vad det med "alla människors lika värde" och liknande floskler?
* Införande av ägaransvar för hastighetsöverträdelser på motorcykel.
Kanon egentligen! Men det går i strid med punkten ovanför. Varför?
1. Kanon därför att det då inte längre blir straffbart utan en förseelse typ P-böter.
2. I strid med punken ovan eftersom ponera att "A" lånar hoj av "B" och "A" kör i 200 med den, ska "B" då bli av med körkortet?
3. Det är lika jävla korkat som förslaget med regskylt fram på hojar för fartkamerorna. Skulle dom förbjuda integralhjälmar samtidigt? Om dom ska ha ägaransvar så är det väl bara att vända på kamerorna.
* Uppgifter om en individs försäkringskostnader ska överlämnas till körkortsmyndighet för lämplighetsbedömning.
Eh, va?
1. Om jag köper en sporthoj som är svindyr att försäkra, ska jag då bli av med körkortet?
2. Om jag köper en RC213V-S och råkar tappa den på garageuppfarten vilket kanske kostar en mille att fixa, ska jag då bli av med körkortet?
(å andra sidan, om man "råkar tappa" en RC213V-S så vette fan om man inte ska bli av med körkortet p.g.a. dumhet
https://www.youtube.com/watch?v=Ssi81DU2KWc )
Inget snack om att det är en skrivbordsprodukt framtagen av politiskt tillsatta nollor som inte har den blekaste hur verkligheten funkar liksom i så mycket annat. Om vi tar dom här fyra punkterna som dom listade på SR så ska jag ta och såga dom lite snabbt och effektivt.
* Hastighetsregulator för att spärra maxhastigheten till 130 km/h.
Jaha, hur ska det gå till på äldre hojar utan en massa elektronik? Ska dom sätta i strypbrickor?
* Kraftig ordningsbothöjning för motorcyklister, körkortsindragning vid hastighetsöverträdelser över 20 km/h.
Hur vad det med "alla människors lika värde" och liknande floskler?
* Införande av ägaransvar för hastighetsöverträdelser på motorcykel.
Kanon egentligen! Men det går i strid med punkten ovanför. Varför?
1. Kanon därför att det då inte längre blir straffbart utan en förseelse typ P-böter.
2. I strid med punken ovan eftersom ponera att "A" lånar hoj av "B" och "A" kör i 200 med den, ska "B" då bli av med körkortet?
3. Det är lika jävla korkat som förslaget med regskylt fram på hojar för fartkamerorna. Skulle dom förbjuda integralhjälmar samtidigt? Om dom ska ha ägaransvar så är det väl bara att vända på kamerorna.
* Uppgifter om en individs försäkringskostnader ska överlämnas till körkortsmyndighet för lämplighetsbedömning.
Eh, va?
1. Om jag köper en sporthoj som är svindyr att försäkra, ska jag då bli av med körkortet?
2. Om jag köper en RC213V-S och råkar tappa den på garageuppfarten vilket kanske kostar en mille att fixa, ska jag då bli av med körkortet?
(å andra sidan, om man "råkar tappa" en RC213V-S så vette fan om man inte ska bli av med körkortet p.g.a. dumhet

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Trafiklagarna är inte direkt gemensamma heller, annat än i stora svep.blacken skrev:Det är väsensskillnad på en lokal och historisk konsumtionsnjutningsvara och en gemensam trafiklagstiftning.adrian_vg skrev:Viss flexibilitet finns för de enskilda medlemsländerna.
Se på tex snuset.
===
===
Har för mig att det i tex England är ägaransvar på fordon och inte föraransvar när man kör för fort. Dom kan fota dig bakifrån där.
Tillhör dom EU?
Tillhör dom EU?
VFR -03
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Har hört nåt om det, men som sagt, ska dom ta ägarens körkort om nån annan kör för fort med hans fordon? Eller har dom också en angiverilag? Men hur går det ihop med demokrati? Angiverilagar fanns bl.a. i Sovjetunionen, men jag tror inte ens att Nazityskland hade det. Så det landet som har eller inför sånt ligger riktigt pyrt till = Värre än DoffeFrippe skrev:Har för mig att det i tex England är ägaransvar på fordon och inte föraransvar när man kör för fort. Dom kan fota dig bakifrån där.

Än så längeTillhör dom EU?

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Dom är värre än Nazityskland, dom fotar bakifrån och framifrån.
Kolla detta dokumentet: http://www.kmscp.org/pages/multimedia/g ... px?id=7153
VFR -03
- adrian_vg
- Kontakt:
Och missar trafikkameran, finns det CCTV-kameror i stort sett överallt i Brittanien...Frippe skrev:Dom är värre än Nazityskland, dom fotar bakifrån och framifrån.
===
===
Klassiker, rackarns vad man blir nostalgisk...
https://www.youtube.com/watch?v=tjdH46QXb_w
En annan klassiker. "Mitt namn är Miller" "men tänk dig, tie spänn?"
...
https://www.youtube.com/watch?v=doduaIzoq80
https://www.youtube.com/watch?v=tjdH46QXb_w
En annan klassiker. "Mitt namn är Miller" "men tänk dig, tie spänn?"

https://www.youtube.com/watch?v=doduaIzoq80
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Alltså, jag hänger inte med här. Fotar dom en hoj bakifrån så får dom regskylten, framifrån så får dom en hjälm. Så? Ska dom ta en bild nån gång senare när hojåkaren hat stannat och tagit av sig hjälmen och matcha den plats- och tidsmässigt med körningen?adrian_vg skrev:Och missar trafikkameran, finns det CCTV-kameror i stort sett överallt i Brittanien...Frippe skrev:Dom är värre än Nazityskland, dom fotar bakifrån och framifrån.
Ett alternativ är ju att dom skulle kunna ha en vanlig poliskontroll efter fartkamerorna, får bilderna direkt till en mobil dator och stoppar. Men försvinner hela vitsen med dom svindyra automatiska kamerorna för då kan dom ju lika gärna ha manuell hastighetskontroll.
Men det kanske ska vara engelsmän till att komma på sånt, ungefär som ha ratten på höger sida så att man öppnar dörren när man vill växla, plusjord, optiska tändningsavläsare och för att inte tala om George Lucas, mannen som uppfann mörkret.
Vet ni förresten varför engelsmännen dricker varm öl?
Svar: Lucas tillverkar kylskåp också

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Villhafaktorapstor...
https://www.youtube.com/watch?v=t1lrqgALlEU
- adrian_vg
- Kontakt:
Liknar väldigt mycket den där Öekomobilen ("Emil") som byggde på en BMW K100RS från ca mitten av 80-talet.blacken skrev:Villhafaktorapstor...
Är Monotracer en vidareutveckling?
===
===